Tenhle VW Golf vás posadí na zadek! Má V6, 450 koní a vznikl potají
Volkswagen v minulosti potají vyvinul extrémní šestiválcový golf o 450 koních! Zaujme diskrétním zevnějškem, ale pod kapotou má opravdové monstrum.
Volkswagen Golf letos oslavuje významné 50. výročí, při němž si automobilka připomíná i dlouhou evoluci sportovních derivátů zakládajících na nejúspěšnějším modelu značky. V předminulém týdnu jsem mohl nahlédnout do zázemí automobilky v Osnabrücku, kde vedle sebe stály téměř všechny varianty sportovních golfů, ale jedna z nich přilákala mou pozornost až neuvěřitelně diskrétním zevnějškem.
Spolu s nejrychlejšími golfy od inženýrů sportovní divize Volkswagen R tam stál nenápadný zástupce šesté generace s hnědým exteriérovým lakem a stylově sladěným světle hnědým interiérem, ale už na první pohled přitahoval pozornost něčím zvláštním. To, že se ve skutečnosti jedná o fascinující sleeper totiž prozrazovala 19“ kola Lamborghini Cordelia a za nimi se ukrývající obrovské brzdy.
Zvědavost začala nabírat na síle, a tak jsem otevřel dveře na straně řidiče a pod palubní deskou nahmatal táhlo kapoty. Až její následné zvednutí odhalilo realitu – tenhle golf je kouskem, o němž se v minulosti objevila řada zvěstí. Už v roce 2009 se inženýři Volkswagenu spojili s tuningovými specialisty z Rothe Motorsport GmbH, aby spolu objevili vrcholný potenciál šestiválce VR6 ze sportovního Golfu R32.

Produkční 3,2litrový benzinový šestiválec vylepšili novými písty, vačkovými hřídeli, sacím potrubím i turbodmychadlem Garrett GT35 s vrcholným plnícím tlakem až 3 bary, které doplnili mezichladičem. V luxusně vypadajícím interiéru museli „šestkový“ golf dovybavit i novým rychloměrem cejchovaným až do 300 kilometrů v hodině. Tajná tovární přestavba standardního golfu totiž vyvinula až 450 koní!
O unikátním prototypu dnes Volkswagen oficiálně mluví jako o modelu Golf V6 Turbo a snad ani není překvapením, že jej prezentuje v jediném exempláři. Fascinující přestavba vznikla na úplném konci éry šestiválcových golfů R32, protože už v roce 2010 se představil první Golf R s turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem EA888 a maximálním výkonem 270 koní.
Šestá generace Volkswagenu Golf se vyráběla v letech 2008 až 2012 a k nejvýznamnějším přínosům této evoluce populárního modelu patřily i inovativní adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC). Šestá generace golfu se současně stala Světovým autem roku 2009, ale bohužel nikdy nesjížděla z výrobní linky s vidlicovým šestiválcem, jaký se v ní objevil v tomto jediném prototypu.