Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki obvinila VW z porušování dohody o partnerství

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 17. 10. 2011 • 21:06
44
Spory mezi automobilkami Volkswagen a Suzuki Motor ohledně partnerství se stupňují.

Japonská Suzuki v pátek obvinila německý Volkswagen z porušování dohody o spolupráci a požaduje nápravu nebo vrácení svých akcií. Volkswagen reagoval prohlášením, že nyní zvažuje právní kroky. Mluvčí VW podle agentury Reuters označil tvrzení Suzuki za neopodstatněné.

Suzuki tvrdí, že jí Volkswagen neumožnil přístup k hybridním technologiím, které měly automobilky podle dohody sdílet. Chce, aby německý partner během několika týdnů přístup k technologiím poskytl, nebo jí prodal zpět její akcie a opustil alianci.

"Celým smyslem tohoto partnerství bylo získat přístup ke klíčovým technologiím, jako jsou technologie pro hybridní vozy," uvedl výkonný viceprezident Suzuki Jasuhito Harajama. "Pokud to VW nemůže dodržet, musí bezodkladně vrátit akcie Suzuki," dodal.

Automobilky VW a Suzuki se na spolupráci dohodly koncem roku 2009. Volkswagen v rámci dohody o partnerství koupil v Suzuki podíl 19,9 procenta a Suzuki vlastní ve Volkswagenu podíl 1,5 procenta. Dohoda měla být partnerstvím mezi sobě rovnými a firmy tehdy oznámily, že chtějí spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a Suzuki doufala, že získá napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si sama nemohla dovolit.

Od uzavření dohody však firmy neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy spíše chladly. Suzuki letos svého německého partnera obvinila, že podkopává její nezávislost. Volkswagen pak přišel s tvrzením, že Suzuki porušila dohodu rozhodnutím nakupovat naftové motory od italského konkurenta Fiat.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2011 00:08
Re: Suzuki ted pujde od deseti k peti
as PS: Ano VŠUDE se najdou, ale "celkově" to stále ještě "jde" (budu KONKRÉTNí, my třeba docela DOST obchodujeme s Ruskem a popravdě ŽÁDNÝ problém ;-)
Avatar - white label
17. 10. 2011 20:05
Re: Kde nic není,
Nebýt Porsche a VW/Audi, nebyla doteď žádná sériová výroba dvouspojek, zvlášť v meinstreamu. Podívej se jak dlouho nabízí dvojspojku VW a jak dlouho Ford, doufejme, že se ji Ford časem taky naučí dělat pořádně... ;-) >:-[]
Avatar - white label
17. 10. 2011 19:59
Re: Kde nic není,
Používání techniky CR od Fiatu???
Tradiční argument funšpaget z parmazán klubu.
Prototyp systému CR vyvinul koncem 60. let Švýcar Robert Huber, v jehož vývoji pokračovala (1976-1992) Spolková vysoká technická škola v Curychu, dále Dr. Shohei Itoh a Masahiko Mijaki z firmy Denso. Prvním prakticky použitelným systémem označeným ECD-U2 Common Rail byl vybaven automobil Hino Raising Ranger.
Magneti Marelli, výzkumné centrum Fiat a Elasis do r. 1994 spolupracovaly na vývoji.
Ve výzkumu a vývoji, až do konečného uvedení do sériové! výroby, dále pokračovala německá firma Robert Bosch!
Avatar - Andromeda
17. 10. 2011 17:56
Re: Suzuki ted pujde od deseti k peti
V Bohemii normal.
K tomu PS: Jak kde a jak s kým ... ;-)
17. 10. 2011 17:49
Re: Suzuki ted pujde od deseti k peti
to mě pobavilo >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud