Těchto aut se loni v Česku prodalo po jediném kuse: Nejen luxusní limuzíny, ale i všední MPV
Pouze jedenáct modelů našlo za rok 2022 v České republice jediného majitele. I když by se to nabízelo, nebavíme se jen o luxusu za miliony.
Předně je třeba říct, že statistiky čítající auta prodaná za loňský rok po jednom kuse rozhodně neříkají, že o ně nebyl zájem. Za každým jedním stojí samostatný příběh – některý vůz český trh zrovna opouštěl, některý na něj teprve vstupoval, jindy šlo zase o nějakou netradiční exotiku. Podívali jsme se na data Svazu dovozců automobilů a zjistili, které modely to jsou.
Podle SDA se u nás za loňský rok registrovalo celkem 345 nejrůznějších modelů. Čelo žebříčku vás asi nepřekvapí, prodejům vévodila Škoda Octavia těsně před menší Fabií (oba modely přes 13.000 ks). Na stupně vítězů je doplnil Hyundai i30 (8236 ks) a pětku nejlepších uzavřel Karoq (7960 ks) a Kamiq (6831 ks). Jak to ale vypadalo na opačné straně tabulky?
Celkem jedenáct automobilů hlásí za rok 2022 jediný registrovaný kus. Začněme těmi, u kterých vás to asi příliš nepřekvapí. Statistiky po jednom kousku evidují Rolls-Royce Dawn a Wraith. Luxusní limuzíny, u kterých to vcelku dává smysl, rozhodně je u nás nepotkáváme na každém rohu.
Mezi další exotiky podobného střihu patří Alpina B8 Gran Coupé, obdoba osmičkové řady se dvěma páry dveří, která před dvěma lety prošla modernizací. Pod kapotou stále pracuje povedený 4,4litrový přeplňovaný osmiválec s výkonem 457 kW a mamutím točivým momentem 800 newtonmetrů. Na stovce je auto za 3,4 sekundy a sviští až 324 km/h. Jediný registrovaný kus hlásí ještě jedna obdobná exotika – Maserati Quattroporte.
Zajímavé je, že ve výčtu vozů najdeme také Mercedes-Benz GLK, Seat Cupra Leon či nabroušený Nissan GT-R. V cenících těchto značek už je coby nové nenajdete, přesto se je někomu povedlo registrovat. Mnohdy jde o kousky zašité někde v zákulisí showroomů, ale kdo ví, třeba za těmito vozy stojí jinačí příběh.
Jediný registrovaný kus patří i elektrickému SUV Nissan Ariya. To je vcelku pochopitelné, neboť japonský vyzyvatel Škody Enyaq je na našem trhu čerstvou novinkou. Je tedy víc než pravděpodobné, že počet registrací v průběhu letoška jen a jen poroste. Ještě jeden Nissan v nabídce najdeme, a sice užitkovou dodávku NV200. Ani tu už coby novou nekoupíte, paleta užitkáčů této značky dnes čítá dodávky Townstar a větší Interstar.
Tím se dostáváme ke dvěma posledním modelům ze seznamu, přičemž oba mají původ u francouzského Renaultu. Nejde o žádné specialitky, ale dříve velmi populární MPV, která se u nás svého času prodávala jako teplé housky. Jenže Renault Scénic v nabídce značky pozbyl smyslu, když se o slovo přihlásila zbrusu nová a povyrostlá generace crossoveru Captur.
Obdobný je příběh Renaultu Espace. Ten sice definitivně nekončí, po dlouhých desítkách let se však z velkoprostorového automobilu stane přímým konkurentem Kodiaqu. Espace změní tvar karoserie na SUV a uvnitř nabídne až sedm míst k sezení. Oficiálně se novinka představí co nevidět, ještě před koncem tohoto roku bychom ji mohli potkat na českých cestách. Zatím se můžete pokochat upoutávkou níže: