Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle Mazda MX-5 Speedster začala jako designové cvičení, nakonec se ale bude vyrábět

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Stylová grafická skica nadšence se nakonec díky tuningové společnosti stane realitou.

Na stránkách behance.net se celkem pravidelně objevují zajímavé virtuální návrhy automobilů, z nichž některé nám přišly natolik zajímavé, že jsme o nich psali také na Auto.cz. Většinou se přitom jedná jen o díla nadšenců, která nemají moc velkou šanci stát se realitou. Najdou se však i světlé výjimky.

Jednou z nich je i koncept Mazda MX Speedster, který na web behance umístil v roce 2019 designér Kasim Tibekua. Původně se jednalo jen o designové cvičení, které vychází z první generace Mazdy MX-5. V dubnu 2020 však na grafiku upozornili kolegové z webu Carscoops, díky kterým koncept oslovil i tuningovou společnost Xenex. A ta se ho rozhodla realizovat.

Video se připravuje ...

Zástupci společnosti se proto rozhodli spojit s autorem konceptu a začali pracovat na licencování jeho designu a jeho úpravě pro stavbu skutečného vozu. Po více jak ročním vývoji jsou nyní podle společnosti Xenex hotové formy na výrobu karoserie a vznikají první prototypy.

Xenex MX Speedster by přitom měl být body-kit pro první generaci Mazda MX-5, tedy model s mrkačkami vyráběný mezi lety 1989 až 1997, který má nabídnout ještě purističtější zážitek jízdy. Kit by přitom měl být nabízen ve třech provedeních.

Základem je verze MX Speedster, která klasickou Mazda MX-5 odlehčí o cca 113 kilogramů. Následně společnost pro vůz vyrobí elegantní minimalistickou karoserii a vůz může volitelně doplnit o okruhový podvozek, až 17“ kola nebo závodní brzdy Wilwood. Pohonná jednotka ale zůstává sériová.

Kdo touží po vyšším výkonu, pro toho je určena verze MX Speedster S. Ta totiž přináší sadu přeplňování kompresorem od Fastforward Superchargers, která zvyšuje výkon na téměř 200 koní. V kombinaci s nízkou hmotností se tak verze S stává parádním okruhovým náčiním.

Video se připravuje ...

Na vrcholu nabídky pak stojí model MX Speedster RS, který vyměňuje standardní 1,6litrový čtyřválec za vidlicový osmiválec ze série LS od General Motors. Úpravce sice nezmiňuje konkrétní typ motoru, výkon by však měl vzrůst na více než 350 koní. To už dělá ze Speedsteru RS opravdu velmi zajímavý stroj.

Představení produkčního vozu se očekává hned začátkem nového roku, přičemž nyní společnost ladí poslední detaily a testuje první tři testovací vozy na okruhu. Zhruba na konci ledna by pak měly být otevřeny objednávky pro verze S a RS. Ceny ani předpokládané termíny doručení ale zatím neznáme.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme