Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru odhalilo své budoucí plány. Počítá se sportovními modely a sázkou na kvalitu

David Bureš
Diskuze (2)
Součástí nového strategického plánu je i příchod hybridního modelu nebo nového globálního SUV. I díky nim má Subaru do roku 2025 prodávat 1,3 milionu aut ročně.

Automobilka Subaru má od června nového prezidenta, této funkce se ujal Tomomi Nakamura, který nahradil Jasujuki Jošinagu v reakci na kauzu s manipulacemi výsledků emisních zkoušek. Krátce na to odhaluje novou firemní strategii pro střednědobý horizont, který nazývá STEP (krok).

Název strategie je zároveň zkratkou pro Speed (Rychlost), Trust (Důvěra), Engagement (Závazek) a Peace of Mind and Enjoyment (Klid a požitek), které jsou stavebními kameny budoucích plánů japonské značky.

Co se týče prvního prvku, máme pro Subaristy dobrou zprávu. Plejády nadále počítají se sportovními modely, které hodlají stále vylepšovat. Počítá se i s expanzí řady STI line.

Z hledisky novinek automobilka počítá s novým hybridem, plánovaným pro začátek příštího desetiletí. Ve stejné době chce Subaru uvést i nové globální SUV, které se má stát klíčovým modelem. Mezitím bude každý rok obměňovat své klíčové modely. Spojovat je má výraznější designérský styl, evoluce dnešního jazyka Dynamic X Solid.

Novinky mají zajistit růst prodejů na 1,3 milionu aut ročně do roku 2025, což by byl asi 18% nárůst proti současnému stavu. Stabilně růst chce firma na všech klíčových trzích, v USA, Japonsku, Číně i Evropě.

Důležitou součástí budoucích plánů je rovněž důraz na kvalitu. Do její vylepšení firma v následujících pěti letech investuje na 150 miliard jenů (30 miliard korun), které mají být užity na vylepšení servisních operací i přezkoumání výrobních procesů. Díky tomu si mají klienti v klidu užívat dlouhodobé vlastnictví vozu Subaru.

S výrobou stále lepších aut pomůže též aliance s Toyotou, s níž Subaru mimo jiné pracuje na technice pro elektřinou poháněné automobily. Elektromobil chce značka nabídnout v roce 2021, následovat bude po hybridní variantě Foresteru nebo plug-in hybridní verzi Crosstreku (XV), primárně určené pro americký trh.

Podobně jako Volvo sází Subaru na bezpečnost, cílem je do roku 2030 eliminovat smrtelné nehody, do nichž je zapojeno vozidlo plejád. Společnost bude dále vylepšovat své bezpečnostní systémy a konstrukci svých děl tak, aby daní auto sice pomohlo řidiči v případě nouze, zároveň mu ale umožnilo si stále jízdu užívat.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - Beefcake
14. 7. 2018 00:19
E
Evidentne to tu nikoho nezaujima. aj tak dobre.
Nieco motivacne - [odkaz]
12. 7. 2018 08:46
come on...
"Společnost bude dále vylepšovat své bezpečnostní systémy a konstrukci svých děl tak, aby daní auto sice pomohlo řidiči v případě nouze, zároveň mu ale umožnilo si stále jízdu užívat."