Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Gunther Werks GWR
Gunther Werks GWR
Gunther Werks GWR
Gunther Werks GWR
22
Fotogalerie

Gunther Werks GWR oživuje slavnou 911. S atmosférou točí až 9 tisíc

Lukáš Volšický

Novinka od Gunther Werks s čtyřlitrovým plochým šestiválcem má 500 koní ve spojení s tradičním manuálem.

Kalifornský Gunther Werks je jedním z nejvýznamnějších výrobců restomodů kultovního Porsche 911. Do vývoje moderních derivátů poslední vzduchem chlazené „devětsetjedenáctky“, generace s továrním interním označením 993, se v minulosti pustil s cílem vypilovat ji k absolutní dokonalosti a právě teď představuje nejnovější evoluci. I nadále je věrná původní myšlence a zaujme všechny milovníky rychlosti, jež opravdu baví řídit.

Nejnovější počin se oficiálně jmenuje Gunther Werks GWR, a přestože vypadá jako tuning originálního Porsche 911, má od základu kompletně novou karoserii z uhlíkových vláken, díky níž váží jen 1080 kilogramů. Tvůrci svou novinku vyzdobili legendárním křídlem s přezdívkou „kachní ocas“, poprvé vyvinutým pro Carreru RS 2.7 z roku 1972, a s inspirací historickými závodními speciály vybavili kola poklicemi „turbofan“.

Gunther Werks se při vývoji nových restomodů věnuje také přeplňování, ale pro nejnovější GWR sáhl po tradičním atmosférickém čtyřlitrovém plochém šestiválci s chutí vytáčet se k až 9 tisícům otáčkám za minutu. Moderní motor s lehkými titanovými komponenty přitom vyvine až 500 koní a 461 newtonmetrů, přičemž je přenáší na asfalt skrze klasickou manuální převodovku a pohon zadních kol.

Video placeholder
Porsche 911 Carrera a Carrera GTS (992.2) • Porsche

Gunther Werks GWR však není klasickou zmodernizovanou „devětsetjedenáctkou“, protože má specifickou konstrukční úpravu, které si na první pohled ani nemůžete všimnout. Rozvor náprav je totiž o 30 milimetrů delší než u výchozího Porsche 911 generace 993 a vpředu má dvojitou lichoběžníkovou nápravu.

Novinka od kalifornského výrobce novodobých klasických Porsche 911 je až uměleckým dílem, hlavně ve sportovním interiéru se skořepinovými sedadly a karbonem. Vznikne v limitovaném počtu 40 kusů, ale značka nezveřejnila žádnou informaci o cenách. Zpravidla své kreace prodává za ceny vyšší než je 10 milionů korun. Do vývoje se totiž pouští s myšlenkou o vzniku ultimativní 993 bez ohledu na peníze.