Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stellantis kvůli nedostatku čipů omezil výrobu aut na Slovensku

ČTK ČTK 15. 3. 2021 • 02:03
36
2
Zobrazit náhledy (36)
Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě

Slovenská továrna skupiny Stellantis kvůli nedostatku součástek omezila o víkendu výrobu automobilů, omezení potrvá nejméně i v pondělí. Informoval o tom mluvčí továrny Peter Švec.

Skupina v závodě v západoslovenské Trnavě montuje vozidla Citroën C3 a Peugeot 208. Automobilový průmysl je hlavním motorem slovenské ekonomiky.

Omezení produkce slovenská továrna Stellantis zdůvodnila výpadkem dodávek polovodičových komponentů, který podle ní způsobila koronavirová krize u dodavatelů automobilky. V sobotu i dnes byla zastavena výroba shodně při jedné pracovní směně, v pondělí továrna ke stejnému kroku přistoupí ve dvou ze tří směn. O produkci v dalších dnech bude závod informovat později.

Problémy s dodávkami čipů dříve v tomto roce zaznamenaly i některé jiné světové automobilky. Nedostatek klíčové součástky pro elektronické systémy donutil snížit výrobu například firmy Volkswagen, General Motors, Ford, Renault, Toyota, Fiat Chrysler či Nissan.

Nedostatek čipů se v automobilovém odvětví začal projevovat na konci minulého roku. Nečekané oživení poptávky po autech se tehdy krylo s boomem spotřební elektroniky.

Slovenská továrna Stellantis (dříve Groupe PSA Slovakia) přerušila výrobu na zhruba dva měsíce loni na jaře, a to kvůli dopadům koronavirové nákazy. Tehdy ze stejných důvodů dočasně odstavily výrobní linky i slovenské závody dalších tří automobilek, a to korejské Kia, německého Volkswagenu a britského Jaguar Land Rover.

Do skupiny Stellantis se na začátku letošního roku sloučily automobilky Fiat Chrysler Automobiles a PSA.

Související články

Témata
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2021 12:09
Re: Jednou vás ta závislost na Číně
Oni umí vyrobit čip s jedním papírem a my evropané ten čip umíme koupit a vystavit k němu dalších 100 papírů. Minimálně 80% lidí neumí vyhodnotit kam tohle vede. Stále berou Čínu jen jako kopirátory a levné výrobce čehokoliv. Nedochází jim , že Čína se stává ekonomickou i technologickou velmocí. No a my budujeme uhlíkově neutrální islamistán. Zatím bych nechtěl být číňanem, ale oni si budují budoucnost, my žijeme z toho, co vybudovali naši předci.
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2021 11:20
Jednou vás ta závislost na Číně
bude stát svobodu a existenci. I když to slovo "bude", nevím jestli je na místě. Už teď skáčete (nebo sedíte) tak jak si Čajna pískne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku