Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift: Technická data a nové fotografie

23. 6. 2010 • 09:50
27
155
Zobrazit náhledy (27)
Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift
Suzuki zveřejnilo další snímky a technická data nové generace Swiftu. Výroba v Maďarsku už byla zahájena, do prodeje se auto dostane ihned po říjnové premiéře na autosalonu v Paříži.

Ke generačnímu střídání u Suzuki Swift dojde po pěti letech. Na první pohled se toho moc nemění – novinka se bude i nadále vyrábět v maďarské Ostřihomi, model bude jako dosud plnit úkol klíčového zástupce mezi malými vozy a design je postupnou evolucí typických tvarů.

Místo vytvoření nového konceptu vsadili u Suzuki na korekci charakteristického stylu aktuálního Swiftu. Přední světla se roztáhnou, zaoblí a protáhnou více do boků. Příď nese také nižší masku chladiče a nárazník inspirovaný sedanem Kizashi. Zachovány zůstanou černé sloupky čelního okna i typická spodní linie bočních oken. Naopak příď bude více zakulacená, mimo jiné kvůli požadavkům na ochranu při střetu s chodci. Dlouhá prutová anténa bude nahrazena kratší umístěnou vzadu.

Boky si ponechávají typické tvary téměř bez úprav, zadní světla podstoupí podobnou proměnu jako přední. Nové fotografie konečně odhalují i podobu zadní části. Registrační značka, stále umístěna v nárazníku, se přesune výrazně výš, zadní nárazník dostane ostřejší prolisy a na pátých dveřích se objeví obloukové prolisy výrazně lemující vnitřní okraj světel.

Zatímco design se změnil jen minimálně, samotná karoserie prošla řadou změn. U nové generace se dočkáme bohatšího využití vysokopevnostní oceli, což povede k nižší hmotnosti a větší tuhosti skeletu. Na délku se karoserie prodlouží o 90 mm, rozvor naroste o 50 mm. Výška i šířka se příliš nezmění. I přes razantní nárůst v podélném směru bude Swift i nadále patřit k menším modelům v segmentu.

Suzuki Swift - srovnání generací
Rozměrnová generacesoučasná generacerozdíl
Délka [mm]38503760+90
Šířka [mm]16951690+5
Výška [mm]15101500+10
Rozvor [mm]24302380+50
Rozchod vpředu [mm]14801470+10
Rozchod vzadu [mm]14851480+5

Mezi motory Suzuki vše vsadí na nový 1,2 Dual VVT. Ve srovnání se současnou třináctistovkou bude mít variabilní časování sacích i výfukových ventilů (technika VVT je v aktuálním Swiftu vyhrazena silnější patnáctistovce a Swiftu Sport). Výkonnostní parametry zůstanou na přibližně stejné úrovni – výkon nadprůměrných 69 kW při 6000 min-1, točivý moment 118 Nm při 4800 min-1. Podstatnou změnou je snížení kombinované spotřeby o 17 % na takřka rekordních 5,0 l/100 km.

V roce 2011 se přidá turbodiesel 1,3 DDiS. Proti aktuální verzi bude mít snížené vnitřní tření a bude vyhovovat emisní normě Euro 5. Jeho plánované emise CO2 109 g/km představují kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Výkon i maximum točivého momentu zůstanou totožných 55 kW při 4000 min-1 a 190 Nm při 1750 min-1.

Suzuki Swift - technická data nové generace
Motor1,2 16V1,2 16V1,3 DDiS
Převodovka5M4A5M
Zdvihový objem [cm3]124212421248
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]69/600069/600055/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]118/4800118/4800190/1750
Max. rychlost [km/h]165160165
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,313,512,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,64,2
Poh. hmotnost [kg]9609901065

V nabídce bude i třídveřová verze. Při stejných vnějších rozměrech bude vážit o 15 kg méně než pětidveřové provedení. Údaje rychlosti, zrychlení a kombinované spotřeby jsou shodné s pětidveřovou variantou uvedenou v tabulce.

Později se do prodeje dostane také úspornější verze se systémem Auto Start Stop. Údaje o spotřebě pro něj ale zatím nejsou k dispozici.

Standardem bude ESP a sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče. Suzuki také slibuje sportovnější jízdní vlastnosti, svůj vliv na tom mají mít kromě delšího rozvoru a o 10 mm rozšířeného rozchodu kol také 16palcová kola.

Související články

Témata
1. 7. 2010 10:17
Re: ATMOSFÉRA ŽIJE
Až na tu dynamiku bych souhlasil... :-)
1. 7. 2010 10:13
Re: Bude ten motor pružný???
Pokud mluvíme o 1,6 VVT-i v Aurisu, tak bohužel se musím přiklonit k tvrzení o typických vlastnostech japonských motorů - "fungují" až od vyšších otáček, v nižších jsou málo pružné. U svého Aurisu úplně cítím, jak někde při 3700 ot. teprve zabere, do této úrovně se chová jako slabší motor. Velmi dobré srovnání mám s 1,6 ve Focusu, který právě v nižších otáčkách reagoval na povely od plynu podstatně ochotněji, než tomu je u Aurisu. Ve vyšších otáčkách už je to ovšem obráceně.
Takže já se musím přiklonit k tomu, co tady vysvětluje "ps1818" - japonské motory je třeba víc točit, aby žily. Potom jsou ale podstatně živější než mnohé jiné. Chceme-li se však pohybovat v mezi 200-3000 tis. otáček, mám lepší zkušenosti např. s tím Focusem.
28. 6. 2010 09:41
Re: NESKLAMAL SI
aha už tomu rozumím 8.třída základní školy, hodina informatiky. Není co dělat, tak se diskutuje na Auto.cz >:D
Avatar - white label
25. 6. 2010 23:13
Re: NESKLAMAL SI
...a ty zase nežárli... :-O :*) >:D
25. 6. 2010 22:52
Re: NESKLAMAL SI
...ešte si dajte pusu... >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud