Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift: Technická data a nové fotografie

Diskuze (155)
Suzuki zveřejnilo další snímky a technická data nové generace Swiftu. Výroba v Maďarsku už byla zahájena, do prodeje se auto dostane ihned po říjnové premiéře na autosalonu v Paříži.

Ke generačnímu střídání u Suzuki Swift dojde po pěti letech. Na první pohled se toho moc nemění – novinka se bude i nadále vyrábět v maďarské Ostřihomi, model bude jako dosud plnit úkol klíčového zástupce mezi malými vozy a design je postupnou evolucí typických tvarů.

Místo vytvoření nového konceptu vsadili u Suzuki na korekci charakteristického stylu aktuálního Swiftu. Přední světla se roztáhnou, zaoblí a protáhnou více do boků. Příď nese také nižší masku chladiče a nárazník inspirovaný sedanem Kizashi. Zachovány zůstanou černé sloupky čelního okna i typická spodní linie bočních oken. Naopak příď bude více zakulacená, mimo jiné kvůli požadavkům na ochranu při střetu s chodci. Dlouhá prutová anténa bude nahrazena kratší umístěnou vzadu.

Boky si ponechávají typické tvary téměř bez úprav, zadní světla podstoupí podobnou proměnu jako přední. Nové fotografie konečně odhalují i podobu zadní části. Registrační značka, stále umístěna v nárazníku, se přesune výrazně výš, zadní nárazník dostane ostřejší prolisy a na pátých dveřích se objeví obloukové prolisy výrazně lemující vnitřní okraj světel.

Zatímco design se změnil jen minimálně, samotná karoserie prošla řadou změn. U nové generace se dočkáme bohatšího využití vysokopevnostní oceli, což povede k nižší hmotnosti a větší tuhosti skeletu. Na délku se karoserie prodlouží o 90 mm, rozvor naroste o 50 mm. Výška i šířka se příliš nezmění. I přes razantní nárůst v podélném směru bude Swift i nadále patřit k menším modelům v segmentu.

Suzuki Swift - srovnání generací
Rozměrnová generacesoučasná generacerozdíl
Délka [mm]38503760+90
Šířka [mm]16951690+5
Výška [mm]15101500+10
Rozvor [mm]24302380+50
Rozchod vpředu [mm]14801470+10
Rozchod vzadu [mm]14851480+5

Mezi motory Suzuki vše vsadí na nový 1,2 Dual VVT. Ve srovnání se současnou třináctistovkou bude mít variabilní časování sacích i výfukových ventilů (technika VVT je v aktuálním Swiftu vyhrazena silnější patnáctistovce a Swiftu Sport). Výkonnostní parametry zůstanou na přibližně stejné úrovni – výkon nadprůměrných 69 kW při 6000 min-1, točivý moment 118 Nm při 4800 min-1. Podstatnou změnou je snížení kombinované spotřeby o 17 % na takřka rekordních 5,0 l/100 km.

V roce 2011 se přidá turbodiesel 1,3 DDiS. Proti aktuální verzi bude mít snížené vnitřní tření a bude vyhovovat emisní normě Euro 5. Jeho plánované emise CO2 109 g/km představují kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Výkon i maximum točivého momentu zůstanou totožných 55 kW při 4000 min-1 a 190 Nm při 1750 min-1.

Suzuki Swift - technická data nové generace
Motor1,2 16V1,2 16V1,3 DDiS
Převodovka5M4A5M
Zdvihový objem [cm3]124212421248
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]69/600069/600055/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]118/4800118/4800190/1750
Max. rychlost [km/h]165160165
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,313,512,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,64,2
Poh. hmotnost [kg]9609901065

V nabídce bude i třídveřová verze. Při stejných vnějších rozměrech bude vážit o 15 kg méně než pětidveřové provedení. Údaje rychlosti, zrychlení a kombinované spotřeby jsou shodné s pětidveřovou variantou uvedenou v tabulce.

Později se do prodeje dostane také úspornější verze se systémem Auto Start Stop. Údaje o spotřebě pro něj ale zatím nejsou k dispozici.

Standardem bude ESP a sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče. Suzuki také slibuje sportovnější jízdní vlastnosti, svůj vliv na tom mají mít kromě delšího rozvoru a o 10 mm rozšířeného rozchodu kol také 16palcová kola.

Diskuze (155)
1. 7. 2010 10:17
Re: ATMOSFÉRA ŽIJE
Až na tu dynamiku bych souhlasil... :-)
1. 7. 2010 10:13
Re: Bude ten motor pružný???
Pokud mluvíme o 1,6 VVT-i v Aurisu, tak bohužel se musím přiklonit k tvrzení o typických vlastnostech japonských motorů - "fungují" až od vyšších otáček, v nižších jsou málo pružné. U svého Aurisu úplně cítím, jak někde při 3700 ot. teprve zabere, do této úrovně se chová jako slabší motor. Velmi dobré srovnání mám s 1,6 ve Focusu, který právě v nižších otáčkách reagoval na povely od plynu podstatně ochotněji, než tomu je u Aurisu. Ve vyšších otáčkách už je to ovšem obráceně.
Takže já se musím přiklonit k tomu, co tady vysvětluje "ps1818" - japonské motory je třeba víc točit, aby žily. Potom jsou ale podstatně živější než mnohé jiné. Chceme-li se však pohybovat v mezi 200-3000 tis. otáček, mám lepší zkušenosti např. s tím Focusem.
28. 6. 2010 09:41
Re: NESKLAMAL SI
aha už tomu rozumím 8.třída základní školy, hodina informatiky. Není co dělat, tak se diskutuje na Auto.cz >:D
Avatar - white label
25. 6. 2010 23:13
Re: NESKLAMAL SI
...a ty zase nežárli... :-O :*) >:D
25. 6. 2010 22:52
Re: NESKLAMAL SI
...ešte si dajte pusu... >:D