Subaru XV má český ceník. Už v základu přijíždí se slušnou výbavou
Nabídka kompaktního SUV je vcelku prostá. Na českém trhu vůz pořídíte jen se dvěma motorizacemi, které se obě párují výhradně se samočinnou převodovkou CVT a pohonem všech kol. Subaru XV můžete koupit s atmosférickými zážehovými agregáty – šestnáctistovkou vyladěnou na 84 kW, případně dvoulitrem o výkonu 115 kW. Byť jednotky známe již z dřívějška, došlo k zásadnímu přepracování – obě jsou podle Subaru z 80 % nové.
Na příplatkové položky zapomeňte, v ceníku crossoveru naleznete jedinou – 12.000 Kč za barvu karoserie. To když byste se nespokojili s nepříplatkovou červenou, oranžovou či šedou khaki. Všechny ostatní položky už jsou poskládány do čtyř výbavových stupňů – Active ES, Comfort ES, Executive ES a konečně Sport ES.
Základní Active se páruje výhradně se slabším motorem, auto v takovém případě stojí 590.000 Kč. Dostanete kupříkladu halogenové přední světlomety, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a všechna boční okna, 17“ kola z lehkých slitin, jednozónovou automatickou klimatizaci či audiosystém s 6,5“ barevným displejem. Napříč všemi výbavami naleznete prvek X-Mode, jenž mění vlastnosti auta v terénu. Výsadou všech výbav je i bezpečnostní systém EyeSight, nad jehož funkcemi jsem se nedávno rozplýval v testu Subaru Levorg.
Stupeň Comfort u je vybaven aktivními natáčecími BiLED světlomety a LED denním svícením, střešními ližinami, koženým volantem a hlavicí páky převodovky, duální klimatizací, sportovními hliníkovými pedály a nechybí ani 8“ displej infotainmentu. S takovou výbavou vůz pořídíte od 660.000 českých korun.
Druhá nejvyšší výbava Executive má navíc bezklíčkové odemykání a startování, přístup do auta pomocí PIN kódu, 8“ obrazovku s navigací, sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, ale i vnitřní zrcátko s automatickou clonou. Takové rozmazlení už stojí minimálně 700.000 Kč.
Nejvyšší Sport se páruje výhradně se silnějším dvoulitrem a stojí 820.000 Kč. Kromě výše zmíněného dostanete elektricky ovládané střešní okno, interiér v kůži a sedadlo řidiče nastavitelné elektricky v osmi směrech. Se všemi výbavami můžete počítat s prodlouženou zárukou na pět let nebo 200.000 km, na stejný počet roků je vám zcela zdarma k dispozici i asistenční služba. Podíváme-li se na aktuální nabídku automobilky na tuzemském trhu, levněji byste pořídili jen model Impreza, jenž startuje na 560.000 Kč.
Subaru XV – technická data dostupných motorů | ||
Motor | 1.6i | 2.0i |
Pohon | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1600 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 84/6200 | 115/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 150/3600 | 196/4000 |
Převodovka | CVT | CVT |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 194 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 6,9 |
Pohotovostní h. [kg] | 1408 | 1439 |
Cena Active ES [Kč] | 590.000 | - |
Cena Comfort ES [Kč] | 660.000 | 710.000 |
Cena Executive ES [Kč] | 700.000 | 750.000 |
Cena Sport ES [kč] | - | 820.000 |