Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki dostalo sto milionů na uzavření automobilového byznysu ...a nákup nových aut!

Michal Fokt Michal Fokt 10. 12. 2012 • 20:46
15
Amerika je opravdu zemí neomezených možností. Tamní zastoupení Suzuki dostalo od mateřské firmy sto milionů dolarů na ukončení automobilového byznysu a polovinu z této částky použije na nákup nových vozů!

Před měsícem jsme vás informovali o tom, že Suzuki v Americe zbankrotovalo a rozhodlo se proto kvůli slabým prodejním výsledkům ukončit v USA prodej osobních aut a věnovat s pouze motocyklům, čtyřkolkám a lodním motorům. Nyní jim na revitalizaci aktivit poskytla mateřská automobilka půjčku ve výši 100.000.000 dolarů, dost překvapivě je ale její určení.

Zatímco polovina z těchto prostředků jde skutečně na konsolidaci firmy a přesměrování aktivit na ostatní oblasti byznysu, druhých 50 milionů je určeno na nákup nových vozů z Japonska! Že to nedává smysl? Může to tak vypadat, ale Suzuki chce ještě využít na poslední chvíli zvýšeného zájmu o své vozy a na poslední chvíli tak ještě zvýšit budoucí odbyt náhradních dílů.

Zatímco u nás by o auta značky, která v zemi končí, nikdo ani nezavadil, v USA došlo v listopadu k meziročnímu nárůstu prodeje Suzuki o 22 % (cca 2200 aut) a Japonci tak chtějí dostat k zákazníkům dalších 2500 aut, než dovozy definitivně skončí. Současně Suzuki ujistilo své americké zákazníky, že 50 největších dealerů, kteří pokrývali 98 % prodejů v zemi, bude fungovat i nadále jako servisní síť s přístupem k originálním náhradním dílům.

Související články

Témata
14. 1. 2013 16:57
Swift 2007
Koupil jsem Suzuki Swift nové v roce 2007.Momentálně mám najeto 75000km.Zatím žádný problém, jen spotřební materiál, ani jedna prasklá žárovka.Strašně rád v něm jezdím, máme ještě Oktávku a o Swifta se s manželkou pořád hádáme, kdo bude řídit.Měl jsem několik Peugeotů, Škodovek, ale nic nejezdilo tak pěkně, jako Swift.Suzuki si koupím znova a rád.

:yes:
Avatar - romgator
12. 12. 2012 21:05
Re: Suzuki
určitě se na něj mrknu. Kdyby nebylo toho článku, nejspíš bych to Suzuki pustil ze zřetele. Taková nenápadná značka. Jinak ti přeji abys měl šťastnou ruku při výběru. Ať máš auto do města zn. Chci ho mít rád. ;-)
Avatar - woody-alien
12. 12. 2012 18:53
Re: Suzuki
Kdepak, pro časopis nepíšu. ;-) Ale opravdu teď vybírám auto a projel jsem všechno, co mě zajímá (Corsa, Swift, Polo, nové Clio) a dojmy pak píšu pod svou recenzi, kdyby se to náhodou někomu hodilo. Mně taky dojmy uživatelů zajímaj a mohou pomoci při výběru. Swifta určitě vyzkoušej. Ne každému sedne, hodně lidí odradí malý kufr, ale jízdní vlastnosti i ten motor za zkoušku stojej. Jak říkám, mám ho v nejužším výběru a má velkou šanci stát se členem naší rodiny. :-)
Avatar - romgator
12. 12. 2012 14:54
Re: Suzuki
Pěkný, moc pěkný. Než se dostanu k testu, tak nejprve pár slov k tvému textu.
1) Projev a psaný text je na 1, bohužel hvězdičku jsem tu nenašel. Tak si ji jen představ.
2) Trochu tě podezřívám, že píšeš pro nějaký časopis. Ale v dobrém je to míněno.
3) Asi sis to pěkně užil. Z toho článku je to cítit.

Jinak zpět k autům.
Opel Corsa se stejným motorem jsem vyzkoušel taky. V podstatě moje dojmy se nijak zásadně neliší od tebe. Středová část palubky mi trochu připomíná Amperu. Nevím, možná je to jen moje fantazie. Ale měřím přes 180 cm, takže moje hlava trpí. Pravé koleno taky. Jinak fajn.
Suzuki si zaručeně otestuji taky. A pokud to bude aspoň z poloviny tak fajnové auto, jak píšeš. Dovedl bych si jej představit, že je moje.
Avatar - woody-alien
11. 12. 2012 21:12
Re: Suzuki
No já právě teď taky vybírám druhé, menší auto pro manželku a Swift patří mezi horké favority. Kdyby tě zajímalo pár postřehů ze zkušební jízdy, tak tady jsou. V ten samý den jsem zkoušel i Corsu, to jen na vysvětlenou k textu. ;-)

Šum Swiftu a kouzelná Corsárka

Tak dnes jsem absolvoval další díl seriálu : Hledám auto do města, zn. Chci ho mít rád.

Po předchozí domluvě jsem hned po ránu rozrazil brány dealerství Suzuki a převzal klíčky od nového Swiftu 1.2 s plnou nádrží a "bumážkou" na 2 hodiny jízdy. Statická prohlídka nemohla nic nového prozradit. Swift vypadá vlastně stejně, ač se mezigeneračně zvětšil, od staršího provedení ho rozeznáte jen s připravenými poznámkami v ruce. A vlastně je to dobře, design se totiž povedl nadmíru, Swift není přímo podoben žádnému jinému autu, je snadno rozeznatelný a alespoň na mě působí sympaticky. Uvnitř už změna patrná je - a k lepšímu. Přestože se stále jedná o hájemství tvrdoplastů, interiér vypadá "hodnotněji" (to slovo nesnáším), přehledně a střízlivě. Skoro jako by u Suzuki vážně počítali se sbližováním s jistou nejmenovanou nudnou německou značkou.

Na přístrojovce nechybí ani teploměr :yes:, jen ovládání světel je tradičně na páčce blinkrů. Sedadlo řidiče je spíš měkčí, ale příjemně, rozměrově mi naprosto vyhovuje a snadno nacházím patřičnou polohu za volantem (2 osově seřiditelným). Vzadu drhnu hlavou o strop, ale je to lepší než v novém Cliu, před koleny ale nějaká rezerva zbývá. Chválím dostatečně vysoko vysouvací opěrky hlavy. Kufr malinký, po sklopení zadních opěradel vzniká schod jak kráva a kryt kufru se musí odklopit ručně. Tolik k nedůležitostem.

Startuji klíčkem (Swift má i bezklíčové odemykání a startování) a při protočení tenhle motůrek skoro sportovně zavyje. Spojka má celkem měkký a příjemný chod, rozjezd naprosto v pohodě. Už na prvních kilometrech po plátovaných a rozmlácených silničkách směr Teplice mě udivuje klid a pohodlnost podvozku. To rozhodně doména Swiftu nebývala. Jestli tahle změna nastala na úkor zábavnosti, to se teprve uvidí, ale já ji vítám. Syrový motor (225 km) nechávám nejprve prohřát a zkouším jízdu v klasickém městském provozu. Rozjezdy jak po másle, motor v nižších otáčkách funguje jak by se dalo čekat. Žádná velká hitparáda ale s ohledem na určení převládá spokojenost. Statečně a bez protestů bojuje i s otáčkami na hranici volnoběhu a už nad 1500 otáčkami celkem obstojně jede. Nedá se to srovnat s turbem, ale jak se dozvíte dále, dojde i na výhody.

Po prvním asi 10 km zahřívacím okruhu se vydávám znovu směr Teplice a na asi 4 km úseku do mírného kopce z pětky podřazuji na trojku a pedál plynu drtím k podlaze. Nástup výkonu je krásně postupnej, 3000 RPM, 3500 RPM, 4000 RPM - kruci co se děje, někdo mi vyměnil motor... Otáčky nestoupají, ale přímo letí k omezovači, motor krásně zpívá, jsem na nějakých 6000 RPM a přede mnou jedoucí Passat se nebezpečně rychle přibližuje. 130 na tachometru a míjím Chabařovickou skládku, poněkud rozmazanou. Brzdi, brzdi, brzdi řvu si pro sebe - velmi solidní účinek a skvělé dávkování, čelní sklo i moje čelo jsou v bezpečí. Otáčím doleva a na voném prostranství vystupuji a fotím. Znovu prolézám celé auto a musím vypíchnout perfektní, rozměrná zpětná zrcátka a vynikající výhled. A to i dozadu. Samozřejmě pokud tam nikdo nesedí. Startuji a dávám si ještě nášup, v zatáčkách je Swift opravdu jistej a zdá se že je má rád, kecy o motokáře si ale odpustím.

Do prčic, za čtvrt hodiny mám být v Opelu, tak rychle zpátky, posledních pět kilometrů ve městě jen zvolna.....a výsledná spotřeba 5.8 litru benzínu. Dojmy velice pozitivní, jen prostě Swift, ač dobře vybaven, není nijak načančané ale spíš střízlivé auto. Ovšem plně dospělé. Jízdní projev je na vysoké úrovni a významným plusem je velmi povedenej a úspornej motor. Ovšem ženy mívají jiné priority a nad 4000 otáček se možná nikdy nepodívaj.

Přesouvám se k Opelům a čeká mě překvapení. Prodejce ochořel a ujímá se mně pán, který chce za každou cenu jet se mnou a navíc má málo času. Nu což, nenechám se tím odradit. Takže Opel Corsa 1.2 Sport. To si tak neberte, Sport je jen výbava, opravdu nic víc. Ale je to důležité, protože dokáže pozdvihnout dojem z Corsy na úplně jinou úroveň. Tady se mi opravdu líbí. Sedačky jsou ovšem menší a užší než ve Swiftu a mírně zdvižený okraj mě trochu tlačí. Zpětná zrcátka dala přednost vzhledu před rozměry. Vzadu je to Swiftu silně podobné, ovšem kufr je mnohem větší. Celkově je Corsa pohledné auto, chápu že i bez Fiestovských extravagancí se ženám líbí.

Tak tedy jedeme. Corsa je na 16" hliníkách, ale nikdo by to do ní neřekl. Tak výborně vyladěnej podvozek je snem každého korejského výrobce. Jízda městem je poklidná, pohodlná, vysloveně relaxační. Jsem nadšen. V prvním nadšení si neuvědomuji, že částečně se na tom poklidu podílí i tichounkej a spíše letargickej motor. Míjím značku konec obce a snažím se s tou pohodou něco udělat. No, jako že jo, ale jenom tak mírně v mezích zákona. Vlastně to ani není mínus, já chci poklidné a pohodlné auto, ale moje duše prosycená benzínem (i naftou) trochu trpí. Ve srovnání s 1.2 Suzuki se tenhle motor otáčkám brání a považuje je za sprosté slovo. Vydává ze sebe to nejlepší, pružnost a klidný zátah, v otáčkách nízkých a středních. Pro ženy ideál. Rozjezdy, práce se spojkou, precizní řazení (styď se Citroene) - to všechno je tak přirozené až srdce plesá.

No nic, vracíme se a já jsem rozpolcen. Obě auta mě potěšila a znovu vyvolala naléhavou otázku Proboha proč ? která se týká prodejů takové i20 na českém trhu. Jako řidič bych už jenom kvůli motoru ale i kvůli celkově zábavnější jízdě volil Suzuki, pro Corsu mluví zase parádní komfort jízdy a celkový pocit bytelnosti, o něco lepší výbava a možná i vzhlednost v případě verze Sport. Přístup prodejce byl jednoznačně lepší u Suzuki, ale to bylo shodou okolností. I z těchto důvodů mám vyfocen pouze Swift.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku