Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supersport od Porsche? Tenhle konkurent Ferrari 488 je skvost!

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Jak by mohl vypadat přímý soupeř přeplňovaného Ferrari 488 z Zuffenhausenu? Svou představu nabízí nezávislý návrhář René Garcia. Dokonce i tu závodní.

Již delší dobu se objevují spekulace, že by Porsche mělo přímo konkurovat Ferrari, a to supersportovnímu modelu 488 GTB. Je to opravdu velká výzva. Projekt menšího roadsteru, který by byl základním modelem automobilky z předměstí Stuttgartu pod Boxsterem, zastavil výrobce dle slov severoamerického ředitele Detleva von Platena již v říjnu 2014, ale takové auto Maranello v nabídce nemá. Ohledně větší typové řady panují pořád víceméně spekulace.

Žije ještě projekt 988? Těžko říci. Měl mít původně premiéru už letos a uprostřed umístěný čtyřlitrový plochý osmiválec s výkonem kolem 441 kW (600 k). Počítalo se dokonce s přeplňováním čtveřicí turbodmychadel a točivým momentem 542 N.m. Prototyp takové pohonné jednotky Porsche skutečně testovalo. A pokud se rozhodne pro V8, má ji v nové Panameře G2, stačí ji jen naladit. Určitě je tato varianta pravděpodobnější než použití největších šestiválců z 991.

To, že si Zuffenhausen a Weissach pohrává s takovou myšlenkou, je tedy více než jasné. Jenže oficiálně není známo vůbec nic... To ale nebrání počítačovým návrhářům popustit uzdu své fantazii. Svou vizualizaci nabízí v San Franciscu působící designér René Garcia. Na to, že fotky vypadají takřka opravdově, jsme si již všichni zvykli, auto ale v reálu samozřejmě neexistuje.

Ona jsou vlastně dvě v jednom, protože umělec se rozhodl pro odnímatelný střešní panel, takže jeho představa je vlastně targou (Porsche má toto označení navíc registrované). Naposledy jsme ji viděli na hybridním hypersportu 918 Spyder. Navíc zachoval všechny typické znaky moderních německých „placek“, takže si jej s případnou konkurencí z Maranella, Sant'Agaty a Wokingu opravdu nelze splést.

Garcia jej ani nepojmenoval, ale nic mu nebránilo dokonce ve vytvoření závodní okřídlené verze v barvách Gulf. Modro-oranžová kombinace je legendární, i když ji nikdy nepoužívala továrna jako později Martini, nýbrž výhradně soukromá stáj Johna Wyera. Pro označení klidně použiji opět kód 988, nic mi v tom nebrání. Je zvláštní, že Porsche ještě interní trojciferná čísla nedošla.

Vzhledem k tomu, že slavný výrobce sporťáků již je oficiálně členem koncernu Volkswagen a ten má dost práce s emisní aférou Dieselgate, takový projekt vůbec nemusí být schválen. Ale kdyby se tomu tak stalo, může vypadat nějak takhle... Fanoušci si jej určitě přejí. Příchod 988 je tedy vzhledem ke skandálu víceméně velmi nepravděpodobný, jenže Garciovy vize bezesporu nepostrádají půvab a jsou zajímavé...

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - netcar.xx
10. 1. 2017 09:30
Trosku opozdene,
protoze clanky s timhle autem byly jinde uz v roce 2014. Nicmene na krase mu to nic neubira.