Model 3 byl v březnu druhým nejprodávanějším vozem v Evropě
Pandemie koronaviru způsobila automobilkám řadu problémů, Tesla ovšem v evropských prodejích zazářila.
Podle statistik zveřejněných společností JATO Dynamics způsobila pandemie onemocnění COVID-19 celosvětový pokles registrací nových aut za měsíc březen o 39 procent (na 5.5 milionu kusů), přičemž nejhůře měla být postižena Evropa.
Statistiky z 27 evropských trhů naznačují pokles v registracích nových automobilů za měsíc březen o 55 %. Celkově bychom se tak měli bavit zhruba o 848.800 vozidlech registrovaných v březnu a zhruba 3,04 milionu vozidlech registrovaných za celé první čtvrtletí. Na první pohled se možná jedná o slušná čísla, z historického hlediska jde ovšem o nejhorší výsledek za uplynulých 38 let.
Nejhorší dopad měla pandemie na vozy ze segmentu městských (mini) automobilů, MPV a malých automobilů. Překvapivě slušně si ovšem vedla vozidla s různými typy elektrifikace, tedy hybridy, plug-in hybridy i čistě bateriové elektromobily.
Jejich registrace za měsíc březen měly meziročně povyrůst o 15 %, což znamenalo 147.500 vozidel a rekordní podíl na trhu s hodnotou 17,4 procenta. Velkou zásluhu na tom měly čistě elektrické vozy a plug-in hybridy, jejíž prodeje výrazně povyskočily. Naopak zájem o klasické hybridy měl oproti loňskému březnu propadnout o 11 %.
Velkou zásluhu na úspěchu elektromobility přitom neměla jen Tesla, jak jsme byli zvyklí z minulého roku. Velký zájem byl totiž o elektrifikované vozy Mercedes (+44 %), Volkswagen (+240 %), BMW (+15 %), Hyundai (+25 %), Volvo (+79 %), Suzuki, atd..
Tesla má ovšem stále velký důvod k radosti. Kromě první příčky v registraci elektromobilů totiž obsadila i druhou příčku v celkovém počtu registrací nových vozů na 27 evropských trzích za měsíc březen. První příčku obsadil s 23.757 registracemi VW Golf, druhá Tesla si připsala 15.502 registrací a třetí Ford Focus 14.587 registrací. Škoda Octavia skončila s počtem 13.207 registrací na šesté příčce.