Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Syn zakladatele Bugatti se do předčasné smrti podílel na věhlasu značky

Mirek Mazal Mirek Mazal 30. 1. 2022 • 17:04
39
Zobrazit náhledy (39)
Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti 57 SC Atlantic Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938) Bugatti Type 57SC Atlantiс (1936–1938)

Žil krátce, ale světu dal pravděpodobně nejdražší automobil. Zůstal jen pomník a smutek slavnějšího otce rodiny Bugatti.

Nezaměnitelná elegantní silueta Bugatti Type 57 SC Atlantic byla vytvořena v roce 1936 a během mnoha desetiletí se stala symbolem jednoho z nejbizardnějších, nejexkluzivnějších a nejdražších automobilů všech dob. Model zcela mimo všechny kategorie vytvořil nejstarší syn zakladatele značky Bugatti.

Ettore a Barbara Bugatti zplodili chlapce jménem Gianoberto Maria Carlo Bugatti, kterému se namísto dlouhého oslovení po předcích říkalo jednoduše Jean. Syn se narodil 15. ledna 1909 v německém Kolíně nad Rýnem, toho času otec pracoval jako vedoucí výrobního oddělení kolínské společnosti na plynové motory Deutz AG.

Jeanova vášeň pro auta se projevovala od útlého dětství. Pohyboval se ve výrobě nově otevřeného výrobního závodu v Molsheimu, který od ledna 1910 vedl Ettore. Kreativní prostředí formovalo učenlivého žáka v budoucího budovatele věhlasu vozidel Bugatti. Poznatky mladého potomka se spojily s tátovými zkušenostmi a od konce 20. let 20. století vzkvétal respekt zásadního rodinného podniku světa automobilového průmyslu.

V roce 1936 Jean oslavil 27. narozeniny, což byl čas na zvýšení odpovědnosti. Doba hájení skončila obdržením klíčů od továrny, nová a zatím šťastná kapitola života znamenala vedení Bugatti do prosperující budoucnosti.

Kromě špičkových automobilových technologií byl Jeanovou vášní také design. S mimořádným smyslem pro estetiku vytvořil nadčasové automobilové tvary, které ovlivnily vývoj automobilů následujících desetiletí. V pouhých 21 letech Jean navrhl první modely Bugatti, které následovaly perly jako Type 41, Type 55 anebo Type 57, ale největší eso tasil v roce 1936.

Před 86 lety bylo představeno ikonické Bugatti Type 57 SC Atlantic. Majestátní veledílo a nestárnoucí superauto ztělesňující manifest tří pilířů Bugatti: rychlost, luxus a eleganci se zvláštním zaměřením na estetiku. Jeanovo excelentní zužitkování všech celoživotních zkušeností je neustále považováno za jedno z nejexkluzivnějších a nejcennějších sportovních kupé na Zemi. 

Ze čtyř dokončených kusů zůstaly dva v původním stavu, přičemž o existenci se ví u třech. Druhý ze čtyř exemplářů Atlanticu patřil Jeanovi. Ukázkový černý typ „La Voiture Noire“ (Černé auto) je považován za ztracený během druhé světové války. Válečné zmizení podvozku 57454 zůstává jednou z velkých záhad automobilového světa. Objevily se zprávy o dřívějším vlastnictví mezi závodními jezdci, ovšem automobilka postrádá nevyčíslitelný poklad od roku 1938.

Pokud soukromý Type 57 SC Atlantic není rozebrán, nález jednou změní tabulky nejdražších aut planety a připomene výjimečnost Jeana Bugattiho. Autor brilantních modelů a potenciálně nejdražšího vozu odešel předčasně. Mistr oboru a učenlivý syn zemřel 11. srpna 1939 ve věku 30 let, osudnou se mu stala autonehoda v Duppigheimu nedaleko domácí továrny. Při zkušební jízdě musel vybočit, aby nesrazil cyklistu, bohužel si způsobil kritická zranění neslučitelná se životem.

Letos 15. ledna uplynulo už 113 let od narození dědice továrny Bugatti, kterého přežil jeho slavnější otec. Milovaný syn obětoval krátký život automobilům, vzhledem k nekonečnému věhlasu Atlanticu mohla následovat hvězná kariéra plná podobně úžasných modelů. Místo zdobení garáží bohatých zůstalo jen u malého pomníku s křížkem.  

Doporučujeme

Témata