Takřka nejetý Volkswagen Brouk míří pod aukční kladívko
Volkswagen Brouk měl být lidovým autem pro německé masy a nakonec se jím stal, dokonce globálně. I přes pád nacistického režimu, byť byl součástí jeho propagandy. Nebo právě proto? Popularitu si získal po druhé světové válce, kdy se konečně rozběhla jeho sériová výroba. Nejprodávanější a jeden z nejslavnějších vozů světa, který byl neustále cizelován (modifikací Volkswagen provedl přes 70 tisíc!) se vyráběl až do roku 2003. Sloužil většinou věrně až do roztrhání těla. To se ovšem nedá říci o exempláři, který vydraží Silverstone Auctions v dánském Aarhusu 28. května.
Jedná se o ročník 1974, už s plastovým interiérem a vypouklou přední kapotou, díky které byl zdvojnásoben objem zavazadelníku. V zádi bublá vzduchem chlazená plochá čtyřválcová třináctistovka s číslem D1165090, šasi má na štítku identifikaci 1342217262.
V italském Janově si tento exemplář koupil u dealera G. Terragniho 23. ledna 1974 starší pán jménem Armando Sgroi, který nikdy předtím žádné auto nevlastnil. Jezdil s ním po čtyři léta, pouze v neděli ze svého bydliště do kostela jako správný zbožný člověk. Jenže věk nikdo nezastaví, takže do něj usedal stále méně a méně. Na tachometru je k vidění číslo 89,9. Pouze tolik kilometrů najel. Pak jej uložil, 38 let odpočíval Brouk ve stodole.
Baculatá legenda v modré metalíze s černým koženým interiérem je v bezvadném stavu, jak jinak? Aukční síň tvrdí, že potřebovala jen lehkou údržbu a pořádně vyčistit. Zůstaly na něm dokonce původní pneumatiky a olej! Obojí bude ale jistě třeba vyměnit, pokud nový majitel auto hodlá používat. Mohlo by samozřejmě skončit v muzeu. Ale i dnes už historický kousek má přece jezdit, ne? Sada nářadí zůstala dokonce nerozbalená. Pochopitelně nechybí kompletní dokumentace a originální faktura, což představuje milý a důležitý bonus. Přiloženy jsou i fotky pořízené bezprostředně po jeho nalezení.
Klasický a doslova ikonický Brouk je tedy ve stavu nového auta, podobný dnes najdete jen zřídka, spíše prakticky vůbec. Cenu dražební společnost stanovila na 35-40 tisíc eur (946-1,08 milionu korun). Částka koresponduje s výjimečností vzácně zachovalého kusu.