Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki by mohlo prohloubit spolupráci s Fiatem

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Viceprezident japonského podniku Jasuhito Harajama kritizuje představu Volkswagenu, že může ovlivňovat vedení Suzuki.

Japonský výrobce automobilů Suzuki Motor uvažuje o prohloubení spolupráce s italským partnerem Fiat. Informoval o tom německý časopis Automobilwoche. Automobilka Suzuki se před časem dohodla na spolupráci s německým Volkswagenem, tato spolupráce však podle agentury DPA zatím nepřinesla žádné konkrétní výsledky.

"Spolupráce s Fiatem funguje dobře již řadu let. Je lehké si představit, že by prohloubení partnerství bylo přínosem pro obě strany," citoval časopis vysokého představitele společnosti Suzuki.

Podle agentury Reuters se tento týden ve vztazích mezi Suzuki a Volkswagenem objevily známky zhoršení.

Viceprezident japonského podniku Jasuhito Harajama totiž kritizoval představu Volkswagenu, že může ovlivňovat vedení Suzuki. "Pochopení, že jsme nezávislé podniky a rovnoprávní partneři, je naprosto nezbytným předpokladem při snaze o jakoukoliv konkrétní spolupráci," řekl Harajama.

Volkswagen koncem roku 2009 získal v Suzuki Motor téměř pětinový podíl. Od té doby se v médiích objevila řada zpráv, které naznačovaly, že Volkswagen chce dostat Suzuki pod svou kontrolu.

Německá automobilka tento týden nicméně uvedla, že nehodlá nezávislost japonského partnera narušit.

"Volkswagen a Suzuki jsou a zůstanou nezávislými podniky. Nebylo dohodnuto žádné zvýšení podílu Volkswagenu v Suzuki," uvedl Hans Demant, který má ve Volkswagenu alianci se Suzuki na starosti.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
25. 7. 2011 20:22
Re: ok
Fiat sa pričinil iba ak o to, že Seat vôbec mohol vzniknúť. Je to vlastne španielska pobočka Fiatu, založená tuším 1919 alebo 1920. V roku 49 ju prebrali od Fiatu nejakí bankári a premenovali na Seat. Stále vyrábala výhradne licenčné Fiaty, žiadny vlastný vývoj ani história neexistovali. Prvým vlastným modelom sa stala až Ibiza, ktorá vznikla až po ukončení spolupráce s Fiatom v roku 1981. A pretože Seat padal na hubu, po piatich rokoch ho kúpil Volkswagen. A to je celé.
25. 7. 2011 11:27
Re: FIAT a Suzuki se budou daleko lépe doplňovat
To máš naprostou pravdu, Suzuki si FIATem konkuruje daleko víc, než s VW. Já si furt myslím, že je to buď
a) letní okurková senzace na úrovni loňského "deštníku" pro Superba
b) mezi VW a Suzuki se jedná o užším propojení a tohle je součástí "stanovení" váhy a hodnoty

A nebo je to všechno úplně jinak, ale to se nedozvíme ani my ani redaktoři. Připomíná mi to opakovaná tvrzení Forda, že proedje J+RR není aktuální a Volvo si nechá.....
25. 7. 2011 08:50
Re: ok
No ako VW "zachranuje" SEAT, to myslim vsetci vidime uz niekolko rokov...

BTW, vies preco vlastne skoncilo partnerstvo Fiat-Seat? Pretoze zaciatkom 80tych rokov majoritny vlastnik Seatu (v tom case spanielska vlada) ziadala aby Fiat do Seatu nalial velky balik penazi. Pochopitelne ze sa im to nechcelo, najma ked buducnost Seatu uz vtedy bola dost neista. A len tak na okraj, ak niekto Seat zachranil, tak prave Fiat. Prvych 20 rokov po vojne Seat vyrabal prave modely od Fiatu v licencii. Bez toho by ziaden Seat neexistoval...
25. 7. 2011 08:10
Re: FIAT a Suzuki se budou daleko lépe doplňovat
To je sice pravda, VW a Suzuki pracují ale v rozdílných třídách - Suzuki většinou svých modelů útočí v dolních segmentech (kde má VW jen Polo) a dále v kategorii SUV se zaměřením na terénní schopnosti, kde nemůže VW konkurovat prakticky ničím... Jediným modelem, který vybočuje je Kizaschi, ale to se do Evropy dováží pouze jako okrajovka (což dokazují i použité motory..) Navíc, obě značky jsou od sebe vzdáleny jak kvalitou, tak cenou...
Avatar - euro89
25. 7. 2011 06:42
Re: ok
>:D >:D >:D