Stylový Opel Mokka dostane MHEV od Peugeotu, k mání bude ještě letos
Opel pro druhou generaci modelu Mokka připravuje úpravy v rámci přechodu na nový modelový rok. Přinést mají mimo jiné nový koncernový mild hybrid, který do Čech dorazí ještě letos.
Druhá generace Opelu Mokka na český trh vstoupila zkraje roku 2021, tedy ještě v lehčí době, kdy jste ji s pohonnou jednotkou 1.2 Turbo (74 kW) pořídili za 399.990 Kč. Nyní už nejlevnější verze vozu stojí o 200 tisíc více s totožnou pohonnou jednotkou. Na začátku byly kromě ní dostupné také motory 1.2 Turbo s 96 kW, naftový 1.5 DCTI s 81 kW a v nabídce byla rovněž elektrická Mokka-e se 100 kW. Od té doby jedna motorizace přibyla a chystá se osvěžení motorové palety.
Náhled do ceníku nebo do technických údajů modelu Mokka prozradí, že nabídku modelu potichu obohatil motor 1.2 Turbo o výkonu 100 kW. Respektive nahradil předchozí 1.2 Turbo o výkonu 96 kW ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Nyní tedy dostanete totožně nazvaný motor, avšak buďto se 100 kW a manuálem nebo s 96 kW a osmistupňovým automatem.
Motor 1.2 Turbo o výkonu 100 kW při 5500 ot/min produkuje 230 Nm (shodně se slabší verzí s automatem) při 1750 ot/min, z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,1 sekund (- 0,1 vs. automat) a Mokku rozpohybuje až na 204 km/h (+ 4 vs. automat). Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje okolo 5,5 litrů benzinu na 100 km, takže je nováček až o půl litru úspornější než verze s automatem. Tedy alespoň tabulkově.
Českým zastoupením značky nám bylo zároveň potvrzeno, že s přechodem na modelový rok 2023 se chystá osvěžení nabídky motorizací, kdy se můžeme mimo jiné těšit na nový koncernový mild-hybrid. Dle dostupných informací jeho základem bude modernizovaný přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru, výkonu 100 kW a točivém momentu 230 Nm. Nabídne tedy stejné parametry jako výše uvedená motorizace bez elektrifikace. Oproti ní by ale měl přinést nižší spotřebu.
O příchodu nové mild-hybridní pohonné jednotky jsme v rámci koncernu Stellantis psali už v případě Peugeotu. Z daného článku připomeňme, že spalovací motor bude pracovat v Millerově cyklu, dostane rozvodový řetěz pro snížení servisních nákladů a asistovat mu bude elektromotor o maximálním výkonu 9 kW. Elektrický motor je zakomponován do skříně šestistupňové automatické převodovky, zatímco malý 0,9kWh (0,432 kWh využitelných) akumulátor najde místo pod sedadlem řidiče.
U Peugeotu mají nový mild-hybrid dostat modely 3008 a 5008, a to v nejbližší době – hovořilo se o přelomu jara a léta. V případě Opelu si na elektrifikovanou pohonnou jednotku počkáme o chvilku déle, nicméně už teď nám bylo českým zastoupením značky potvrzeno, že spuštění objednávek se plánuje na letošní září a v závěru roku by se Mokky modelového roku 2023 měli dočkat první zákazníci. Bližší informace má Opel teprve zveřejnit.