Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra investuje 700 milionů. Chce vyrábět až 2500 aut ročně

Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Kopřivnické automobilce se daří, chystá proto stomilionové investice do rozšíření výroby. Ty se mají postarat o zvýšení produkce až na 2500 vozidel ročně.

Po letech porevolučního strádání se kopřivnické Tatře, jež je po Peugeotu druhou nejstarší automobilkou světa (na rozdíl od francouzské společnosti se však Tatra dopravě věnovala již od svého prvopočátku), daří. Zvyšující se zájem o její produkci už ovšem aktuální výrobní kapacity dostal na jejich kapacity. Tatra proto v následujících letech do rozšíření a zefektivnění výroby investuje 700 milionů korun.

Vedle nastavení nových procesů, v jejichž rámci bude za plnění zakázky zodpovědný daný projektový tým, se Tatra soustředí také na špičkové technologie. V Kopřivnici vyroste například nové obráběcí centrum Fénix 2 včetně robotizované svařovací jednotky za 41 milion korun. Za 90 milionů vedení pořídí nové stroje Gleason pro obrábění ozubení. Připravuje se také automatizace obrábění CNC zařízením za 73 milionů, kterým firma nahradí linku z 60. let minulého století.

Výsledkem investic má být navýšení produkčních kapacit až na 2500 vozů za rok, kterého by Tatra měla dosáhnout v horizontu dvou až tří let.

Změny se dotknou také zázemí pro zaměstnance ve výrobě i kancelářských prostor. Samotné ředitelství automobilky se dočká nové fasády a zvýší se počet parkovacích míst.

Video se připravuje ...

Tatra se dlouhodobě specializuje na výrobu nákladních aut pro armádu, stavební průmysl, těžařství, lesnictví, komunální služby, hasiče, zemědělství a další odvětví.

Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Doporučujeme

13. 3. 2024 07:38
Re: Tatra
Proč ta popuzenost? Souvisí to nějak s nickem Berkut?
12. 3. 2024 14:17
Re: Tatra
umíte počítat? Dal jsem vám jasné podklady, takže polopaticky: 1451 aut - cca 55 procent (vojáci) - cca 10 procent z celku (hasiči) - pár desítek speciálů pro těžaře, průmyslové provozy atd. (to jsou jednotky kusů až nižší desítky pro několik společností) = cca 300-350 aut pro stavby, zemědělství, údržba silnic, lesy... BTW Tatra je největší prodejce plněpohonných nákladních vozů v ČR.
Avatar - eLzyx
12. 3. 2024 13:20
Tatra je super
jen se mi nelíbí, že na prvních místech ve zdejší fotogalerii je nástroj pro potlačování svobod občanů ČR. Chápu, Tatra za objednávku nemůže. Ale propagovat to ...
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 13:05
Re: Tatra
A kolik je z toho civilu, tj NE armáda a NE hasiči (hasiči nejsou civil) těch opravdu klasikcých aut mimo speciály pro těžaře, lomy, doly, stavba nějaký speciálních staveb typu ropovody atd?

Prostě normální kára co si koupí třeba Václav Vopršálek na vození písku na stavbu.... 35% max?
12. 3. 2024 12:51
Re: Tatra
to "něco málo" civilních náklaďáků činí ve skutečnosti několik stovek kusů, další stovky kusů jsou pro hasiče a další stovky kusů jsou pro armádu. Podíl civil/armáda je z celkového počtu vyrobeného za rok cca 45/55 procent, podíl aut pro hasiče je z celku cca 10 procent, loni Tatra vyrobila 1451 aut z toho 40 procent šlo na český trh.