Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle Škoda 100 dostala pětiválec s turbem. Z Volva

Jan Zajíc Jan Zajíc 9. 5. 2022 • 07:28
27
13
Zobrazit náhledy (27)
Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100 Škoda 100

Co všechno se dá udělat se starými škodovkami, je až neuvěřitelné.

O různě upravených klasických modelech české automobilky ostatně píšeme poměrně často, námětů v podobě nezvykle modifikovaných vozů je evidentně stále dost.

Tentokrát nás zaujal jeden kousek z Polska, který patří nadšenci jménem Paweł Motyl. Jde o Škodu 100 z roku 1976, která už na první pohled vypadá zvláštně - a to díky širokým pneumatikám, bílým diskům a zejména brutálně "vytaženým" blatníkům, do nichž se velká kola na širokých nápravách jen taktak vejdou.

Ještě zajímavější je ovšem pohled do interiéru, v němž najdeme jen dvě sedadla, sportovní dřevěný volant, na "stovku" nezvyklý středový tunel s nápadnou pákou ruční brzdy a krátkou řadičkou a také nový přístrojový panel. Na něm kromě rychloměru, který je "cejchovaný" do 260 km/h, zaujme levý budík s několika ukazateli a nápisem Turbo. Už asi tušíte, že v této škodovce bude něco jinak i po technické stránce.

Přístrojový panel pochází z Volva S70, stejně jako brzdy, manuální převodovka a především motor. Jde o turbodmychadlem přeplňovaný 2,3litrový zážehový pětiválec, který poskytuje maximální výkon 240 koní (177 kW) a nejvyšší točivý moment 330 N.m. Nová jednotka přitom našla místo v prostoru, kde původně byla zadní sedadla. A pohání samozřejmě zadní kola.

Video se připravuje ...

Paweł na Facebooku vypráví, že Škodu 100 pořídil ve městě Lesko a že ji několik let používal v sériovém - a ne zrovna výstavním - stavu. Pak si ale řekl, že z ní zkusí udělat něco zajímavějšího. A protože se mu vždy líbil zvuk pětiválcového motoru, koupil si Volvo S70, z něhož pak použil základ, který vybavil karoserií škodovky. Trvalo mu to prý mimochodem necelý rok.

Tak jak se vám výsledek líbí?

Související články

Témata
11. 5. 2022 09:33
Re: pomalu
Mýlíš se, je to 988 ccm.
Avatar - petr petrumr
10. 5. 2022 20:06
pomalu
škoda 100 má motor 999cm3.
Avatar - R32
10. 5. 2022 19:20
Re: Super
Súhlas, ja by som dal tiež menšie disky s užšími pneumatikami, tým pádom by nebolo to rozšírenie blatníkov tak extrémne, tieto "trošku" kričia, ale keď sa to niekomu takto páči a sám si to krvopotne takto upraví tak prečo nie...
Avatar - Barry Lyndon
10. 5. 2022 14:33
Re: Super
Taky se mi to docela líbí a pokud jde o blatníky, tak nějaké jiné rozšíření by vypadalo zřejmě hůř...
Akorát mohli (i při stejně velkých kolech) zvolit o palec menší ráfky jiného (více do sedmdesátek posazeného) tvaru.
10. 5. 2022 13:45
Re: Super
Vytiahnutý blatník nie je ani jeden - len o kus zväčšil výrezy a privaril plechové lemy, nič viac. Kolesá tam vojdú, akurát musel podľa mňa extrémne skrátiť pružiny a zdvih na úplné minimum.
Články odjinud