Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A6 3,0 TFSI quattro - All inclusive

Michal Fokt
Diskuze (176)
Recept na nové Audi A6 zněl zdánlivě naprosto jednoduše: vezměte úplně všechno, co je dnes k dispozici a dejte to dohromady.

Vozy vyšší střední a luxusní třídy mají (pochopitelně za tučné příplatky) dnes v nabídce prakticky veškeré hi-tech, které lze v současných autech koupit. Aby také ne, kde jinde by mělo být k dispozici, než u vozů na vrcholu nabídky. Ale dosud víceméně platilo, že existovala jistá specifika, vlastní jen některým značkám, která konkurence vyvažovala něčím jiným.

Ne tak u nejnovější A6. Tu lze mít bez přehánění snad úplně se vším, co dnešní autoprůmysl nabízí. Že by konečně slogan ingolstadské firmy začal dávat smysl?

audi testy vyssistredni audi testy vyssistredni  

Lovec hlav

Testovaný exemplář má sice krásná dvacetipalcová kola a světlomety s promakanou LED technikou, ale jinak je svou velikostí a barvou karoserie přímo prototypem nenápadnosti, takových aut jezdí v Praze desetitisíce. Tak proč se za mnou lidé otáčí, jako bych měl nejméně žluté otevřené lambo s výfukem Rámus?

Odpověď možná není tak složitá – odklon od jednoduchého a čistě funkčního designu směrem k neokázalé eleganci prostě nese své ovoce a je jedno, jestli hovoříme o už téměř retro modelu A7 nebo o konvenčním sedanu A6. Aniž bych se nějak zvlášť rozepisoval o jednotlivostech – tohle auto se prostě líbí. I mně.

First Class

Zevnějšek je fajn, ale nejvíce ocenění zaslouží posun v pojetí interiéru. Bavorští designéři konečně přestali používat pravítko jako jediný pracovní nástroj a kabina se změnila ze sice prvotřídně vyhlížejícího, ale velmi chladného, neemotivního kokpitu ve velmi útulné místo k životu.

A prvotřídní materiály nejen že zůstaly, ale ještě se potěšujícím způsobem rozrostly. Teď mám na mysli příplatkové obložení pravým jasanovým dřevem s přírodní strukturou, které posouvá kabinu bez přehánění do úplně jiné dimenze. Stojí sice skoro dvacet tisíc, ale nenaspecifikovat si auto s ním by byl vysloveně zločin.

Příplatková komfortní sedadla jsou skutečně komfortní a dokáží současně dobře držet tělo v zatáčkách, rozhodně je budete opouštět jen neradi. Pracoviště řidiče je ergonomicky bez výhrad a nehrozí ani jeho „přetlačítkování“, vše podstatné je ukryto v systému MMI.

Z prostorového hlediska A6 nijak nevybočuje se standardu třídy, žehrat na příliš široké středové tunely se u německých firem setkává už léta se stejným efektem jako házení hrachu na zeď a proběhnutí sedanu s metrem odhaluje, že zatímco v podélném směru je na tom A6 o nějaký ten centimetr lépe, v příčném má zase nepatrně navrch bavorák. V praxi to znamená, že prostorově strádat nebudete v žádném z těchto aut, na nožku přes nožku to ale není.

Když už sedíme v téhle mimořádně útulné kabině, můžeme se alespoň rámcově podívat na ten předlouhý seznam použité hi-tech. Máme tu systém, co sám najde mezeru mezi auty a automaticky zaparkuje, aktivní systém udržení vozu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, noční vidění, head-up displej, individualizační rozhraní Drive Select, které odhalí i přítomnost sportovního aktivního zadního diferenciálu, asistent předcházení kolizím, asistent dálkových světel, sledování značek s maximální povolenou rychlostí, bezdrátové připojení k internetu a další a další příjemnosti, o opravdu vymazleném audiu od B&O nehovoříc.

audi testy vyssistredni audi testy vyssistredni  

Tři litry a kompresor

Koncern VW je novodobým průkopníkem downsizingu a přeplňování turbodmychadlem, proto (příjemně) překvapí, že si kompresorový třílitrový šestiválec nachází cestu do stále většího množství aut.

