Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy RS z počátků slávy své značky v rallye hledá nového majitele

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 1. 2018
29
Zobrazit náhledy (29)
Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS Subaru Legacy RS
Modrý lak karoserie v kombinaci se zlatými koly je od devadesátých let nerozlučně spojen se soutěžními speciály a ostrými modely značky Subaru. Na počátku této slávy stál sedan Legacy RS.

Slavnou éru značky Subaru v soutěžích má dnes většina jejích příznivců spojenu s modely Impreza, ale ti nejvěrnější vědí, že ji zahajoval na počátku devadesátých let dvacátého století sedan Legacy RS, který tovární tým využíval jako svou hlavní zbraň v letech 1990 až 1993.

Za proměnou rodinného sedanu v úspěšný soutěžní speciál stála divize STI ve spolupráci s firmou Prodrive, kterou právě modrá japonská auta na zlatých kolech proslavila nejvíce.

Subaru Legacy RS bylo podle pravidel pro tehdejší skupinu A homologován v lednu roku 1990. Sedan dlouhý 4,51 m měl pod kapotou přeplňovaný plochý dvoulitrový čtyřválec, který byl naladěn na nejvyšší výkon kolem 213 kW (290 k) a točivý moment 392 N.m. Tyto hodnoty mířily na kola obou náprav prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Za volant soutěžního Legacy RS usedal v první polovině devadesátých let i Ari Vatanen a právě s ním je spojen vůz, který zařadila společnost Silverstone Auctions do své aukce Race Retro Competition Car, pořádané v 23. února letošního roku v Coventry.

Modrý sedan s registrační značkou K555 BAT byl vyroben v roce 1993 a je tedy jedním z posledních zástupců Legacy RS připravených pro tovární tým. Ari Vatanen s ním vedl v Rallye Akropolis v roce 1993, ale v 21. rychlostní zkoušce havaroval a soutěž nedokončil.

Poškozený vůz byl opraven u společnosti Prodrive a následně prodán italskému týmu Procar, v jehož barvách s ním pak v roce 1995 získal Richard Burns druhé místo na Bettega Memorial Rallysprintu.

Na počátku jednadvacátého století se toto Legacy RS vrátilo do Velké Británie a zde údajně došlo k výměně karoserie, při níž mechanické skupiny vozu zamířily do karoserie modelu Impreza ve specifikaci pro Safari Rallye. V této podobě jej v roce 2008 získala Richard Burns Collection, která se postarala o proměnu do původní podoby z roku 1993.

Za kompletní renovací vozů, resp. spojení původních mechanických skupin s karoserií sedanu Legacy první generace stála společnost Autosportif a spolupracoval na ní i Ian Richardson, který dříve pracoval pro Prodrive a měl k dispozici původní plány vozu.

Výsledkem náročné práce je Subaru Legacy RS v podobě, v níž bylo vyrobeno v roce 1993, které má být ve výše zmíněné aukci vydraženo podle aktuálního odhadu za 120.000 až 140.000 britských liber (zhruba 3.470.000 až 4.050.000 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor