Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Terénní Porsche 911 má potvrzené jméno, bude to Dakar a představí se již za pár dní

Dominik Kovář Dominik Kovář 10. 11. 2022 • 21:18
13
Zobrazit náhledy (13)
Porsche 911 Dakar Prototyp Porsche 911 Dakar Prototyp Porsche 911 Dakar Prototyp Porsche 911 Dakar Prototyp Porsche 911 Dakar Prototyp Porsche 911 Dakar Prototyp Porsche 911 Dakar Prototyp Porsche 911 Dakar Prototyp

Dlouho očekávané Porsche 911 v terénní variantě se představí již příští středu 16. listopadu.

U chystaného Porsche 911 se zvýšeným podvozkem se dlouze spekulovalo, zda dostane název Dakar nebo Safari, které automobilka používala již dříve. Nakonec padla volba na přídomek Dakar, který odkazuje na vítězství závodního speciálu Porsche 911 v roce 1984 na nejslavnější dálkové soutěži světa Rallye Dakar. 

Novinka, která má premiéru již za několik dní na autosalonu v Los Angeles, prošla testováním v náročném terénu po celém světě. Vůz byl vyvíjen na testovací trati ve Weissachu, v jižní Francii, mrazivém švédském Arjeplogu a ve vysokých dunách v písečné Dubaji a Maroku. Celkově se najezdilo více než deset tisíc testovacích kilometrů.

Tovární jezdec Porsche Romain Dumas se rozpovídal o testovací dráze Château de Lastours.  “Všechny dakarské týmy sem jezdí testovat svá auta před závody.” Dumas byl naprosto ohromen jízdními vlastnostmi terénní verze 911. “Věděl jsem, co dokáže 911 na silnici, ale byl jsem naprosto ohromen tím, jak si auto vede na nezpevněném povrchu.”

Na zamrzlém jezeru ve Švédsku 911 Dakar pro změnu testovala rallyeová legenda Walter Röhl. “Řízení vozu je neuvěřitelně zábavné. Všechno funguje zcela přesně a klidně. Žádný zákazník Porsche neuvěří tomu, co všechno tohle auto dokáže před tím, než si ho sám vyzkouší,” řekl nadšený Röhl.

Jak to vypadalo na písečných tratích v Africe? “V poušti podal model 911 Dakar skvělý výkon,” řekl viceprezident modelové řady 911 a 718, Frank Moser. “Zvlášť zde může 911 Dakar využít své koncepční výhody - nízká hmotnost, vyšší světlá výška, výkonný motor vzadu a krátký rozvor zajišťují vzrušující zážitek z jízdy. Sám jsem to mohl zažít na Sahaře při testovacích jízdách.”

Doporučujeme

Témata