Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki: nová řada GSX-R a nadupaný naháč GSR 600

Tomáš Votruba Tomáš Votruba 23. 10. 2005
18
4
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Ani Suzuki se nenechala na pařížském motosalonu zahanbit, a tak uvedla celkem čtyři zajímavé novinky pro rok 2006. Jsou to modely GSR 600, inovovaná řada GSX-R 600/750 a modernizovaný Bandit 1200.

Ani Suzuki se nenechala na pařížském motosalonu zahanbit, a tak uvedla celkem čtyři zajímavé novinky pro rok 2006. Jsou to modely GSR 600, inovovaná řada GSX-R 600/750 a modernizovaný Bandit 1200.

Suzuki GSR 600

Vůbec nejzajímavějším kouskem je moderní naháč GSR 600, který by v budoucnu mohl nahradit staršího Bandita 600. Moderna z této novinky září na každém centimetru. Zajímavý design, netradičně tvarované přední světlo, dvojice výfuku pod sedlem, diodiové světlo, digitální přístrojový panel a hlavně špičkový kapalinou chlazený motor ze supersportu GSX-R 600 s elektronickým vstřikováním. Dvojice Hornet - Fazer (od Honda a Yamahy) by se měla začít bát.

Motor je uložen v hliníkovém páteřovém rámu, takže se můžeme těšit na skvělou ovladatelnost a také nízkou hmotnost, Suzuki uvádí 183 kg bez náplní. Zatím neznáme výkonové parametry, ale výkon určitě nebude nižší než 100 koní. Motorka je obuta do pneumatik 120/70-ZR17 vpředu a 180/55-ZR17 vzadu. Dodávat se bude ve čtyřech barvách (červená, černá, šedivá a modrá), upřímně mu nejvíce sluší černo-stříbrná varianta viz fotogalerie níže.

GSX-R 600/GSX-R 750

Suzuki má jako jediný výrobce z velké japonské čtyřky v nabídce i supersport s objemem motoru 750 cm3 a zatím to vypadá tak, že z této tradice nehodlá ustoupit. Komu připadá šestistovka málo, ale litr zase moc, může sáhnout po sedmpade - myslím, že je to logické. Zatímco nový litr byl uveden loni, modernizace GSX-R 600 a GSX-R 750 byla provedena až letos. Obě motorky mají stejný design, předělaná je celková kapotáž, výfukový systém, všimněte si miniaturní výfukové koncovky vpravo u zadního kola. Tak velí móda u Suzuki.

Oba motocykly jsou celkově menší, motorka je o 15 mm kratší a o 15 mm má nižší i sedlo. Motory byly vyladěny opět na vyšší notu, údaje o výkonu a dalších provozních schopnostech bohužel výrobce zatím nezveřejnil, na to si musíme počkat. Hmotnost šestistovky je 161 kg, 750ka váží 163 kg a výkon se bude pohybovat okolo 150 koní. Na první pohled šestistovku od sedmpade nerozeznáte, jiné jsou jen barvy a nálepka označující model.

Bandit 1200/1200S

Určitě si vzpomínáte na loňský rok, kdy Suzuki oblékla svého Bandita 600 do nového kabátu (viz tento článek). Stejnou omlazovací kůru nyní podstoupila i větší dvanáctistovka. Naháč dostal nový miništítek, polokapotovaná verze S dostala mnohem atraktivnější masku. Inovace proběhla i na přístrojové desce, která se nyní chlubí digitálním rychloměrem. Jezdec nemůže být zklamán, motocykl je nyní užší a nabízí také polohovatelnou výšku sedla i řidítek. Po vzoru konkurence mohou být obě verze vybaveny systémem ABS.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor