Tahle Škoda 100 dostala pětiválec s turbem. Z Volva
Co všechno se dá udělat se starými škodovkami, je až neuvěřitelné.
O různě upravených klasických modelech české automobilky ostatně píšeme poměrně často, námětů v podobě nezvykle modifikovaných vozů je evidentně stále dost.
Tentokrát nás zaujal jeden kousek z Polska, který patří nadšenci jménem Paweł Motyl. Jde o Škodu 100 z roku 1976, která už na první pohled vypadá zvláštně - a to díky širokým pneumatikám, bílým diskům a zejména brutálně "vytaženým" blatníkům, do nichž se velká kola na širokých nápravách jen taktak vejdou.
Ještě zajímavější je ovšem pohled do interiéru, v němž najdeme jen dvě sedadla, sportovní dřevěný volant, na "stovku" nezvyklý středový tunel s nápadnou pákou ruční brzdy a krátkou řadičkou a také nový přístrojový panel. Na něm kromě rychloměru, který je "cejchovaný" do 260 km/h, zaujme levý budík s několika ukazateli a nápisem Turbo. Už asi tušíte, že v této škodovce bude něco jinak i po technické stránce.
Přístrojový panel pochází z Volva S70, stejně jako brzdy, manuální převodovka a především motor. Jde o turbodmychadlem přeplňovaný 2,3litrový zážehový pětiválec, který poskytuje maximální výkon 240 koní (177 kW) a nejvyšší točivý moment 330 N.m. Nová jednotka přitom našla místo v prostoru, kde původně byla zadní sedadla. A pohání samozřejmě zadní kola.

Paweł na Facebooku vypráví, že Škodu 100 pořídil ve městě Lesko a že ji několik let používal v sériovém - a ne zrovna výstavním - stavu. Pak si ale řekl, že z ní zkusí udělat něco zajímavějšího. A protože se mu vždy líbil zvuk pětiválcového motoru, koupil si Volvo S70, z něhož pak použil základ, který vybavil karoserií škodovky. Trvalo mu to prý mimochodem necelý rok.
Tak jak se vám výsledek líbí?