Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra má expandovat v Rusku, Jižní Americe a v Saudské Arábii

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Vedení kopřivnické Tatry chce dostat věhlasnou automobilku po několika problémových letech zpátky na vrchol. Pomoci k tomu má expanze firmy do Ruska a na dalších světových trzích.

Firma za poslední dva roky vykázala ztrátu zhruba 1,3 miliardy korun. Navíc se musela letos v březnu za více než miliardové úvěry zaručit bankám celým podnikem.

Generální ředitel Tatry Ronald Adams ve výroční zprávě konstatoval, že loňský krizový rok přivedl sféru výroby a prodeje těžkých nákladních automobilů i samotnou společnost Tatra do pravděpodobně nejobtížnější finanční situace za posledních 50 let. "Byl to skutečně zápas o přežití," podotkl. Tatra musela snížit počet zaměstnanců o téměř 1400 lidí na 2300. V minulých týdnech však začala nabírat zaměstnance zpátky.

Adams k plánům do budoucna uvedl, že plánují montovat nákladní auta přímo v Rusku nebo v jiné zemi bývalého Sovětského svazu, aby znovu získali ruský trh. Také chce expandovat na trzích v jihovýchodní Asii, Brazílii, Saúdské Arábii, Kanadě, Austrálii a Indii.

"Můžeme konstatovat, že se nám podařilo snížit náklady a výdaje a že začínáme být úspěšní ve zvyšování našeho tržního podílu i tržeb. Toto je vítězná kombinace nezbytná k tomu, aby se Tatra dostala zpět na vrchol, kam patří," napsal akcionářům ve výroční zprávě Adams.

V současnosti jsou nosným výrobním programem těžká nákladní off-road vozidla a automobily pro kombinovanou přepravu terén - silnice, které stále zdokonalují a vyvíjí. V minulém roce Tatra pokračovala ve vývoji a testování elektronického zařízení vlastní převodovky a úspěšně odzkoušela nové aplikace vozů s plně automatickými převodovkami. Tato vozidla mají být zařazena do sériové výroby v průběhu tohoto roku.

V Jižní Americe automobilka dokončila hloubkovou analýzu a předpokládá, že zemí, která jí otevře dveře na jihoamerické trhy, bude Brazílie. "Jsme přesvědčeni, že to je trh pro 400 až 1000 nákladních vozů plus vojenská vozidla, který bude v blízké budoucnosti rozvíjen," konstatoval Adams.

V současné době podle Adamse představuje pro Tatru z hlediska dalšího rozvoje klíčovou roli také Saúdská Arábie. Její pozemní vojska budou kupovat 3000 vozů 4x4, po nichž bude v průběhu pěti let následovat zakázka na další 4000 vojenských vozů 6x6 a 8x8. Technici Tatry také spolupracují s americkým výrobcem vojenských vozidel Navistar Defense a vyvíjejí první společné vozidlo pro kanadské ozbrojené síly.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
18. 8. 2010 16:11
Tatra v Cine
Tatra nema svoje auta v Cine, protoze si v minulosti cinani objednali asi 1500 aut, "bohuzel" zrovna v tu dobu si Havel pozval Dalajlamu, coz cinani brali jako urazku, nebo osobni utok, tak od objednavky ustoupili a o Tatre nechteji ani slyset.
Avatar - Barrichello
18. 8. 2010 14:54
Re: a co Mao?
Myslím že něco braly i soukromý podniky, stejně jako v rusku těžaři, ropný společnosti atd...
18. 8. 2010 14:51
dobrá zpráva
je hlavně těch 7000 aut pro saudskou Arábii.. kdyby vyšla alespon půlka toho co sem se teď dočetl,tak by mohla dělat tatra tak 4 tisíce vozů ročně a to je po období kdy jich dělala 15OO opravdu skvělá zpráva.. pryč sou doby kdy jich bylo 20000 ale i dneska to může být prosperující podnik. má dva roky nato aby to dokázala a já tam mohl nastoupit jako technik nebo konstruktér po výšce...:DDD
18. 8. 2010 13:35
Re: Tatra
hlavne by to chtelo rozsirit servisni sit...
Avatar - T613
18. 8. 2010 11:37
Re: a co Mao?
Tata toho myslím vyrábí kvanta. Tatra zde dodává především pro indickou armádu, jak je na tom s civilní sférou netuším.