Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift: Nová generace na nových fotografiích

27. 7. 2010 • 20:52
33
29
Zobrazit náhledy (33)
Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift
S tím, jak se blíží říjnová premiéra v paříži, uvolňuje Suzuki postupně další fotografie nové generace modelu Swift. Zahájení prodeje na českém trhu je naplánováno ještě na letošní rok.

Ke generačnímu střídání u Suzuki Swift dojde po pěti letech. Na první pohled se toho moc nemění – novinka se bude i nadále vyrábět v maďarské Ostřihomi, model bude jako dosud plnit úkol klíčového zástupce mezi malými vozy a design je postupnou evolucí typických tvarů.

Místo vytvoření nového konceptu vsadili u Suzuki na korekci charakteristického stylu aktuálního Swiftu. Přední světla se roztáhnou, zaoblí a protáhnou více do boků. Příď nese také nižší masku chladiče a nárazník inspirovaný sedanem Kizashi. Zachovány zůstanou černé sloupky čelního okna i typická spodní linie bočních oken. Naopak příď bude více zakulacená, mimo jiné kvůli požadavkům na ochranu při střetu s chodci. Dlouhá prutová anténa bude nahrazena kratší umístěnou vzadu.

Boky si ponechávají typické tvary téměř bez úprav, zadní světla podstoupí podobnou proměnu jako přední. Nové fotografie konečně odhalují i podobu zadní části. Registrační značka, stále umístěna v nárazníku, se přesune výrazně výš, zadní nárazník dostane ostřejší prolisy a na pátých dveřích se objeví obloukové prolisy výrazně lemující vnitřní okraj světel.

Zatímco design se změnil jen minimálně, samotná karoserie prošla řadou změn. U nové generace se dočkáme bohatšího využití vysokopevnostní oceli, což povede k nižší hmotnosti a větší tuhosti skeletu. Na délku se karoserie prodlouží o 90 mm, rozvor naroste o 50 mm. Výška i šířka se příliš nezmění. I přes razantní nárůst v podélném směru bude Swift i nadále patřit k menším modelům v segmentu.

Suzuki Swift - srovnání generací
Rozměrnová generacesoučasná generacerozdíl
Délka [mm]38503760+90
Šířka [mm]16951690+5
Výška [mm]15101500+10
Rozvor [mm]24302380+50
Rozchod vpředu [mm]14801470+10
Rozchod vzadu [mm]14851480+5

Mezi motory Suzuki vše vsadí na nový 1,2 Dual VVT. Ve srovnání se současnou třináctistovkou bude mít variabilní časování sacích i výfukových ventilů (technika VVT je v aktuálním Swiftu vyhrazena silnější patnáctistovce a Swiftu Sport). Výkonnostní parametry zůstanou na přibližně stejné úrovni – výkon nadprůměrných 69 kW při 6000 min-1, točivý moment 118 Nm při 4800 min-1. Podstatnou změnou je snížení kombinované spotřeby o 17 % na takřka rekordních 5,0 l/100 km.

V roce 2011 se přidá turbodiesel 1,3 DDiS. Proti aktuální verzi bude mít snížené vnitřní tření a bude vyhovovat emisní normě Euro 5. Jeho plánované emise CO2 109 g/km představují kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Výkon i maximum točivého momentu zůstanou totožných 55 kW při 4000 min-1 a 190 Nm při 1750 min-1.

Suzuki Swift - technická data nové generace
Motor1,2 16V1,2 16V1,3 DDiS
Převodovka5M4A5M
Zdvihový objem [cm3]124212421248
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]69/600069/600055/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]118/4800118/4800190/1750
Max. rychlost [km/h]165160165
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,313,512,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,64,2
Poh. hmotnost [kg]9609901065

V nabídce bude i třídveřová verze. Při stejných vnějších rozměrech bude vážit o 15 kg méně než pětidveřové provedení. Údaje rychlosti, zrychlení a kombinované spotřeby jsou shodné s pětidveřovou variantou uvedenou v tabulce.

Později se do prodeje dostane také úspornější verze se systémem Auto Start Stop. Údaje o spotřebě pro něj ale zatím nejsou k dispozici.

Standardem bude ESP a sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče. Suzuki také slibuje sportovnější jízdní vlastnosti, svůj vliv na tom mají mít kromě delšího rozvoru a o 10 mm rozšířeného rozchodu kol také 16palcová kola.

Témata
Avatar - gld
27. 7. 2010 15:16
Re: Diesel
swift tdi? pfúúú >:D ... ;-\ ... :-(
27. 7. 2010 15:02
Re: Povedený mini
Souhlasím, že základ od Suzuki a Škody bude jinde, ale na druhou stranu, nemusí to být rozdíl takový, jaký se může zdát na první pohled. Třeba HTP má podobný maximální krouťák, ale o víc jak 1000ot/min níže, takže by v nižších otáčkách mohl být pružnější. Ale samozřejmě, je to dané vysokootáčkovou charakteristikou motoru v Suzuki.
TSI je jinde, ale bohužel i cenou (a to nejen pořizovací, ale i provozní) přesně jak píšeš.
27. 7. 2010 14:22
SWIFT
Trošku povyrástol, dospel, nahodil modernejší účes. Zároveň tým, že základný tvar a myšlienku už pár rokov poznáme, zdá sa nám byť menej nápaditý a konzervatívnejší. Najmä je to na prvý pohľad Swift a nič iné.
27. 7. 2010 14:19
Re: Nic moc
Márne rozmýšľam, čo si mám predstaviť pod pojmom "nevyvážený predný previs"... ;-)
Avatar - pumpkin
27. 7. 2010 13:40
Re: Diesel
Skončí to spolu s výrobou Sedici/SX4 myslím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud