Telo MT1 je nový americký pick-up. Na půdorysu Mini uveze více než Rivian
Americké pick-upy poslední roky narostly do komických rozměrů, jejich užitná plocha se přitom téměř nezměnila. Že to může jít i jinak, chce ukázat nový americký startup Telo, který do obřího segmentu míří s drobounkým elektrickým pick-upem.
O nových startupech zkoušejících štěstí na trhu s elektromobily píšeme docela často. Většinou zůstane u jedné zprávy, nic moc dalšího už totiž z většiny takových projektů nevypadne. Vypadá to však, že nový americký startup Telo může být výjimkou.
Představil se v roce 2023 konceptem malinkého elektrického pick-upu, který by na domácím trhu měl stát v přepočtu lehce přes milion korun. Mezi typickými obřími americkými pick-upy s mohutnou přídí je Telo MT1 naprostou výjimkou. Už proto, že kapotu téměř nemá a podobá se tak spíše evropským pick-upům vycházejícím z dodávek. Jenže Telo je zároveň velmi malé, jeho půdorys je podobný třeba elektrickému Mini, na délku má jen asi 3.860 mm.
Přesto se do kabiny vejde pět dospělých a korba má 152 centimetrů na délku, tedy podobně jako výrazně větší Toyota Tacoma v základní specifikaci. Veliký elektrický Rivian R1T má dokonce jen 1.373 mm, Telo jej tedy velikostí korby přerůstá. Stejně jako Rivian navíc koncept Tela ukázal tunelový systém, delší předměty lze protáhnout přes korbu až do kabiny.
Co je důležitější, Telo možná svůj unikátní model uvede do produkce. Už od loňského roku přijímá rezervace, finální cena je dokonce nižší, než se původně slibovalo – 41.520 dolarů, neboli 950.000 Kč. Počátkem března se ukázal první předprodukční kus sériového Telo MT1, použit bude k homologaci a dalším úkonům nutným k registraci vozu pro provoz na silnicích.
Základní varianta dostane jeden elektromotor o výkonu 220 kW vzadu a baterii s udávaným dojezdem 420 kilometrů. Kolik to znamená kWh, Telo nepíše, nicméně varianta s větší baterií má mít těžko uvěřitelných 106 kWh a dojezd přes 560 kilometrů. Obě velikosti baterie budou dostupné také ve čtyřkolce s výkonem 368 kW, která na stovku zrychlí za 3,5 sekundy. Užitečná hmotnost zadokolky je 907 kg, čtyřkolka má však pouze 771 kg, měla by však utáhnout až tři tuny.
Telo má údajně už přes 5.000 rezervací. Stále nebylo zveřejněno, kde se auto bude vyrábět a kdy by měly první kusy zamířit ke kupcům. V současné době začíná testování předprodukčních kusů a ukončení má být někdy kolem příští zimy, zahájení prodeje je tedy ještě vzdáleno několik let.
