Suzuki Swift: Nová generace na nových fotografiích
Ke generačnímu střídání u Suzuki Swift dojde po pěti letech. Na první pohled se toho moc nemění – novinka se bude i nadále vyrábět v maďarské Ostřihomi, model bude jako dosud plnit úkol klíčového zástupce mezi malými vozy a design je postupnou evolucí typických tvarů.
Místo vytvoření nového konceptu vsadili u Suzuki na korekci charakteristického stylu aktuálního Swiftu. Přední světla se roztáhnou, zaoblí a protáhnou více do boků. Příď nese také nižší masku chladiče a nárazník inspirovaný sedanem Kizashi. Zachovány zůstanou černé sloupky čelního okna i typická spodní linie bočních oken. Naopak příď bude více zakulacená, mimo jiné kvůli požadavkům na ochranu při střetu s chodci. Dlouhá prutová anténa bude nahrazena kratší umístěnou vzadu.
Boky si ponechávají typické tvary téměř bez úprav, zadní světla podstoupí podobnou proměnu jako přední. Nové fotografie konečně odhalují i podobu zadní části. Registrační značka, stále umístěna v nárazníku, se přesune výrazně výš, zadní nárazník dostane ostřejší prolisy a na pátých dveřích se objeví obloukové prolisy výrazně lemující vnitřní okraj světel.
Zatímco design se změnil jen minimálně, samotná karoserie prošla řadou změn. U nové generace se dočkáme bohatšího využití vysokopevnostní oceli, což povede k nižší hmotnosti a větší tuhosti skeletu. Na délku se karoserie prodlouží o 90 mm, rozvor naroste o 50 mm. Výška i šířka se příliš nezmění. I přes razantní nárůst v podélném směru bude Swift i nadále patřit k menším modelům v segmentu.
Suzuki Swift - srovnání generací | |||
Rozměr | nová generace | současná generace | rozdíl |
Délka [mm] | 3850 | 3760 | +90 |
Šířka [mm] | 1695 | 1690 | +5 |
Výška [mm] | 1510 | 1500 | +10 |
Rozvor [mm] | 2430 | 2380 | +50 |
Rozchod vpředu [mm] | 1480 | 1470 | +10 |
Rozchod vzadu [mm] | 1485 | 1480 | +5 |
Mezi motory Suzuki vše vsadí na nový 1,2 Dual VVT. Ve srovnání se současnou třináctistovkou bude mít variabilní časování sacích i výfukových ventilů (technika VVT je v aktuálním Swiftu vyhrazena silnější patnáctistovce a Swiftu Sport). Výkonnostní parametry zůstanou na přibližně stejné úrovni – výkon nadprůměrných 69 kW při 6000 min-1, točivý moment 118 Nm při 4800 min-1. Podstatnou změnou je snížení kombinované spotřeby o 17 % na takřka rekordních 5,0 l/100 km.
V roce 2011 se přidá turbodiesel 1,3 DDiS. Proti aktuální verzi bude mít snížené vnitřní tření a bude vyhovovat emisní normě Euro 5. Jeho plánované emise CO2 109 g/km představují kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Výkon i maximum točivého momentu zůstanou totožných 55 kW při 4000 min-1 a 190 Nm při 1750 min-1.
Suzuki Swift - technická data nové generace | |||
Motor | 1,2 16V | 1,2 16V | 1,3 DDiS |
Převodovka | 5M | 4A | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 1242 | 1248 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 69/6000 | 69/6000 | 55/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 118/4800 | 118/4800 | 190/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 160 | 165 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 | 13,5 | 12,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,0 | 5,6 | 4,2 |
Poh. hmotnost [kg] | 960 | 990 | 1065 |
V nabídce bude i třídveřová verze. Při stejných vnějších rozměrech bude vážit o 15 kg méně než pětidveřové provedení. Údaje rychlosti, zrychlení a kombinované spotřeby jsou shodné s pětidveřovou variantou uvedenou v tabulce.
Později se do prodeje dostane také úspornější verze se systémem Auto Start Stop. Údaje o spotřebě pro něj ale zatím nejsou k dispozici.
Standardem bude ESP a sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče. Suzuki také slibuje sportovnější jízdní vlastnosti, svůj vliv na tom mají mít kromě delšího rozvoru a o 10 mm rozšířeného rozchodu kol také 16palcová kola.