Subaru BRZ má tovární okruhovou verzi. Má plecháče a bezpečnostní rám
Japonští nadšenci do okruhových dnů mají k dispozici novou hračku. Subaru jim naservírovalo tovární BRZ s integrovaným bezpečnostním rámem a výkonnějším chlazením.
Řidičská zadokolka Subaru BRZ se u nás těší obrovskému zájmu. I když se nejprve nová druhá generace populárního japonského kupé v Evropě ani neměla prodávat, evropská zastoupení po úspěchu předchůdce cílevědomě zabojovala a přesvědčila automobilku, že starý kontinent má smysl. Jen v Česku se nakonec prodalo přes 300 kusů, a ač se už brzy s tímto modelem v Evropě rozloučíme, v domácím Japonsku má novou edici.
Subaru tam začíná prodávat novou specifikaci kupé BRZ, kterou cílí hlavně na amatérské závodníky i pravidelné účastníky veřejných okruhových dnů. Novou edicí Cup Car Basic navazuje na tradici puristických modelů RA a standardně ji prodává na obyčejných plechových kolech. I když vypadají zvláštně, mají jeden jediný účel.
Automobilka přiznává, že s obyčejným rozměrem pneumatik 205/55 R16 prostě slouží k tomu, abyste měli své BRZ na čem převézt ze showroomu prodejce do vašeho zázemí a následně je zahodili. Proč? Když chcete vyrazit za okruhovou zábavou, prostě svou zábavnou zadokolku obujete na lehká kola z hliníkových slitin se sportovními nebo závodními lepivými pneumatikami.

Zásadním specifikem verze Cup Car Basic je navíc i tovární bezpečnostní rám. V kabině pak zůstávají všechny airbagy, ale kvůli „kleci“ je automobilka továrně deaktivovala. Z vozu současně zmizela většina protihlukové izolace, sedadlo řidiče má přípravu pro šestibodový bezpečnostní pás a standardem je i klimatizace, sedadlo spolujezdce a bezpečnostně-asistenční kamerový systém EyeSight.
Nejvýznamnějším technickým vylepšením pak je instalace dalšího chladiče motorového oleje a vedení vzduchu pro chlazení zadního diferenciálu. Subaru novou verzi představuje s upozorněním, že může mít určité nevýhody z hlediska jízdního komfortu, ovladatelnosti nebo jednoduchosti nastupování/vystupování.
A kolik nové Subaru BRZ Cup Car Basic v domácím Japonsku stojí? V Česku by to bylo zhruba 570 tisíc korun, což je přibližně polovina toho, za kolik se u nás prodává standardní verze. U nás Subaru BRZ bez okruhových vylepšení začíná od 1.030.000 Kč, přičemž verze Cup Car Basic u nás nebude nikdy dostupná.