Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla rozšiřuje evropský byznys, zažádala o licenci pro poskytovatele energie

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Americký výrobce elektromobilů se pouští do příprav na vybudování energetické společnosti, která by mohla využívat technologii baterií používaných i ve vozech.

Podle informací britských médií si americký výrobce elektromobilů zažádal o britskou licenci pro poskytovatele elektrické energie, což naznačuje přípravy na vstup společnosti do britského energetického sektoru.

Automobilka by mohla nabídnout britské národní rozvodné síti například podporu prostřednictvím stejné technologie baterií, které využívá i ve svých elektromobilech (například pro vyrovnání vyššího zatížení sítě, případně pro napájení sítě v době výpadků).

Současně je však ve hře i možnost uplatnění softwarového energetického managementu s označením Autobidder, díky kterému by Tesla mohla fungovat jako zprostředkovatel mezi producenty energií a spotřebiteli.

Tesla již tento systém nabízí v Austrálii, kde majitelům nemovitostí umožňuje například automatické přepínání na energetické tarify s levnější energií získanou z obnovitelných zdrojů. Tedy samozřejmě v závislosti na možnostech trhu.

Energie získaná z obnovitelných trhů je přitom Austrálii skladována v Hornsdale Power Reserve, což je celosvětově největší lithium-iontové bateriové úložiště. Tesla ho vybudovala v roce 2017, jeho kapacita dosahuje 100MW a v případě nouze dokáže napájet až 30.000 domácností. O jeho dobíjení se přitom ve velkém stará nedaleká větrná elektrárna.

Kromě takto velkého úložiště, které bylo zřízeno přímo pro stát, ovšem Tesla nabízí i menší úložiště přímo pro domácnosti, která označuje jako Powerwall. Tato úložiště jsou výrazně menší, přesto zajistí zajistit energii pro provoz domácnosti až na týden. Systém je navíc možné doplnit i o solární panely, čímž se ještě snižuje závislost domácností na rozvodné síti.

Systémy Powerwall ovšem také spolupracují se softwarem Autobidder, což jejich majitelům dovoluje ukládat například levnější energii získanou v nižším tarifu, tedy mimo vrcholnou spotřebu. Systém je navíc schopen se přizpůsobit běžnému schématu využívání energií, což by mělo vlastníkům výrazně ušetřit peněženky.

Tesla tedy opět připomíná, že už dávno není jen automobilkou. Zatím ale zůstává otázkou, jakou cestou se Tesla ve Velké Británii vydá a kdy své energetické aktivity rozšíří na další evropské trhy.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - elektrikar
6. 5. 2020 20:59
Re: Budoucnost
To je demagogie. Za kolik podle tebe leta na obeznou drahu ULA (Boeing, Lockheed...), nebo rusaci, nebo ESA? Tam ti dotace nevadi? :-[]

Uvedom si, ze Musk BRUTALNE snizil cenu letu do vesmiru... To stejne udela behem par let s elektromobily a moderni energetikou.

https://electrek.co/2020/05/05/tesla-million-mile-battery-less-cobalt-higher-energy-density/

Tesla Model S stala 60kWh 3 miliony a zkus se mrknout do ceniku, kolik stoji nyni 100kWh ;-)
6. 5. 2020 17:03
Re: Budoucnost
PayPal je už hodně stará záležitost a na Space X dostal mraky dolarů od státu. Na Teslu to bylo cca 15 000,- USD na kus. Úložiště energie taky jede jen na dotacích. Takhle by se dalo pokračovat....
6. 5. 2020 16:28
Re: Budoucnost
První "velký" podnik byl PayPal, což je systém pro placení na Internetu nebo posílání peněz, kde jsou tam jaké dotace? Další je Space X, což je systém dopravy materiálu na oběžnou dráhu, kde jsou tady nějaké dotace? Další je Tesla, kde taktika byla: "Postavit a prodávat sportovní auto. Pomocí vydělaných peněz postavit a prodávat dostupné auto. Pomocí vydělaných peněz postavit a prodávat ještě dostupnější auto. Vedle výroby aut se zabývat možnosti výroby elektrické energie s nulovými emisemi." Kde tady z toho koukají jaké dotace? Dalším doplněním taktiky pro Teslu bylo: "Vyvinout a vyrábět solární střechy s integrovaným úložištěm energie. Rozšířit produktovou řadu elektrických vozidel o segment malých SUV a pickupů. Vývoj autonomního řízení, které by mělo být 10krát bezpečnější než neautonomní. Umožnit majitelům vozidel Tesla vydělávat peníze v době, kdy auto nevyužívají k dopravě." Dále Musk funguje v rámci Hyperloop, Open AI, Neuralink a Boring Company a ani tady nevidím nějaké dostupné zdroje dotací.
6. 5. 2020 14:58
Re: Budoucnost
Myslím, že fotovoltaika v současné podobě je podobné svinstvo jako ta úložiště. Muska dotace docela přitahují. Ale hodnotím jen dle jeho podnikání.
6. 5. 2020 14:40
Re: Budoucnost
Z čeho usuzuješ, že Elon Musk by se nevěnoval malým zdrojů, skladování a elektromobilitě bez dotací? Proč se nezaměříš na dotované zelené zdroje jako je fotovoltaika nebo bioplynové stanice, které v ČR jsou reálně dotovány miliardami korun? Proč neřešíš opravy památek nebo modernizace špitálů?