Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stylový Opel Mokka dostane MHEV od Peugeotu, k mání bude ještě letos

Filip Melich
Diskuze (8)

Opel pro druhou generaci modelu Mokka připravuje úpravy v rámci přechodu na nový modelový rok. Přinést mají mimo jiné nový koncernový mild hybrid, který do Čech dorazí ještě letos.

Druhá generace Opelu Mokka na český trh vstoupila zkraje roku 2021, tedy ještě v lehčí době, kdy jste ji s pohonnou jednotkou 1.2 Turbo (74 kW) pořídili za 399.990 Kč. Nyní už nejlevnější verze vozu stojí o 200 tisíc více s totožnou pohonnou jednotkou. Na začátku byly kromě ní dostupné také motory 1.2 Turbo s 96 kW, naftový 1.5 DCTI s 81 kW a v nabídce byla rovněž elektrická Mokka-e se 100 kW. Od té doby jedna motorizace přibyla a chystá se osvěžení motorové palety.

Náhled do ceníku nebo do technických údajů modelu Mokka prozradí, že nabídku modelu potichu obohatil motor 1.2 Turbo o výkonu 100 kW. Respektive nahradil předchozí 1.2 Turbo o výkonu 96 kW ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Nyní tedy dostanete totožně nazvaný motor, avšak buďto se 100 kW a manuálem nebo s 96 kW a osmistupňovým automatem.

Video se připravuje ...

Motor 1.2 Turbo o výkonu 100 kW při 5500 ot/min produkuje 230 Nm (shodně se slabší verzí s automatem) při 1750 ot/min, z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,1 sekund (- 0,1 vs. automat) a Mokku rozpohybuje až na 204 km/h (+ 4 vs. automat). Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje okolo 5,5 litrů benzinu na 100 km, takže je nováček až o půl litru úspornější než verze s automatem. Tedy alespoň tabulkově.

Českým zastoupením značky nám bylo zároveň potvrzeno, že s přechodem na modelový rok 2023 se chystá osvěžení nabídky motorizací, kdy se můžeme mimo jiné těšit na nový koncernový mild-hybrid. Dle dostupných informací jeho základem bude modernizovaný přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru, výkonu 100 kW a točivém momentu 230 Nm. Nabídne tedy stejné parametry jako výše uvedená motorizace bez elektrifikace. Oproti ní by ale měl přinést nižší spotřebu.

O příchodu nové mild-hybridní pohonné jednotky jsme v rámci koncernu Stellantis psali už v případě Peugeotu. Z daného článku připomeňme, že spalovací motor bude pracovat v Millerově cyklu, dostane rozvodový řetěz pro snížení servisních nákladů a asistovat mu bude elektromotor o maximálním výkonu 9 kW. Elektrický motor je zakomponován do skříně šestistupňové automatické převodovky, zatímco malý 0,9kWh (0,432 kWh využitelných) akumulátor najde místo pod sedadlem řidiče.

U Peugeotu mají nový mild-hybrid dostat modely 3008 a 5008, a to v nejbližší době – hovořilo se o přelomu jara a léta. V případě Opelu si na elektrifikovanou pohonnou jednotku počkáme o chvilku déle, nicméně už teď nám bylo českým zastoupením značky potvrzeno, že spuštění objednávek se plánuje na letošní září a v závěru roku by se Mokky modelového roku 2023 měli dočkat první zákazníci. Bližší informace má Opel teprve zveřejnit.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
11. 4. 2023 16:02
Re: 1,2 MHEV
náhodou mi tenhle motůrek dává větší smysl než Plug -in Hybyrid u té 1,6l. ( neustálé dobíjení, vozíš s sebou těžkou a drahou baterku , vysoká hmotnost ) To u Mildhybridu odpadá.
Tady se nemusíš se o nic starat, žádné dobíjení, motor už nemá řemen máčený v oleji takže bude spolehlivější než původní 1.2 Pure Tech a má o 15% nižší spotřebu a větší výkon. Za mě tedy jednoznačně plus. :yes: Co je škoda, že nedělají i 1,6l verzi toho mildhybridu....
10. 4. 2023 19:39
Re: 1,2 MHEV
Takže v podstatě takový malý “kurvítko” k malému tříhrnku od Stellantisu… hmmm

Místo aby se vrátili k čistě benzinové 1.6THP se 121/133kW bude tam zbytečně komplikovaný mild hybrid. Ach jo… :no:
10. 4. 2023 09:29
A kdo se je o to prosil?
Zákazníci určitě ne! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - del42sa
10. 4. 2023 07:31
Re: 1,2 MHEV
a v tom samém článku níže se píše :

"The ability to actually drive the wheels using the small 21kW/55Nm electric motor is unusual for a mild-hybrid"

:D

řekl bych, že si lidi (a autor článku) pletou dvě věci. Výkon elektrického motoru je skutečně 20 - 21 kW (může pohánět automobil i bez pomoci ICE)

Těch 9kW je boost při akceleraci, kdy při plném sešlápnutí plynového pedálu se k výkonu 100kW Toho Pure Techu může přičíst krátkodobě až 9kW ;-)

"Further, the release states that this new 100kW/230Nm 1.2-litre mild-hybrid petrol, which can also add 9kW of assistance from its small electric motor UNDER HARD ACCELERATION "
9. 4. 2023 21:20
Re: 1,2 MHEV
Tady se píše 9
https://www.carexpert.com.au/…ified-power-bump