Test 100 000 km: Kia Venga 1.4 to zvládla!
Kia Venga opatřená zážehovým motorem 1,4 l/66 kW se v červenci 2010 dostala do rukou redaktorů Auto Bildu, kteří s ní plánovali strávit dva roky a při tom ujet 100 000 kilometrů. Navzdory efektní hnědé metalíze Mokka a slušné základní výbavě nezačalo soužití vozu s některými lidmi úplně ideálně a kniha jízd se začala plnit negativními poznámkami. Stejní lidé však po absolvování stotisícové vzdálenosti změnili názor a korejce čekala jenom slova chvály.
Interiér nabídl dostatek místa, neubránil se však občasnému zaskřípání plastů na nerovnostech, přičemž skříňka před spolujezdcem již po 22 000 kilometrech hlasitě vrzala. S omezeným výhledem šikmo vpřed a vzad toho rovněž mnoho nenaděláte. Vydatně jsme otestovali systém start-stop, který ale při automatickém vypínání ušetřil pouhých 0,17 litru: spotřeba klesla z 6,43 na 6,26 l na 100 km. Investici 10 000 korun do tohoto zařízení tedy zvažte, vyplatí se teprve po ujetí více než 120 000 kilometrů.
Pérování má poněkud tvrdší charakter, to aby se vůz v zatáčkách příliš nenakláněl, v důsledku toho však na příčných nerovnostech poskakuje. Dálkové tratě odhalily ještě jeden nešvar – po prvním cvaknutí tankovací pistole se do nádrže vejde dalších devět litrů. Pokud tedy plánujete delší cestu, trpělivost na čerpací stanici se vyplatí. Řidiči-sportovci si v knize jízd stěžovali na odtažité řízení, měkkou spojku a nepřesnosti kulisy při řazení třetího stupně...
Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 12/13, který je právě k dostání na stáncích.