Jde prozatím o benzinový topmodel řady A6, má sice jen 220 kW, což by asi bylo možné docílit i bez „foukání“, ale chlubí se především masivním točivým momentem 440 Nm ve spektru 2900-4500 otáček.

Motor propůjčuje sedanu velmi slušnou dynamiku, vyjádřenou dostatečně výmluvně údajem o zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,5 s a jeho okamžité reakce jsou dobře podpořeny neméně bryskními reakcemi dvouspojkové převodovky S Tronic.

Ta podřazuje bleskurychle, přeřazuje rychle a změny jednotlivých stupňů jsou velice hladké. Stejně jako u řady jiných 6+stupňových převodovek jsem měl ale pocit, že by auto mohlo řadit méně často a více využívat točivého momentu v nízkých otáčkách, obzvlášť v komfortním módu převodovky. Co je v tomto typu aut velice důležité – o práci motoru posádka (na rozdíl od módních turbodieselů) prakticky neví. Je znamenitě odhlučněn a pouze ve vysokých otáčkách se dovnitř dostává jemné vrčení, navíc o nějakých vibracích nemůže být vůbec řeč.

Co už nadchne méně, je spotřeba. Nejlépe se díky dlouhé sedmičce cítí motor na dálnici, kde se můžete při dodržování limitů dostat pod 10 litrů, kdekoli jinde je to ale naprostá utopie.

Ačkoli jsme se snažili jezdit stylem duševně vyrovnaného manažera, dostat se při normální jízdě pod 12,5 l/100 km bylo prakticky nemožné, což ostatně prozradil i několikatisícový dlouhodobý průměr, jenž nám zanechali dřívější uživatelé – 12,8 l/100 km.

Při pokusu o opravdu klidnou a úspornou jízdu se nám ale jednou povedlo dostat se na dohled desetilitrové hranici. To jsme ale řidiče museli několikrát budit… Co se spotřeby, pohybující se kolem 13 litrů týče, v tomto si nemá co vyčítat s podobně výkonným a dynamickým BMW 535i, dá se ale říci, že je Ingolstadt o nějakého půl litru lepší a od třísetkoňového benzinového auta asi nemůžeme chtít, aby jezdilo za osm.

Quattro jedině se sportovním „difem“

Stejně tak, jako by bylo nepochopitelné nedopřát si luxus dřevěného obložení, nedávalo by smysl ušetřit třicet tisíc a nenaspecifikovat si A6 s aktivním „sportovním“ diferenciálem.

Ten totiž dává nedotáčivostí vyhlášeným audinám schopnost ochotněji zatáčet a co si budeme povídat, ocení to i řidič limuzíny vyšší střední třídy. Dost na tom, že to bere diferenciál dost „na pohodu“ v komfortním režimu a asistovat se mu moc nechce a v plně automatickém se občas chová malinko nepředvídatelně. Ale díky systému Audi drive select si lze zvolit individuální nastavení, což v mém případě znamenalo podvozek a převodovku na komfort a quattro, řízení a tuhost přitažení bezpečnostního pásu na Dynamic.

audi testy vyssistredni audi testy vyssistredni  

V dynamickém módu už zatáčí A6 o poznání ochotněji, dokonce lze při projetí zatáčky s výrazně stlačeným plynem zaznamenat i přetáčivé choutky, ve většině případů ale spíše zmírňuje nedotáčivost, než aby se auto mohlo chlubit kdovíjakou neutralitou. Nicméně bezelstně nedotáčivý charakter mají dnes i konkurenční zadokolky, takže to asi nebude nic, co by řidiče vozu této třídy uráželo. Zajímavé také bylo, že auto neochotně a s námahou manévrovalo při nízkých rychlostech, patrně důsledek nastavení geometrie podvozku.

