Tahač Renault Magnum Vega - Hotel Hilton jede
Sedlový tahač návěsů Magnum Vega totiž představuje koncentraci moderních prvků v konstrukci vozidla, ale současně soustředění toho nejlepšího ve výbavě, co bylo dosud uvedeno do výroby. Byť jen v limitované sérii.
Základem nádherného unikátu je poslední generace velké řady Magnum s hnacím agregátem typu 500 DXi, kapalinou chlazeného přeplňovaného vznětového šestiválce o největším výkonu 368 kW, který splňuje limity normy Euro 5.
Přestože vnější design je „pouze“ záležitostí výzdoby a personalizace dosavadního tahače, nelze jej minout bez povšimnutí. Zdobí jej krásné lišty titanového vzhledu, podsvícené logo na masce chladiče a další drobné, ale výrazně zkrášlující detaily. Nechybí samozřejmě kola z opracované lehké slitiny, rámečky kolem vstupních otvorů vzduchu, prosvícený rošt před dveřmi, svítící lišta na boku, mimořádně elegantní kapotáž zádě, osvětlovací prvky využívající LED diod a mnohá další extras.
To nejpodstatnější však najdeme až po otevření dveří. Interiér nesmírně prostorné budky řidiče je skutečně fascinující. Kombinuje nesmírně elegantní sametovou čerň s velmi decentními kovovými neleštěnými díly a ozdobami.
Špičkovou záležitostí jsou zejména použité materiály, když výtvarníci sáhli po luxusním textilu, kůži a zmíněném „titanu“ (ve skutečnosti mimořádně kvalitní lehké slitině s precizní povrchovou úpravou).
Uvnitř jsou osvětlovací prvky pouze z LED diod ve dvou barvách -modré a bílé, což je kombinace shodná s vnějšími světelnými efekty, u kterých výjimku tvoří samozřejmě červené světlo zadních skupinových svítilen na nádherně tvarovaných blatnících.
Špičková sedadla Isringhausen vyvinul výrobce ve dvou verzích a soustředil v nich nejlepší možné pohodlí s využitím snad všech moderních technologií. Sedadlo spolujezdce slouží nejen za jízdy obvyklým způsobem, ale při odpočinku posádky jej lze otočit do funkce křesla pro odpočinek směrem do „obytného“ prostoru za sedadly. Tam má posádka k dispozici kromě tradičního pohodlného lůžka stolek s možností připojení laptopu, televizor s plochou obrazovkou, chladicí zásuvkový box, kávovar, mikrovlnou troubu, množství otevřených i uzavíratelných odkládacích prostorů (včetně například „šatníku“ umožňujícím uložení oděvu na ramínkách), nechybí samostatně řízená klimatizace/vytápění a mnoho dalších, na první pohled luxusních zařízení, která však posádce, která tráví na palubě celé dny, usnadňuje těžký život.
Renault Trucks nestaví tuto řadu jen jako reprezentační záležitost (byť v tomto směru se koncernu podařil husarský kousek), ale především jako projekt budoucnosti. Tvůrci Vegy totiž vycházeli z toho, že délka cest kamionů po Evropě dnes činí tisíce kilometrů a jejich posádky velmi často potřebují být nezávislé na vnějším prostředí. Jejich životní prostor proto musí být rozlehlý, maximálně pohodlný a také dostatečně útulný. A to se jim rozhodně podařilo!
Autor: Ondřej Horský, Hannover
Foto: archiv