Takto by mohla vypadat nová Panamera. Spalovací motory zde Porsche ještě ponechá
Porsche bude pokračovat v produkci oblíbeného modelu, který se v druhé polovině aktuální dekády dočká také elektrické varianty.
Úspěch sportovního elektrického modelu Porsche Taycan pomáhá německé automobilce snáze se vypořádávat s postupným přechodem na elektrický pohon. V příštích letech čeká elektrifikace zaběhlé modely značky - 718 Cayman/Boxster, Macana a také Panameru.
Zatím stále není zcela jasné, zda se bude jednat o již druhý facelift druhé generace, nebo půjde o zcela novou generaci oblíbeného modelu.
Rendery vycházejí z maskovaných prototypů, které se v posledních týdnech neúnavně prohánějí po evropských silnicích. Ukazují, že modernizovaná Panamera by se proti té současné příliš měnit neměla.
Záď vozu možná dostane tenčí světelnou linii než má aktuální verze, a to po vzoru Taycanu. Přední světlomety působí o něco agresivněji a podobají se světlometům elektrického Macanu, který se má taktéž objevit v příštím roce.
Skvělou zprávou zejména pro fanoušky konvenčních pohonů je to, že si modernizace, potažmo nová generace Panamery, má zachovat spalovací motory. Nebude samozřejmě chybět ani alternativní varianta ve formě plug-in hybridu, která je už nyní nejvýkonnější verzí Panamery.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid nabízí kombinovaný výkon 515 kW (700 k) a 870 Nm točivého momentu. Na stovku dokáže zrychlit za 3,3 sekundy a maximální rychlost činí 315 km/h.
Verze bez elektromotoru, tedy Panamera Turbo S se 4,0litrovým osmiválcem, má výkon 463 kW (630 k), maximální rychlost však má stejnou jako hybridní verze (315 km/h) a ve sprintu z nuly na stovku je dokonce o dvě desetiny rychlejší (3,1 s).
Jak budou jednotlivé výkonové verze naladěny v nové Panameře, si zatím musíme počkat. Pravděpodobně se nebude jednat o zásadní změny. Omlazená Panamera by se měla představit v průběhu příštího roku a k prvním zákazníkům zamíří v roce 2024.