Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla pracuje na elektrickém pick-upu. Musk už prozradil, kdy dorazí!

David Bureš David Bureš 28. 12. 2017
2
8
Nabídka amerického výrobce elektromobilů bude expandovat i v následujících letech. Nemluvíme tu přitom jen o hojně propagovaném elektrickém náklaďáku...

U americké automobilky Tesla je letos hodně živo. Na podzim pomalu odstartovala sériová výroba klíčového Modelu 3, nejmenšího a nejlevnějšího auta v nabídce značky, aby firma v listopadu naznačila podobu hned dvou dalších chystaných novinek, náklaďáku Semi a druhé generace sporťáku Roadster. Vedle toho značka pracuje i na dalších vozech, Modelu Y a pick-upu.

Šéf Tesly Elon Musk přitom na své oblíbené sociální síti Twitter po Vánocích odhalil pár detailů o připravovaném pick-upu, který je podle jeho dřívějších slov nutný na domácím americkém trhu.

„Slibuji, že pick-up uděláme hned po Modelu Y. Základní prvky designu a techniky nosím v hlavě už pět let. Těším se, až ho postavíme,“ napsal Musk v reakci na jednoho z fanoušků Tesly, který zažádal právě o pick-up s elektrickým pohonem.

I přes toto prohlášení je však zatím ve hvězdách, kdy se elektrického pick-upu dočkáme, protože ani Model Y nemá pevně stanovené datum premiéry. Na jaře Musk pouze prohlásil, že tento crossover dorazí nejdříve na konci 2019, spíše až v roce 2020. Prototyp auta bychom však mohli vidět už v příštím roce. Hlavní pozornost je totiž upřena na nákladní Teslu Semi, připravovanou pro rok 2019.

Připravovaný crossover o podobné velikosti jako Model 3 měl použít novou architekturu, nakonec však přece jen využije platformu z Modelu 3, aby přišel na trh rychleji. Musk každopádně nadále počítá s využitím méně kabelů, aby se zjednodušil výrobní proces tohoto automobilu.

Co se týče velikosti chystaného pick-upu, můžeme se těšit na typický americký full-size pick-up. Na dotaz fanynky, zda připravovaný pick-up od Tesly bude podobně velký jak Ford F-150, tedy nejprodávanější automobil v USA vůbec, Musk odpověděl: „Celková velikost bude podobná. Možná o něco větší, aby zvládl průlomovou funkci, kterou bych rád přidal.“

Co to bude, šéf Tesly tajemně zatajil. Připomeňme ale při prezentaci elektrického náklaďáku zveřejněný nákres zmenšené Tesly Semi s korbou na zádi, která nese další pick-up. Z dřívějších prohlášení totiž vyplývá, že právě takhle by připravovaný pick-up mohl skutečně vypadat... Tak se nechme překvapit!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Prelomova funkce
kesumb
| 29. 12. 2017
Abych se přiznal tak mi není úplně obeznámen postup při platbě elektřiny v USA. Tuším, že někde je to dokonce paušální platba podle plochy bytu.
Ale zvyknout si na ten ledovej vzduch za krkem při každý příležitosti to chce mít tuhej kořínek..
Prelomova funkce
DonVito
| 29. 12. 2017
Jo ty nejvetsi experti takhle klimatizuji a protoze je jim pri praci pod stolem zima na nohy..

Tak susti primotop :-)

A to si nevymyslim, takova blbost by me nenapadla.
Prelomova funkce
kesumb
| 29. 12. 2017
Zase je výhoda, že na korbu půjde dát nějakej ten menší agregát:-)
Jedinou výhodou pro USA trh je, že jsou docela zvyklí plýtvat elektřinou a není to tam zas tak hrozná položka. Tím narážím hlavně na tamní zvyk klimatizovat pořád na asi tak 12 stupňů:-)
Bude se vyrábět elektromobil ?
kesumb
| 29. 12. 2017
No nedá mi to se zeptat, jakou zkušenost s elektromobilem máš ty?

Já zatím jezdil s Egolfem s 24kWh baterií a ujelo to 144km a zbýval dojezd asi 15km. Dlužno podotknout, že obyčejnou jízdou ve městě a po okreskách po rovině bez topení (TČ to nemělo). Byla v tom zima jak v tanku. Komfortně to dalo tak 120km a v případě běžné jízdy jako se spalovákem tak sotva 100. Ale je fakt, že s tím byla sranda jezdit, opravdu mě to bavilo.

Czero nebo jak se ta bowlingová koule jmenovala neujelo ani náhodou 100km.

Nedávno jsem se svezl elektrickou variací Berlinga a při popojíždění to ukazovalo dojezd 94km s vypnutým topením, věřím, že by to nakonec dojelo cca 120. Ale když se topení zapnulo (tohle na rozdíl od předchozích aspoň topilo), tak spadl dojezd na 54km.

Tím chci říct, že když opominu Teslu, která ovšem stojí stejně jako Touareg, Egolf a obyčejný Berlingo dohromady, tak na trhu není elektromobil, který by byl schopný plnit roli jediného auto v rodině. A to vůbec nemluvím o tom, že ta Tesla stojí stejně jako MB S 560E..
Pokud do toho někdo nenacpe aspoň 60kWh a nestlačí cenu na tolik oblíbenou hranici (..) naftovýho Superbu. Nemá to šanci na větší rozšíření. A to jsem toho fanda a o Egolfu jako o druhém/třetím autě uvažuju. A ostatně ani s těma 60kWh by to pravděpodobně nedalo 200km cestu v mrazu s topením a dálniční cestovní rychlostí 150-160km/h.
Avatar - SelskyRozum
Prelomova funkce
SelskyRozum
| 29. 12. 2017
Ten pick-up bude mirne vetsi nez F-150 asi proto, aby na nej slo nalozit Teslu Model 3, kdyz se u ni vybiji uplne baterie. Pak totiz uz nejdou normalne nabit. :-) Prelomovou funkci bude navijak a vysouvaci najezd na korbu.