Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie spolehlivosti motorů: Vede Honda, Němcům se nedařilo

David Bureš David Bureš 20. 1. 2013
228
Mezi výrobci se spolehlivými motory figurují ti japonští, kterým se v žebříčkách spolehlivosti pravidelně daří. Vůbec nejhůře dopadlo britské MG Rover.

Britská společnost Warranty Direct vydávající již přes 15 let statistiku nejspolehlivějších aut tentokrát zjišťovala, jací výrobci mají ty nejméně a nejvíce spolehlivé motory. Studie byla vypracována na základě dat z 50.000 pojistných smluv.

Studie zjistila, že do servisů kvůli závadě na motoru nejčastěji jezdili majitelé vozů britského (dnes již zaniklého) výrobce MG Rover. Hned na druhém místě však skončily automobily z dílny Audi. Podle Warranty Direct mělo v minulých letech zhruba jedno ze 27 Audi problémy s motorem.

Německým výrobcům vůbec se příliš nedařilo, pátý byl mezi značkami s nejméně spolehlivými agregáty Vauxhall (tedy Opel), sedmé BMW a devátý Volkswagen.

Výrobci s nejméně spolehlivými motory dle Warranty Direct
Poř.ZnačkaPoruchovost [%]Poruchovost [ks]
1.MG Rover7,881 ze 13
2.Audi3,711 ze 27
3.MINI2,511 ze 40
4.Saab2,491 ze 40
5.Vauxhall (Opel)2,461 ze 41
6.Peugeot2,261 ze 44
7.BMW2,21 ze 45
8.Renault2,131 ze 46
9.Volkswagen1,911 z 52
10.Mitsubishi1,71 z 59

Naopak v čele spolehlivosti jsou japonští výrobci – první skončila Honda, následovaná druhou Toyotou. Studie tvrdí, že pouze jedno ze 344 aut značky Honda mělo v minulých letech závadu na motoru.

Nelze však generalizovat a tvrdit, že by japonské značky byly spolehlivé a německé ne. Takový Mercedes-Benz byl totiž třetí mezi značkami s nejspolehlivějšími motory, Mitsubishi zase desáté od konce. Mitsubishi Lancer vyráběné mezi lety 2005-2008 je přitom v žebříku Warranty Direct tím vůbec nejspolehlivějším vozem minulých 15 let.

Oprava motoru patří mezi ty nejvyšší náklady, které v servisu mohou na motoristy čekat. To dokazuje i následující číslo – opravení poruchy agregátu jednoho Range Roveru Vogue stálo 12.998,46 liber, tedy asi 398.000 korun.

Výkonný ředitel Warranty Direct Duncan McClure Fisher k závadám na pohonných jednotkách říká, že sice nejsou tak časté (například ve srovnání s poškozením nápravy či odpružení), bývají však velice nákladné, a to kvůli vysokým cenám náhradních dílů a delší době nutné pro jejich opravu.

Výrobci s nejvíce spolehlivými motory dle Warranty Direct
Poř.ZnačkaPoruchovost [%]Poruchovost [ks]
1.Honda0,291 ze 344
2.Toyota0,581 ze 171
3.Mercedes-Benz0,841 ze 119
4.Volvo0,91 ze 111
5.Jaguar0,981 ze 103
6.Lexus0,991 ze 101
7.Fiat1,171 z 85
8.Ford1,251 z 80
9.Nissan1,321 ze 76
10.Land Rover1,381 ze 72

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Chtělo by to
Autoservis
| 21. 1. 2013
Ale jdi ty brepto. Já se nebavím o dvoudobých motorech tak co to meleš o benzínu v oleji. Navíc jsme nikde nepsal o opotřebení motoru, ale o spolehlivosti ;-) Chce to nejdřív myslet a pak teprve psát. >:D
Avatar - Choochoo
Takhle to není...
Choochoo
| 21. 1. 2013
Temi vetsimy objemy jsem samozrejme myslel cely koncern. Do ted jsem myslel, ze nejvetsi strepy jsou maloobjemove turba TSI a ono je snad neco jeste horsiho :no:
Presne, neni dulezite poradi, jestli je to 2. nebo 5. misto od konce. Tyto tabulky a jim podobne jen ukazuji kde ma clovek ocekavat vetsi pravdepodobnost problemu a cemu se vyhnout po zaruce a nespolehat na pochybnou kulanci. Ze to bude tak vyrazne jsem necekal ani v nejhorsim snu, 10krat vetsi poruchovost je jak cinsky vyrobek :no: , proto mozna jdou tak v Cine na prodej ;-) Cekal jsem rozdil tak do 3nasobku, kdyz porad clovek slysi nemecka kvalita, teda pardon, kvantita ;-)

Honda :yes: Toyota :yes: nic co prekvapilo, co se necekalo ;-)
Avatar - Ham.
Hezká statistika
Ham.
| 21. 1. 2013
Čím více mají lidé peněz tím kvalitnější zboží požadují. Představa, že vezmu skleněné korálky a prodám je jako diamanty už nefunguje ani v Africe. To jsi trochu zaspal dobu.
Chtělo by to
Johnn
| 21. 1. 2013
Správně ,každý povrch je porovitý a také tenká vrstva oleje se rycleji degraduje.Benzin odmaštuje.... .
Někomu nemusí koukám stačit ani deset let praxe. :-! I když už víš o negativním učinku studených startů na motor.A tím jsme zpět na začátku debaty.Motor může mít hodně najeto,ale s méně starty (pfrotože dlouhé trasy) a druhy méně najeto,ale krátké trasy,tudíž více studených startů.Proto může být první motor v lepší kondici než druhý. ;-)
Avatar - Kuban
honda
Kuban
| 21. 1. 2013
jen bych ti rád sdělil, že tohle je statistika spolehlivosti motorů.... Nikoliv statistika nejlepších vozů na světě ;-)

vidím, že extrémisti si to dovedou vždy přebrat po svém ;-) ty nejlepší auto na světě ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku