Suzuki Kizashi: Ceny na českém trhu
Novinkou v segmentu střední třídy je Suzuki Kizashi. Japonská automobilka je známá jako specialista na malá auta a kompaktní SUV a s novou modelovou řadou se pouští do dosud neobsazeného segmentu.
Kizashi přitom bude mít ve střední třídě výjimečné postavení. U Suzuki využili svůj konstrukční potenciál a vsadili na zajímavé řešení, které ve spojení s bohatou základní výbavou dělá z Kizashi atraktivní volbu.
Handicapem z hlediska počtu prodaných aut bude jistě absence turbodieselu (na českém trhu tvoří ve střední třídě 80 % registrací), naopak pohon všech kol v kombinaci s karoserií sedan dokáže nabídnout z konkurentů jen Opel, Škoda a VW.
Jedinou nabízenou motorizací je čtyřválec 2,4 VVT známý již z Grand Vitary, který však pro účely Kizashi posílil na 131 kW a 230 Nm (+7 kW/+3 Nm). Na výběr je manuální převodovka s pohonem předních kol a bezestupňová převodovka CVT spojená s pohonem 4x4. Přenos momentu na zadní kola obstarává systém odvozený z modelu SX4.
Existence jediného stupně výbavy Sport plně odpovídá filozofii asijských automobilek ve vyšších segmentech. Zákazník tak za inzerovanou cenu dostane maximální možnou výbavu bez možnosti zvolit méně vybavenou verzi.
Standardem je 7 airbagů, ESP, xenonové světlomety s denním svícením, rádio s CD/MP3 a Bluetooth hands-free, dvojtónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel, přední a zadní parkovací senzory, tempomat a další. Z luxusních prvků nechybí kožené čalounění, střešní okno, bezklíčový vstup nebo 18palcová kola.
Suzuki Kizashi - ceny na českém trhu | ||
Motor | 2,4 VVT | 2,4 VVT 4x4 |
Převodovka | 6M | CVT |
Zdvihový objem [cm3] | 2393 | 2393 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 131/6500 | 131/6500 |
Největší točivý moment [Nm/min-1] | 230/4000 | 230/4000 |
Maximální rychlost [km/h] | 215 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 | 8,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,9 | 8,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1420 | 1530 |
Cena Sport [Kč] | 679.900,- | 759.900,- |