Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Shamal
Maserati Shamal
Maserati Shamal
Maserati Shamal
23 Fotogalerie

Taky z Maserati Shamal vznikne působivý restomod. Moderní twin-turbo V6 mu zajistí 500 koní

Daniel Fuglevič

Puristé mohou být v klidu, na existující kousky raritního Maserati firma zřejmě nesáhne. Prototyp je totiž vyvíjen na základě obvyklejšího kupé Biturbo.

V dnešní záplavě restomodů nejrůznějších značek a modelů se kompletní aktualizace do moderní formy dočká i Maserati Shamal. Projekt italské firmy Modena Automobili, který započal prvními nákresy už v roce 2022, se nyní představuje na finálních renderech produkční verze. Vylepšené kupé z 90. let bude po stránce designu stavět na originálu, technicky pak využije mixu staré i současné techniky Maserati.

Video placeholder
Maserati GT2 Stradale • Maserati

Jakožto vlajková loď postavená nad šestiválcovým Biturbem, tehdejší Shamal obdržel od Maserati dvakrát přeplňovaný V8. Restomod ovšem uctí svou motorizací právě lehčí šestiválcové ústrojí. Pod kapotou tak najde místo třílitrový twin-turbo V6, pocházející z moderního Maserati Ghibli S ve vyladění na rovných 500 koní (368 kW) a 550 Nm točivého momentu. Ze čtyřdveřového sedanu bude pocházet i osmistupňová automatická převodovka.

Předběžné dynamické schopnosti restomodu popisuje firma akcelerací z nuly na 100 km/h za 5 sekund, přičemž maximální rychlost je udávaných 290 km/h. V tomto ohledu se pochopitelně dočká modernizace i podvozek s novými tlumiči a pružinami, soudobá bude rovněž brzdová soustava Brembo a 18palcová kola inspirovaná originálním designem obují pneumatiky Pirelli PZero.

Zbytek úprav je také klasickým receptem restomodů. Karoserie využije karbonových dílů, uvnitř najdou místo nové, avšak klasicky vypadající sedačky Recaro Classic LX, nový bude rovněž systém klimatizace a analogové budíky nahradí v kapličce přístrojů digitální přístrojový štít. Typické oválné hodiny uprostřed palubní desky si ovšem restomod nostalgicky ponechá.

První prototyp vytváří Modena Automobili na základě exempláře Biturbo z roku 1983, přičemž lze očekávat, že i ostatní zákaznické vozy využijí těchto dárců – rovněž s ohledem na vzácnost originálního modelu Shamal, kterého se nakonec vyrobilo jen 369 kusů. Tuto ojedinělost si nicméně restomod ponechá také. Vzniknout má pouze 33 kusů, každý s cenou minimálně 585.000 eur bez daně (cca 13,5 milionu korun).