Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tenhle bus chce být bezpečný i v době koronaviru. Nabídne ho česko-ukrajinský specialista Torsus

David Bureš
Diskuze (0)

Novinka firmy Torsus sídlící v České republice a vyrábějící na Slovensku sází na unikátně řešený interiér splňující podmínky na společenský odstup pasažérů.

Pandemie koronaviru silně ovlivnila život po celém světě, přičemž první důsledky už jsou jasně viditelné. Hotelové recepce nebo pokladny v obchodech byly vybaveny plexiskly pro oddělení pracovníků od zákazníků. Podobně se řeší, jak zajistit dostatečný odstup osob v dopravních prostředcích. Řešení pro autobusy už nabízí česká společnost Torsus.

Ta novou ochranu před koronavirem nabízí pro svůj model Praetorian, těžký terénní autobus do náročných podmínek vzniklý na bázi techniky MAN. Univerzální kabina vozidla totiž umožňuje ji modulárně upravit. Řady sedadel s dvěma sedadly na každé straně tak lze upravit a na každé straně může zůstat jediná sedačka.

To už by samo o sobě pomohlo sociálnímu odstupu, Torsus šel ale ještě dál. Každou sedačku totiž vybavil vlastním ochranným modulem tvořeným čirým plastem o tloušťce 3,5 mm, který je speciálně tvarován. Díky tomu je pro jeho uchycení možné využít volné kolejnice po chybějících sedačkách. Díky tomu vozidlo zůstává univerzální, až taková ochrana nebude potřeba, je možné snadno vyjmuté sedačky vrátit nazpět.

Torsus Praetorian je 8.735 mm dlouhý autobus, který zvládne pojmout až 37 pasažérů. Přizpůsoben je jízdě v náročných podmínkách, poradí si třeba s vodou hlubokou 900 mm nebo zvládne jet až v náklonu 33,5°. Určen je třeba pro převoz turistů v národních parcích nebo převoz horníků v dolech.

Video se připravuje ...

Technický základ dodala firma MAN. Konkrétně o pohon se stará naftový šestiválec o výkonu 290 kW a točivém momentu 1150 N.m, splňující emisní normu Euro 6. Lze však přizpůsobit i méně náročným normám. MAN dodal i podvozek, zatímco automatická převodovka pochází od ZF. K dispozici je však i manuál.

Torsus Praetorian se dá považovat i za částečně český projekt. Firma sídlí v Praze, samotný vývoj však probíhá na Ukrajině. Výrobu pak zajišťuje závod na Slovensku. K dispozici je i menší model Torsus Terrastorm, vzniklý na základech MANu TGE, alias Volkswagenu Crafter.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme