Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Syntetická paliva nejsou řešením, zní z Mercedesu. Konkurence má jiný názor

Ondřej Mára Ondřej Mára 21. 5. 2020 • 00:05
44
8
Zobrazit náhledy (44)
Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC

Automobilka Mercedes nepovažuje syntetická paliva za nejlepší řešení a raději investuje rovnou do elektrifikace.

Zatímco automobilky jako Volkswagen, Mazda nebo McLaren investují do vývoje syntetických paliv, která považují za důležitou alternativu k tradičním ropným palivům, automobilka Mercedes-Benz zastává odlišný názor. V rozhovoru pro britský AutoCar to prozradil Markus Schäfer, šéf výzkumného a vývojového oddělení.

Učinili jsme jasné rozhodnutí, že naší cestou bude první elektrifikace,“ uvedl Schäfer. „Pokud tedy vyvíjíme novou platformu, myslíme nejprve na elektrifikaci. Musíme sledovat předpisy a chování zákazníků, ale tohle bude naše hlavní cesta.

Svůj odměřený postoj vůči syntetickým palivům pak Schäfer obhajuje tím, že přebytek energie je nejlepší uložit přímo do baterií. Samotný proces přeměny zelené energie na syntetická paliva pak považuje za ztrátový, respektive zde údajně zelená paliva ztrácí efektivnost.

Pokud bychom zde měli dostatek dostupné zelené energie, pak by prvním zákazníkem byl pravděpodobně letecký průmysl. Mnohem, mnohem později – a nevidím to v příštích 10 letech – by přišel na řadu automobilový průmysl,“ uvedl Schäfer.

Například automobilka Mazda ovšem stále předpokládá, že do roku 2030 bude nabízet 95 % svých automobilů v kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru. Tekutá paliva by pak podle jejích očekávání měla být dominantní minimálně do roku 2040, díky čemuž se její sázka na syntetická biopaliva z řas zdá být smysluplná. Zvláště díky jejich vlastnostem.

V budoucnost zelených paliv věří i Volkswagen, který si uvědomuje limitace současné technologie elektrifikace. I díky nim by tak mohl být vývoj syntetických paliv rychlejší, stejně jako jejich uvedení na trh. McLaren pak zase doufá, že mu právě syntetická paliva pomohou do budoucnosti uchránit pohonné jednotky V8.

Související články

Témata
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2020 11:18
Re: k čemu syntetická paliva
Nedocvakne, jsou to owce. Musí dojít k nějakému ekonomickému šoku - pád prodejů celkově + prodělečnost EV = snad dostanou rozum v automobilkách.
Podívej se jaký je hajjzzl Babyš a hnulo to s jeho voliči?
(pokud si tedy všechny agentury čísla nevymýšlejí...)
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2020 11:17
Re: k čemu syntetická paliva
brekeke nekeke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
22. 5. 2020 10:52
Re: k čemu syntetická paliva
Já doufám, že lidem v EU konečně docvakne, do jakého krachu ekoteroristé místní automobilový průmysl ženou a že se potom proti ekoteroristům vzbouří! ;-)
Avatar - CICERO
22. 5. 2020 00:03
Re: k čemu syntetická paliva
V některých státech pokrokářského svazu evropského určitě... Ale celosvětově!?

Samozřejmě jako forek to bylo od tebe pěkný ;-) :yes: :-!

v téhle oblasti se přikláním spíš k vodíku :-)

BABISHU STAVEJ TY CERPACKY A DOZEN GERMANY DELEJ TY LUZO LINA :D :D :D

brekekeke
Avatar - beibej
21. 5. 2020 23:17
k čemu syntetická paliva
když v roce 2030 bude konec prodeje aut se spalovacími motory?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku