Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki prohlubuje spolupráci s Toyotou, když mu to s VW nevyšlo

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Suzuki Motor Corporation už loni v říjnu oznámila průzkum těsnějšího partnerství s Toyotou. Záležitost nyní dostává konkrétnější obrysy.

Obě japonské společnosti oznámily v pondělí 6. února, že se dohodly na zahájení konkrétních jednání o spolupráci. Ta se bude týkat moderních informačních technologií a bezpečnostních systémů včetně autonomního řízení, ale také ohleduplnosti k životnímu prostředí a vzájemné dodávky komponentů. Chtějí samozřejmě ušetřit náklady na vývoj. Suzuki je oproti gigantické Toyotě přece jen menší automobilkou, ta zase momentálně soupeří s Volkswagenem o post světové automobilové jedničky...

Informace přinesl japonský obchodní deník Nikkei. Netýkají se ale kapitálového propojení obou subjektů, k němu zatím nedojde. Suzuki s ním má ostatně neblahé zkušenosti, nešťastná causa právě se zmíněným VW je dostatečně známá. Spojenectví s Němci bylo přerušeno a následně ukončeno, protože chtěli firmu kontrolovat a zařadit do svého koncernu. Narazilo se také na problémy se sdílením techniky. Pevná smlouva mezi dvěma japonskými výrobci zatím podepsána nebyla, jen se hovoří o rychlé realizaci tohoto partnerství. Nebudou mít ani trable s odlišnou mentalitou Evropanů, což je rovněž důležitý fakt.

Toyota pracuje už dvacet let na vývoji sériových hybridů, má i produkční vodíkové auto. Tady samurajské S může těžit a rozhodně v tomto ohledu nehodlá s konkurencí ztratit krok. Obřímu koncernu se naopak nepodařilo prorazit na stále důležitějším indickém trhu, kde má Suzuki vynikající pozici díky Maruti už od 80. let minulého věku. V současnosti mu patří v prodeji nových osobních automobilů takřka poloviční podíl.

Navíc ve státě Gudžarát otevřelo 1. února 2017 novou továrnu, kde byla spuštěna produkce modelu Baleno. Tento závod není součástí společného podniku, jde o samostatný subjekt Suzuki Motor Gujarat (SMG) Private Limited). V budoucnu jej hodlá ještě rozšířit. Světový gigant zase vlastní Daihatsu, jehož převzetí dokončil loni v lednu, ale hlavně má podepsané alianční dohody s Fuji Heavy Industries (Subaru) a Mazdou.

Ignis byl nominován v anketě Světového auta roku (WCOTY - World Car Of The Year), a to v nově vypsané kategorii městských vozů (Urban Car). Na jeho uvedení se čeká i v Evropě, dokonce někteří čeští motorističtí novináři už jsou značně netrpěliví... Přijde v březnu. Miniauta prostě Suzuki umí. Neplatí to jen o japonských kei cars. Toyota v tomto ohledu využívá portfolia stylizovaného D, případné kanibalizace se však místní klientela určitě obávat nemusí.

Suzuki má za sebou také těžké časy. V souvislosti s japonským emisním skandálem padl v červnu 2016 generální ředitel Osamu Suzuki. V září vyšla najevo účetní chyba, která umožňovala platit firmě nižší daně, týkala se ovšem motocyklové produkce, konkrétně závodních dílů. To vše je však nyní zapomenuto...

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Re: Zahodili neopakovanou příležitost
Aj Suzuki vie dokašlať dizajn, aj bez Toyoty, viď posledný model SX4. [odkaz]
Avatar - N6600
8. 2. 2017 09:42
Re: Zahodili neopakovanou příležitost
Primarny dovod, preco sa do tohoto Toyota dala, je iny. Toyota chce zamedzit tomu, co sa stalo Nissanu. Preto ma podiely vo zvysnych JP automobilkach, prip. ma s nimi "exkluzivnu" spolupracu.
Toyota uz ma % v FHI/Subaru a podla poslednych sprav to vyzera, ze cosi podobne chce urobit aj v Mazde.
8. 2. 2017 08:55
Re: Zahodili neopakovanou příležitost
U Suzuki mne fascinuje, jak dovede udělat hezkou novou Vitaru a to, co popisujete... asi mají dva desigenové týmy :-)
Avatar - woody-alien
8. 2. 2017 06:59
Re: Zahodili neopakovanou příležitost
Hmm, vzhledem k tvým prognostickým schopnostem, jež si prokázal mnohokrát avizovaným koncem Renaultu do roka, maximálně dvou :*) , se Suzuki zcela zřejmě nemá čeho bát.

Zato já se trochu bojím, aby Toyota se Suzuki nezačali spolupracovat také na poli designu. Kdyby se dal dohromady tým, který tvořil dejme tomu Mirai, Landcruiser, Yaris, Aygo nebo poslední facelift RAV4 s týmem co dělal Baleno, Celerio nebo face S-Crosse, to bych snad ani nechtěl vidět ty výsledky. ;-\ >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
8. 2. 2017 00:06
Zahodili neopakovanou příležitost
získat pro indický trh motory TDI ;-\ Teď si je vychutná Toyota jak odpolední doutník. Za pár let po značce Suzuki nikdo nevzdechne. :no: