Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svatá trojice hybridních hypersportů na prodej. Na jednom místě!

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 4. 2017
67
Zobrazit náhledy (67)
Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder
Hybridy mají smysl. Minimálně v nejrychlejších vozech planety. Tři nejznámější se dají koupit v jedné jediné aukci - LaFerrari, P1 GTR a 918 Spyder. Jen potřebujete 7 milionů eur...

Součástí prestižních aukcí nebývají jen stará auta, ale i ta relativně nová. Pro toho, kdo by si rád postavil do garáže jeden z moderních hybridních hypersportů, mají řešení RM Sotheby's. V katalogu aukce v italském Cernobbiu u jezera Como se objevilo něco, co lze bez nadsázky nazvat „svatou trojicí“. LaFerrari, silniční verzi McLarenu P1 GTR a Porsche 918 Spyder.

Dražba se koná 27. května ve Villa Erba a koupí byť jednoho ze tři aut nikdo rozhodně neprohloupí, protože jejich ceny rostou... Kdyby se ovšem někomu podařilo získat všechna tři, bylo by to určitě pěkné... Akorát musí mít na účtě přebytečných 7 milionů. V eurech, tedy nějakých 187 milionů korun. Sami RM tvrdí, že se tato auta ještě nikdy na jednom místě neprodávala.

Ferrari LaFerrari

LaFerrari bylo poprvé prezentováno v Ženevě 2013 a Maranello opustilo celkem 499 exemplářů, rozebrali si je stálí klienti. Vidlicový dvanáctiválec 6,3 l spolu s elektromotorem dával 708 kW. Silniční testy motoristických časopisů, které měly to štěstí, potvrdily vysoké výkony vozů: akceleraci z klidu na stovku za méně než tři sekundy, na dvojnásobek pod 7 s a trojnásobek během 15 s. Maximálka překročila 350 km/h.

Nabízené LaFerrari v typické barvě Rosso Corsa s dvacetipalcovými kovanými koly a rudými brzdovými třmeny si koupil první italský majitel v dubnu 2014, za svůj relativně krátký život ale stačil exemplář s číslem šasi ZFF76ZHB000201167 vystřídat ještě jednoho. Prodal mu jej obchodní zástupce Ferrari Cesaremeccanica v Salernu a servisoval nizozemský Krooymans. Většinu času odpočíval ve sbírkách, protože ujel jen 180 kilometrů, vlastníci se o tuto nepatrnou vzdálenost svorně podělili. Ne, to není překlep, jde prakticky o nový vůz! Klasický odstín doplňuje černá střecha a zrcátka, také bezpečnostní pásy jsou černé a kůže v kokpitu rovněž tmavá s rudými odlesky. Aukční síň stanovila rozmezí na 2,65-3,2 milionu eur (70,7-85,4 milionu korun).

McLaren P1 GTR

McLaren P1 byl představen oficiálně v Paříži 2013. Pohání jej vlastní motor 3,8 l s 542 kW, elektrická jednotka přidává dalších 132 kW. Výkonnější hypercar P1 GTR v černé metalíze je však pouze dva roky starý. Jedná se o exemplář sériového čísla 012 (VIN SBM12ABB9FW100033), který dostal konverzi LM od specialistů Lanzante Motorsport. Odlehčená verze GTR, která vznikla na oslavu 20. výročí vítězství v Le Mans, byla a je určena pouze pro okruhy a mohli si ji koupit jen majitelé původních P1.

S tímto balíčkem ovšem britská bestie se 735 kW výkonu může vyrazit i do běžného provozu. Mělo by existovat nejvýše deset takových kusů z přesně 58 vyrobených GTR, konkrétní čísla ale nejsou známa. McLaren po jediném vlastníkovi je dražší než konkurent z Maranella, stojí mezi 3,2 a 3,6 miliony eur (85,4-96,1 mil. Kč). Přitom stav jeho tachometru je vyšší: ukazuje 360 najetých kilometrů, ale pořád jde prakticky o zcela nový vůz. O jeho extrémní vzácnosti nemůže být pochyb.

Porsche 918 Spyder

Modré Porsche 918 Spyder existuje pouze jedno jediné, právě to dražené s číslem 537. Historický odstín dostal název Arrow (šíp). „Devětsetosmnáctka“ je také odlehčená, má totiž balíček Weissach, který stál nový 15 tisíc eur. Včetně prvků z uhlíkových vláken místo hliníku, váží tedy o 45 kg méně než standardní vozy. Hmotnost ubraly i další jeho součásti: hořčíková kola (včetně ložisek), karbonový rám čelního skla, střecha, zadní křídlo a zpětná zrcátka a titanové brzdové destičky. Kokpit byl pro změnu potažen černou Alcantarou místo původní kůže. Z klidu na stovku zrychlí za 2,6 s a jede 345 km/h.

Kromě toho u ní lze zvýšit světlou výšku přídě, aby překonala nerovnosti bez úhony (stejným systémem je vybaveno i dražené ferrari). Oproti konkurenci exemplář najel relativně hodně, necelých 11 tisíc kilometrů a měl jediného majitele. Nedávný servis vyžadoval právě výměnu brzdových třmenů, nové pneumatiky a na lak byl aplikován ochranný film. Roadster je k mání za 1,2-1,4 milionu eur (32-37,4 milionů korun).

Foto: RM Sotheby's/Tom Gidden, Simon Clay, Pieter E. Kamp

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku