Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift: Nová generace na prvních fotografiích

10. 6. 2010 • 00:01
7
74
Zobrazit náhledy (7)
Suzuki Swift Suzuki Swift
Suzuki odhaluje na prvních fotografiích podobu nové generace městského hatchbacku Swift. Premiéra se chystá na pařížský autosalon, prodej bude zahájen na podzim, výroba již byla oficiálně zahájena.

Ke generačnímu střídání u Suzuki Swift dojde po pěti letech. Na první pohled se toho moc nemění – novinka se bude i nadále vyrábět v maďarské Ostřihomi, model bude jako dosud plnit úkol klíčového zástupce mezi malými vozy a design je postupnou evolucí typických tvarů.

Místo vytvoření nového konceptu vsadili u Suzuki na korekci charakteristického stylu aktuálního Swiftu. Přední světla se roztáhnou, zaoblí a protáhnou více do boků. Příď nese také nižší masku chladiče a nárazník inspirovaný sedanem Kizashi. Boky si ponechávají typické tvary téměř bez úprav, zadní světla podstoupí podobnou proměnu jako přední. Snímky samotné zádi ale zatím nejsou k dispozici.

Zachovány zůstanou černé sloupky čelního okna i typická spodní linie bočních oken. Naopak příď bude více zakulacená, mimo jiné kvůli požadavkům na ochranu při střetu s chodci. Dlouhá prutová anténa bude nahrazena kratší umístěnou vzadu.

Zatímco design se změnil jen minimálně, samotná karoserie prošla řadou změn. U nové generace se dočkáme bohatšího využití vysokopevnostní oceli, což povede k nižší hmotnosti a větší tuhosti skeletu. Na délku se karoserie prodlouží o 90 mm, rozvor naroste o 50 mm. Výška i šířka se příliš nezmění. I přes razantní nárůst v podélném směru bude Swift i nadále patřit k menším modelům v segmentu.

Suzuki Swift - srovnání generací
Rozměrnová generacesoučasná generacerozdíl
Délka [mm]38503760+90
Šířka [mm]16951690+5
Výška [mm]15101500+10
Rozvor [mm]24302380+50
Rozchod vpředu [mm]14801470+10
Rozchod vzadu [mm]14851480+5

Mezi motory Suzuki zpočátku vše vsadí na nový 1,2 Dual VVT. Ve srovnání se současnou třináctistovkou bude mít variabilní časování sacích i výfukových ventilů (technika VVT je v aktuálním Swiftu vyhrazena silnější patnáctistovce a Swiftu Sport, a to pouze u sacích ventilů). Výkonnostní parametry zůstanou na přibližně stejné úrovni – výkon nadprůměrných 69 kW při 6000 min-1, točivý moment 118 Nm při 4800 min-1. Podstatnou změnou je snížení kombinované spotřeby o 17 % na 5,0 l/100 km.

V roce 2011 se přidá turbodiesel 1,3 DDiS. Proti aktuální verzi bude mít snížené vnitřní tření a bude vyhovovat emisní normě Euro 5. Jeho plánované emise CO2 109 g/km představují kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Výkon i maximum točivého momentu zůstanou totožných 55 kW při 4000 min-1 a 190 Nm při 1750 min-1.

Standardem bude ESP a sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče. Suzuki také slibuje sportovnější jízdní vlastnosti, svůj vliv na tom mají mít kromě delšího rozvoru a o 10 mm rozšířeného rozchodu kol také 16palcová kola.

Témata
14. 6. 2010 18:31
Re: AUTO PRO TEBE
a teba sa niekto pytal ked tu odpovedas? Ta nezajima ze tu josaprdko zase vyryva bezdovodne? Staraj sa o svoje a neplet sa sem do
14. 6. 2010 07:38
Re: AUTO PRO TEBE
S čím máš problém? Ak nevieš napísať nič normálne, tak nediskutuj. Nikoho tvoje choré výlevy nezaujímajú.
12. 6. 2010 14:24
Re: AUTO PRO TEBE
:'-( chudatko, este si aj slepy ze nevidis co pisem... Zly je tento svet na teba.. zly zly... :-( :-(
Avatar - white label
12. 6. 2010 03:18
Re: Interiér Swiftu
Jo, LG v TV jede. jen za posledmí rok, neskutečný skok dopředu...
:yes:
11. 6. 2010 23:34
Re: Interiér Swiftu
LG začíná válet, má na trhu už celkem solidní amoLED televizi a chystá větší úhlopříčky. Samsung ztrácí :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku