Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Advanced Tourer Concept: Pokrokový hybridní cestovatel

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Advanced Tourer Concept jsme vám krátce představili už před premiérou v Tokiu. Právě tam se nyní objevuje ve světlech reflektorů.

Prestižní výstava je pro nás trochu exotická, málokterý Čech se na ní dostane, ať už se jedná o novináře či běžného návštěvníka. Akce je pochopitelně doménou domácích automobilek, které se předhánějí hlavně v konceptech.

Subaru kromě očekávaného kupé BRZ přivezlo například koncept hybridního kombi velikosti Legacy. Spekulace ohledně toho, že by právě takto měla vypadat následující generace, se tedy přímo nabízejí.

Pod kapotou toureru spadajícího do střední třídy je přeplňovaný čtyřválcový boxer s nově vyvinutým přímým vstřikováním paliva. Subaru se plochých motorů prostě nevzdá a to je v dnešní uniformitě jen dobře. Downsizingu se ovšem nebrání, a tak má jednotka objem pouze 1,6 l. V činnosti jej podporuje elektromotor, který ale umí fungovat i sám, ve městě tak vozidlo může jet tiše. Napájí jej lithium-iontové baterie. Samozřejmostí je regenerativní funkce brzd, díky ní se akumulátory mohou nabíjet za jízdy při deceleraci.

Konkrétní čísla Subaru zatím nezveřejnilo. Celou poháněcí soustavu nazývá logicky HEV (Hybrid Electric Vehicle). Přenos točivého momentu zajišťuje podélně umístěná bezestupňová převodovka CVT, které říkají Lineartronic. Automobilka plánuje její uvedení do sériové výroby v blízké budoucnosti. Advanced Tourer Concept (ATC) je permanentní čtyřkolkou, což je u této značky s několika výjimkami též pravidlem.

Tvary auta s rozměry 4580 x 1840 x 1430 mm se nesou na vlně ostře řezaných, až agresivních linek, podívejte se například na mohutné prolisy blatníků. Vpředu najdeme rozměrnou mřížku chladiče, diodové světlomety jsou všude, kde je to jen možné. Je ovšem pravda, že v názvu mohl být klidně i slůvko Sports, auto alespoň na sérii fotografií sportovně působí, zejména jeho zadní část. Moderní vozy firmy patřící do koncernu Fuji Heavy Industries ale byly většinou designově poněkud zvláštní, což nový koncept také splňuje. Hovořili jsme o střední třídě, je pravda, že svou délkou spadá studie až na její spodní okraj.

Zajímavý je systém otevírání dveří. Přední se vyklápějí směrem vzhůru, zadní jsou sebevražedné. Panoramatická střecha je skutečně velkoryse prosklená a končí až nad zavazadlovým prostorem. Střešní spoiler je náležitě mohutný. V zadním nárazníku se nachází karbonový difuzor a výfukový systém zde ústí dvojitou koncovkou.

Nahlédněme také dovnitř. Palubní deska je vyrobena ze dřeva a kovu. Volant má ve svém středu velkou obrazovka. Ta nabídne nejen obvyklé jízdní údaje či navigační mapy, ale slouží také ke sledování televize nebo brouzdání po Síti sítí. Řidičovi ovšem za jízdy vřele nedoporučujeme. Dovnitř se vejde čtveřice cestujících, každý má k dispozici samostatné kožené sedadlo.

Sériový vůz by se měl objevit již v roce 2013. Velmi povedený a zajímavě navržený vnitřní prostor v něm určitě neuvidíme, základní tvary exteriéru ale přežijí, na to můžete vzít jed.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
2. 12. 2011 08:15
Re: Koncepty kontra realita
Je fakt, ze subaru z krasnych konceptu vzdy udela nepodarek.
ale nerekl bych ze to je designem ala usedly amik, evropska designova skola na me pusobi usedleji nez ta americka.
1. 12. 2011 17:36
Re: Koncepty kontra realita
...taky je moc nechapu, asi finalni design ala usedly Amik ;-\
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2011 12:21
Re: Audi
No ano - tvar světel je věc docela DOST "poplatná době" - ta se v průběhu času "proměňuje" snad nejvíc.. ;-)
PS: A tvar přídě i světlometů "budoucí" faceliftované audi A4 je opravdu podobný - NE až tak "výrazný" jako zde, ale PODOBNÝ opravdu ano :-)
1. 12. 2011 12:13
Re: Audi
:yes:
Avatar - Emel
1. 12. 2011 11:55
Re: Audi
Já mluvím hlavně o tvarování masky a světel...