Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru BRZ Cup Car Basic
Subaru BRZ Cup Car Basic
Subaru BRZ Cup Car Basic
Subaru BRZ Cup Car Basic
16 Fotogalerie

Subaru BRZ má tovární okruhovou verzi. Má plecháče a bezpečnostní rám

Lukáš Volšický

Japonští nadšenci do okruhových dnů mají k dispozici novou hračku. Subaru jim naservírovalo tovární BRZ s integrovaným bezpečnostním rámem a výkonnějším chlazením.

Řidičská zadokolka Subaru BRZ se u nás těší obrovskému zájmu. I když se nejprve nová druhá generace populárního japonského kupé v Evropě ani neměla prodávat, evropská zastoupení po úspěchu předchůdce cílevědomě zabojovala a přesvědčila automobilku, že starý kontinent má smysl. Jen v Česku se nakonec prodalo přes 300 kusů, a ač se už brzy s tímto modelem v Evropě rozloučíme, v domácím Japonsku má novou edici.

Subaru tam začíná prodávat novou specifikaci kupé BRZ, kterou cílí hlavně na amatérské závodníky i pravidelné účastníky veřejných okruhových dnů. Novou edicí Cup Car Basic navazuje na tradici puristických modelů RA a standardně ji prodává na obyčejných plechových kolech. I když vypadají zvláštně, mají jeden jediný účel.

Automobilka přiznává, že s obyčejným rozměrem pneumatik 205/55 R16 prostě slouží k tomu, abyste měli své BRZ na čem převézt ze showroomu prodejce do vašeho zázemí a následně je zahodili. Proč? Když chcete vyrazit za okruhovou zábavou, prostě svou zábavnou zadokolku obujete na lehká kola z hliníkových slitin se sportovními nebo závodními lepivými pneumatikami.

Video placeholder
Subaru BRZ: Video z vývoje nové generace • Zdroj: Subaru

Zásadním specifikem verze Cup Car Basic je navíc i tovární bezpečnostní rám. V kabině pak zůstávají všechny airbagy, ale kvůli „kleci“ je automobilka továrně deaktivovala. Z vozu současně zmizela většina protihlukové izolace, sedadlo řidiče má přípravu pro šestibodový bezpečnostní pás a standardem je i klimatizace, sedadlo spolujezdce a bezpečnostně-asistenční kamerový systém EyeSight.

Nejvýznamnějším technickým vylepšením pak je instalace dalšího chladiče motorového oleje a vedení vzduchu pro chlazení zadního diferenciálu. Subaru novou verzi představuje s upozorněním, že může mít určité nevýhody z hlediska jízdního komfortu, ovladatelnosti nebo jednoduchosti nastupování/vystupování.

A kolik nové Subaru BRZ Cup Car Basic v domácím Japonsku stojí? V Česku by to bylo zhruba 570 tisíc korun, což je přibližně polovina toho, za kolik se u nás prodává standardní verze. U nás Subaru BRZ bez okruhových vylepšení začíná od 1.030.000 Kč, přičemž verze Cup Car Basic u nás nebude nikdy dostupná.