Subaru B9 Tribeca: zásadní facelift
Po nevalných prodejních výsledcích modelu Tribeca (18 tisíc prodaných vozů místo plánovaných 36 tisíc) se automobilka Subaru rozhodla ke změně v podobě stylistického a technického faceliftu. Kontroverzní design přídě nepřitahoval asi zákazníky tak, jak automobilka původně plánovala. Nová Tribeca se představí už na autosalonu v New Yorku (6.-15. dubna 2007).
Zásadní úpravou prošla příď. Nevypadá nyní tak extravagantně, a to hlavně díky přepracovaným světlometům a nové masce s horizontálním žebrováním. Ta je nyní podle staré školy zpátky mezi světlomety a ne pod nimi, jak tomu u Tribecy doposud bylo. Světla dostala klasičtější zešikmený tvar.
Vyměněn bude i motor, jehož objem oproti stávajícímu boxeru 3,0 l a výkonu 180 kW bude zvětšen na 3,6 l. Díky systému časování ventilů Dual AVCS (Dual Active Valve Control System) zůstanou jeho provozní náklady na podobné úrovni jako u třílitru. Oficiálně Subaru zatím nezveřejnila žádná bližší data tohoto motoru, ale pouze to, že má být spojen s pětistupňovým automatem, se kterým dohromady váží o 4,4 kilogramů méně než stávající hnací ústrojí.
Vylepšeno bylo nastupování a vystupování dozadu. Přepracovaný systém posunu a odklopení druhé řady sedadel spolu s novým madlem u C sloupku ulehčuje pasažérům přístup ke třetí řadě sedadel. Na americký trh se Subaru B9 Tribeca dostane letos v létě, Evropa bude (jako vždy) zásobena později.