Tajemný čtyřválec Alfa Romeo: Bude to osmnáctistovka biturbo s 300 koňmi?
Počátkem dubna spatřily světlo světa další polotajné informace, týkající se nového sedanu střední třídy s pohonem zadních kol od Alfy Romeo - vůz, jenž se představí už(?) letos v létě má kromě značkou Ferrari vyvinutého V6 dostat i zbrusu nový "výkonný čtyřválec".
V minulém článku na toto téma jsem uvažoval, zda se Alfa přizpůsobí konkurenci a taková pohonná jednotka bude mít objem 2,0 l nebo zda zůstane u tradiční kubatury 1,75 l - přiklonil jsem se k té první variantě, pro Alfu bude po technické stránce lepší v tvrdé konkurenci moc neriskovat. Jenže to vypadá, že opak je pravdou.
Italský web vidiauto přichází s informací, že by nový čtyřválec měl mít objem 1,8 l (tedy patrně oněch 1,75 l) a ten avizovaný vysoký výkon má být velmi slušných 300 koní (221 kW) už při 5600 otáčkách a točivý moment má činit 400 N.m při 3800/min. Toho italští motoráři docílí použitím dvou turbín, jedné pro nízké otáčky a druhé pro střední a vysoké otáčky a v neposlední řadě též použitím variabilního časování sacích i výfukových ventilů.
Kombinovat se bude pouze s dvouspojkovou převodovkou, která zajistí zrychlení na stovku za šest sekund, maximální rychlost má být omezena na 245 km/h. Auto, známé zatím jako Giulia, i když nakonec se má jmenovat jinak, dostane i jednoturbovou verzi zmíněné osmnáctistovky s 240 koňmi (177 kW). Informace o nové alfě se teď určitě budou množit, představení má proběhnout v červnu.