Stará dodávka od Fordu spoléhá na moderní techniku. A celkem překvapivou
Klasických aut s moderní technikou jsme vám už ukázali spoustu. Tento Ford je ale trochu jiná liga.
Tento projekt je zajímavý zejména proto, že představuje starou a víceméně původně obyčejnou dodávku - Ford E-100 druhé generace, která se vyráběla v letech 1969 až 1974. K dispozici byla se dvěma řadovými šestiválci o objemech 3,9 a 4,9 litru a vidlicovým osmiválcem o objemu 4,9 litru.
Ford E-100 s pohonem z Tesly
A právě pohonného ústrojí se týká další pozoruhodný aspekt přestavby. Dodávka, pocházející z roku 1974, totiž místo spalovacího motoru nově spoléhá na elektrický pohon z Tesly.
Americká společnost Conductive Classics, která za konverzí stojí, vybrala techniku z bouraného Modelu 3 ve verzi Long Range. Ze stejného vozu pochází také baterie. A protože dárcovská Tesla je v provedení před rokem 2020, Ford dostal akumulátor o kapacitě 75 kWh a jeden elektromotor o maximálním výkonu 211 kW. Motor pohání zadní kola.
Model 3 Long Range s touto výbavou zvládl na jedno nabití až 530 kilometrů, u méně aerodynamické dodávky bude dojezd jistě kratší. Úpravce rovnou dodal také moderní zavěšení a výkonnější brzdy, opět si pomohl možností vzít díly z poškozené Tesly.
Přestavby klasických aut na elektromobily od 980 tisíc Kč
Firma Conductive Classics, která se už dříve pochlubila "elektrickou přestavbou" Fordu Galaxy z roku 1964 a Chevroletu Apache z roku 1958, nabízí konverze na elektromobil majitelům různých klasických automobilů. Přestavby u ní začínají na částce 45 tisíc dolarů, což je v přepočtu asi 980 tisíc korun.