Subaru chce za pět let zvýšit prodej o 40 %
Japonská automobilka Fuji Heavy Industries hodlá během pěti let zvýšit celosvětový prodej o 40 procent na 900.000 vozů ročně. Oznámila to dnes firma, která je výrobcem automobilů Subaru. K nárůstu prodeje by měly přispět čtyři nové modely, včetně prvního hybridního Subaru.
Automobilka při prezentaci pětiletého podnikatelského plánu rovněž předpověděla, že její provozní zisk ve finančním roce končícím v březnu 2016 dosáhne 120 miliard jenů (25 miliard Kč). V uplynulém finančním roce firma na provozní úrovni vydělala 84,14 miliardy jenů.
V nynějším finančním roce počítá Fuji Heavy s propadem provozního zisku o téměř dvě třetiny na 30 miliard jenů. Firma se podobně jako další japonské automobilky potýká s negativními důsledky ničivého zemětřesení, které v březnu zasáhlo severovýchod Japonska.
Na růstu prodeje Fuji Heavy by se měly velkou měrou podílet Severní Amerika a Čína. Automobilka předpokládá, že její prodej během příštího desetiletí dosáhne milionu vozů ročně, napsala agentura Reuters.