Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model Y bude SUV na bázi Modelu 3: Premiéra za dveřmi

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 4. 3. 2019
3
9
Nové SUV od Tesly Model 3 už pomalu klepe na dveře. Premiéru si auto odbude na autosalonu v Los Angeles 14. března.

Zdá se, že Elon Musk použije v případě nového SUV Model Y stejný recept, jako před časem. Tehdy rovněž využil techniku již etablovaného Modelu S a vzniklo SUV Model X. Vzhledem k tomu, že základem Modelu Y bude menší Tesla Model 3, Elon Musk slibuje příznivější cenu vozu, který tak bude mít lepší předpoklad pro masovější rozšíření.

Nové „malé“ SUV bude údajně tvarově podobné Modelu 3, avšak v porovnání s ním má vůz nabídnout prostornější kabinu a celkově i větší karoserii. „Model Y by měl být o přibližně 10 procent větší, než Model 3. Zároveň ale bude stát asi o 10 procent více,“ nechal se slyšet Elon Musk. Dle Muska bude mít auto i stejné baterie, které ovšem Modelu Y umožní o něco kratší dojezd, než jaký má Model 3.

Tesla Model 3 startuje v USA na částce 35.000 dolarů (cca 850.000 korun). Pokud ale zákazník požaduje od vozu prodloužený dojezd, může za auto zaplatit i více než 60.000 dolarů (přes 1.400.000 korun). Navíc v ceně nejsou zahrnuty nejmodernější technologie jako například Autopilot.

Hlavní změnou oproti většímu SUV Model X má být řešení druhého páru bočních dveří. Ty se u Modelu X vyklápějí vzhůru, takže auto připomíná dravce v letu. U Modelu Y se ale s tímto nákladným a složitým řešením nepočítá. Jedním z důvodů jsou ale také problémy, které nezvykle řešené dveře doprovázely příchod Modelu X na trh. „Naše nové SUV tak dostane konvenční řešení dveří,“ upřesnil Musk. Více podrobností o novém SUV Tesly bude známo po jeho premiéře v Los Angeles v polovině března.

Související články

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - elektrikar
Tesla jede, Model 3 vyrobeno 316 tisíc kusů
elektrikar
| 5. 3. 2019
Online zde [odkaz]
SUV
kesumb
| 4. 3. 2019
Já mám zkušenost akorát s X a je toho víc. Od naladění podvozku (na jednu stranu tuhý a na druhou to v extrémech zasedává na kola/nápravy), přes hluk nad 120km/h (akustika je fakt špatná), až po špatný brzdy a vůbec pohon nedává opakovanou zátěž (jízda hodně nad dálničním limitem).
SUV
westeros
| 4. 3. 2019
Muzes rozvest vice do detailu, proc to neni pro nase silnice? Diky. Na zivo jsem Model 3 bohuzel jeste nevidel.
SUV
kesumb
| 4. 3. 2019
Jsou na tom strašně vidět dvě věci. První je fakt, že to není určený na naše silnice a druhý, že je to mladá automobilka bez zkušeností.

Nicméně pohon, respektive regulace elektromotorů je minimálně brilantní.
SUV
westeros
| 4. 3. 2019
Je mi to jasne, napr. moje soucasne auto stalo petinu ceny a ma vyhrivany volant :-) Ale jsem ochotny to ozelet.