Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata hledá lokalitu pro výrobu miniauta Nano v Evropě

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Tata již několikrát oznámila, že se svým superlevným miniautem Nano míří do Evropy. Nyní ovšem mění strategii.

Automobily Tata se prodávají na několika evropských trzích (například ve Španělsku) a v nedávné minulosti se daly terénní pickupy koupit i u nás. Nano se ale dosud nenabízí, a to jsme prototyp verze pro starý kontinent viděli už v Ženevě 2009. Že by ho nikdo nechtěl? Zákazníci by se jistě našli a možná nejen na východě. Ale evropská varianta by byla příliš drahá. Loni v červnu se psalo o tom, že k nám přijde až v roce 2014.

Nyní indická automobilka zvažuje výrobu logicky ve východní Evropě, země natož konkrétní lokalita ovšem dosud nebyla přesněji specifikována. Nano už se v současné době také exportuje, byť do pro nás značně exotických končin: Nepálu a Srí Lanky.

Sám Ratan Tata rovněž na výroční valné hromadě koncernu potvrdil, že plánují stavbu montážního závodu v Indonésii, na pořadu dne je i Brazílie, či Latinská Amerika celkově. Ve zmíněné Indonésii jednají s firmou PT Astra International, pokud uspějí, Nano zde začne vznikat za dva roky.

Taková expanze je možná, protože Tatě se daří. Akvizice britského Jaguaru a Land Roveru byla velmi úspěšná, do pokladny společnosti přináší až 60 % tržeb. Zvažuje se také výroba Range Roverů v Číně, kde letos celá divize prodala 9,5 tisíce aut. Pouze indický společný podnik s Fiatem, ve kterém mají oba investoři shodný poloviční podíl, vykazuje ztráty. Tata se věnuje také vývoji elektromobilů, které v blízké budoucnosti údajně přiveze do Velké Británie a Norska. Jako základ jim poslouží letošní ženevský koncept Pixel.

Je pravdou, že zájem o Nano po slibném startu opadl. Letošní červen přinesl na indické silnice jen 5.451 kopií, což je oproti loňsku o takřka třicet procent méně. Evropany, kteří po něm touží, musí vzít zatím zavděk pouze osmnáctinásobnou zmenšeninou od francouzské firmy Norev. Na levné přibližovadlo ve skutečné velikosti do města a blízkého okolí si ještě musí počkat.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)