Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stane se spásou Maybachu přeci jen Aston Martin?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 9. 2011
36
Zobrazit náhledy (36)
Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach
Koncern Daimler stále nerozhodl o budoucnosti luxusní značky Maybach. Spekulace o spolupráci s Aston Martinem ale nabývají reálných podob.

„K rozhovorům se společností Aston Martin došlo. Jsme blízko konečnému rozhodnutí,“ oznámil výkonný ředitel Daimleru Dieter Zetsche v úterý 13. září 2011 na frankfurtském autosalonu. Dohoda o spolupráci je tak velmi reálná.

Maybachu se od zmrtvýchvstání před devíti lety nedaří. Původní plány odbytu hovořily o tisícovce vozů každý rok. Vrchol byl ovšem 600 aut hned v roce 2003, loni jich našly nové majitele po celém světě jen dvě stovky.

Takový Bentley je proti Maybachu masovou záležitostí, neboť uspokojil 5.100 zákazníků, konkurenční Rolls-Royce pak 2.700. Koncernům BMW a Volkswagen se tedy na tomto poli daří mnohem lépe. Daimler, respektive značka Mercedes-Benz má také problémy. Už není ani druhou nejprodávanější z velké německé trojky, globálně ji totiž předstihlo Audi.

Trojcípá hvězda se staroslavným Aston Martinem jednou spolupracovala - před dvěma lety na vývoji konceptu SUV Lagonda. Partnerství s Maybachem by mělo zahrnovat výrobu druhé generace suerluxusní německé limuzíny v Británii. V Gaydonu také vytvořili již čtveřici konceptů pro Maybach. Nebyly ještě odtajněny, ale využívají techniku z příští generace Mercedesu S-Klasse. Připomeňme, že současné modely 57 a 62 jsou postaveny na základě té předchozí s kódem W220.

Aston Martin by mohl získat přístup k pohonu všech čtyř kol. Pokud bude vyrábět luxusní offroad, bude založen na technice třídy GL. Pohonné jednotky s nižší spotřebou, zážehové i vznětové (!) také dosud nenabízí. Klienti výrobce luxusních a supersportovních vozů takové věci jako spotřebu paliva neřeší, tlak z Bruselu je ovšem neúprosný.

Nicméně Astonu se daří dobře i v soukromých rukou, vždyť Ford se jej zbavil před čtyřmi lety. A spolupráce s jinou velkou automobilkou může přinést další zakázky. Prestižní konkurent Porsche, Ferrari a Lamborghini se může na rozdíl od nich pochlubit takřka stoletou historií, byť mnohdy plnou nejistoty a bankrotů. Jeho další existence se jeví v jasných barvách, což je jedině dobře. Jak to dopadne s reinkarnovaným Maybachem, se snad dozvíme již brzy.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor