Takhle to dopadne, když dáte autu s tříválcem HTP zakázkový průchozí výfuk
Tříválcový motor 1.2 HTP nemá zrovna nejlepší pověst. Proto by vás mohla překvapit tahle česká úprava.
Motor HTP (zkratka spojení High Torque Performance bylo) vznikal v automobilce Škoda jako náhrada za archaické čtyřválce 1.4 MPI (44 či 50 kW), jejichž základ sahal do roku 1964 k motoru vozu Škoda 1000 MB.
V autech se nový agregát objevil poprvé v roce 2002. Nabízen byl ve dvou odlišných verzích: jednak s rozvodem OHC a šesti ventily, později s 12 ventily a hlavou s dvojicí vačkových hřídelů.
V průběhu let samozřejmě také procházel modernizacemi a úpravami. Proto tedy nelze tak úplně hovořit o jednom motoru. Přesto obecné označení 1.2 HTP dodnes občas vyvolává posměšky. Říká se například, že HTP jede jako dvanáctistovka, ale žere jako dvoulitr. Rané verze navíc mívaly problémy se spolehlivostí. Pozdější varianty jsou na tom výrazně lépe.
Výroba pokračovala pod označením 1.2 MPI (od roku 2012) až do roku 2015.
Tříválcovou jedna-dvojku si asi nejčastěji spojujeme se Škodou Fabia, objevila se ale pod kapotou i jiných modelů koncernu Volkswagen. Poháněla také třeba Volkswagen Polo.
V páté generaci byl 1,2litrový motor k dispozici v provedeních s výkony 44 kW a 51 kW. A my vám dnes ukážeme jedno hodně zvláštní české Polo právě se slabší variantou tohoto tříválce.
Zvláštní na něm je to, že se jeho majitel obrátil na firmu No Turbo No Performance Chorche Motorsport a nechal si od ní vyrobit kompletní zakázkový výfukový systém. Což asi nebyla úplně laciná legrace.
Zákazník si navíc přál průchozí systém s jedním tlumičem, tedy vyloženě sportovní řešení, které příliš nepasuje k malému motoru, který Polo rozjede z klidu na stovku za více než 16 sekund.
Překvapeni ze zakázky byli i lidé z Chorche Motorsport. Menší výfuk prý ještě nevyráběli.
Co přesně majitele vozu k takové úpravě vedlo, není jasné. Možná jen toužil po neotřelém zvukovém projevu. A ten Polo 1.2 HTP s průchozím výfukem skutečně nabízí, jak dokládá video zveřejněné na facebookové stránce tvůrce nového výfukového systému. Jestli teď tříválcové Polo zní dobře, to už posuďte sami...