Volkswagen Golf GTI přijíždí v nejostřejší verzi Clubsport
Vrcholné GTI nabídne speciální režim pro jízdu po Nordschleife a možnost zbavit se omezovače rychlosti, takže na nejdelších rovinkách této trati dosáhnete až 267 km/h.
Automobilka Volkswagen odhalila facelift osmé generace golfu s označením 8.5 už před nějakou dobou včetně verzí GTI a R, provedení GTI Clubsport ale na sebe nechalo pár měsíců čekat. To je však u konce – při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans o uplynulém víkendu se vůz konečně ukázal.
Vizuální změny sestávají z nových nárazníků, velkého spoileru na zádi a speciálních 19“ kol, která připomenou kola na „pětkovém“ golfu GTI. Zajímavější zde je možnost připlatit za kovaná kola, která váží jen 8 kg jedno, a tak šetří neodpruženou hmotnost. V interiéru nejsou novinky tak výrazné, vidíme řadu červených detailů či sportovní sedačky.

Pojďme na to nejdůležitější – pohonné ústrojí. Pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec s označením EA888 LK3 evo4, který díky přeplňování nabídne 221 kW (300 k) a 400 Nm. Spolupracuje výhradně s dvouspojkovou převodovkou a elektronicky řízeným předním samosvorným diferenciálem.
Samozřejmostí je několik jízdních režimů na výběr, z nichž jeden s názvem Special je vyladěný tak, aby vůz byl co nejlepší na Severní smyčce Nürburgringu. Ovšem, k tomu zákazník dostane přístup jen za příplatek; adaptivní nastavitelné tlumiče DCC nejsou ve standardní výbavě.
Golf GTI Clubsport zrychlí na stovku za 5,6 sekundy a nejvyšší rychlost je standardně 250 km/h, s paketem Race ale omezovač mizí a hatchback se rozohní až k 267 km/h. Kromě toho je v rámci paketu i výfukový systém Akrapovič. Cena vozu ani paketu Race zatím není známá, novinka vstoupí do prodeje později během letošního roku.