Z podstaty věci vyplývá, že auta této kategorie jsou určena v první řadě na delší přesuny po rovných úsecích silnic, kde A6 disponuje znamenitou směrovou stabilitou, při níž oceníte lehkou apatii řízení kolem přímého směru, která je logicky trošku nevhod při jízdě po okreskách. I zde je auto schopno svižné jízdy, při níž se netrápí, pokud ale každodenně polykáte s autem spíš okresky než státní silnice a dálnice, asi byste stejně měli jít o město dál.

Mimochodem – to řízení. V režimu Comfort je příliš přeposilované, v Dynamicu však na rozdíl od některých jiných vozů značky netuhne tak výrazně, je tedy pro A6 ideálním nastavením. Mohlo by asi být ostřejší a méně odtažité, přesnost mu ale s výjimkou přímého směru nechybí.

Komfort s pihou

Co se komfortu týče, připravte se na to, že vás A6 nejspíš překvapí poměrně výrazným hlukem od kol. Zatímco o obtékajícím vzduchu a motoru posádka vůbec neví, tento původce ruchů pro změnu citelně vynikne, zejména pak na hrubém povrchu, kterého je na našich silnicích bohužel celkem dost. Určitě to jde na vrub i 20“ kolům, ale na to se holt mělo myslet…

Ovšem zatímco dosud bylo slabinou audin nepřesvědčivé tlumení rázů od nerovností, vzduchový podvozek v A6 je v tomto ohledu mimořádně vydařený. Ačkoli není v módu Comfort tak plavný jako BMW 5, tím méně jako třída E, rázy z nich tlumí asi nejlépe, tupá rána pronikne do kabiny pouze sporadicky. Jízdní pohodlí provázejí lehké náklony karoserie, v Dynamicu auto ztuhne a karoserie začne na nerovnostech trochu kmitat, dle mého názoru jsou ovšem sportovní režimy u takovýchto aut využívány zřídka.

V nejlepší formě

Pokud bylo Audi obecně považováno ve vyšší střední třídě dosud za „toho třetího“, jenž není ani sportovní ani komfortní, poslední generace hlavních německých rivalů prošly poměrně výraznými změnami charakteru, které lze nejlépe vyjádřit tak, že BMW chce být více jako Mercedes, Mercedes chce být více jako BMW a Audi chce být více jako BMW a Mercedes.

Výsledkem těchto rošád je, že se aktuální A6 klidně může stát v přímém srovnání první volbou i z jiných důvodu, než je korporátní fleetová politika firem, provozujících velké parky služebních aut.

audi testy vyssistredni audi testy vyssistredni  

TR>

První cena vozu 942.500,- Kč (A6 2.0 TFSI, 132 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací

TD>

1.335.900,- Kč (A6 3.0 TFSI, 220 kW)
Základní cena testovaného vozu 1.335.900,- Kč (A6 3.0 TFSI, 220 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků

TD>

2.325.149,- Kč (A6 3.0 TFSI, 220 kW)

Plusy

  • Silný motor
  • Rychlá a hladce řadící dvouspojková převodovka
  • Velmi dobrý jízdní komfort
  • Komfortní sedadla s dobrým bočním vedením
  • Útulný interiér
  • Široká škála hi-tech prvků výbavy
  • Dobrá spotřeba

Minusy

  • Větší hluk od kol
  • Nedotáčivý charakter podvozku
  • Velký rozdíl reálné spotřeby od udávané
  • Neochota auta manévrovat v nízkých rychlostech
Michal Fokt
Diskuze (176)
Audi A6 3,0 TFSI quattro
Cena základní sestavy 1 335 900 Kč
Výbava základní sestavy Dekorace interiéru Micrometallic platin, 17" hliníková kovaná kola v 6ramenném designu velikost 8Jx17, s pneumatikami 225/55 R17 (pro 3.0 TFSI a 3.0 TDI 180kW), nářadí a zvedák, kontrolní ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách, rezervní kolo dojezdové nouzové, bezpečnostní šrouby kol, potahy z tkaniny Efekt, MMI rádio včetně 6,5" barevného displeje, CD mechaniky a 8 reproduktorů, standardní sedadla, vpředu manuálně výškově nastavitelná, upevnění dětské sedačky ISOFIX pro vnější zadní sedadla, 5 hlavových operek, střední loketní operka vpředu a vzadu. sloupek řízení podélně a výškově nastavitelný, multifunkční volant ve 4ramenném designu, Audi drive select, elektromechanická parkovací brzda, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, skla zeleně tónovaná, přední s šedým pruhem, startování pomocí tlačítka start-stop, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Audi pre sense basic, asistent rozjezdu, tempomat, komfortní automatická klimatizace 2zónová s analogovými ovladači, koncovky výfuku dvouproudé, po jedné vlevo a vpravo (pouze pro 6válce), maska chladiče černá vysoce leštěná (pouze pro 6válce), paket leštených prvků, velurové rohožky vpředu a vzadu, zapalovač a popelníky vpředu a vzadu, adaptivní brzdová světla, dešťový a světelný senzor, xenonové světlomety včetně světel pro denní svícení z LED (pouze pro 6válce), sítě a 12voltová zásuvka v zavazadlovém prostoru, dva integrované držáky nápojů ve středové konzoli vpředu, servořízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, elektronický stabilizační program včetně ABS,ASR a EDS, airbagy řidiče a spolujezdce včetně bočních a hlavových, aktivní opěrky hlavy, kontrola zapnutí bezpečnostních pásů, pozinkovaná karoserie s 12letou zárukou proti prorezivění, dětská pojistka, tříbodové bezpečnostní pásy, bezpečnostní sloupek řízení, systém Start-stop, lékárnička a trojúhelník. Kč
Cena testované sestavy 2 325 149 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (26.713,-), pohon všech kol quattro se sportovním diferenciálem (29.523,-), head-up displej (38.783,-), kůže Milano s vyhříváním sedadel a elektricky ovládanou bederní opěrkou (54.217,-), paket odkládacích prostor - 2 držáky nápojů ve středové loketní opěrce vzadu a druhá 12V zásuvka vzadu (2810,-), adaptivní tempomat Stop&Go včetně Audi pre sense front (pouze s MMI rádiem plus nebo navigačním systémem plus, informačním systémem řidiče a parking systémem nebo parkovacím asistentem) (40 999,-), uchycení dětské sedačky ISOFIX pro sedadlo spolujezdce včetně deaktivace airbagu spolujezdce (2 256,-), MMI navigační systém plus včetně MMI touch včetně barevného informačního systému řidiče; navigační data na HDD, 8" barevný displej, hlasové ovládání pouze s rozhraním Bluetooth a Audi sound system nebo BOSE nebo Bang & Olufsen sound systémem (98 343,-), 20" hliníková kovaná kola v 10paprskovém V-designu, částečně leštěná, velikost 8,5Jx20, s pneumatikami 255/35 R20 (75 865,-), komfortní sedadla vpředu elektricky nastavitelná s pamětí, pouze s vnějšími zrcátky s pamětí, kůží Milano nebo Valcona a sklopnými zadními sedadly (70 245,-), LED světlomety, obsahuje asistent dálkových světel (44 126,-), bezdrátové sluchátko pro autotelefon bluetooth online; pouze s autotelefonem bluetooth online (15 592), paket vnitřního a vnějšího osvětlení; osvětlení prostoru pro nohy, osvětlená kosmetická zrcátka, ambientní osvětlení středové konzole a prostoru dveří pomocí LED technologie (7875,-), ukazatel rychlostních limitů; pouze s navigačním systémem plus, Audi aktivním lane assist a/nebo adaptivním tempomatem (4234,-), Audi music interface; pouze s MMI rádiem plus nebo navigačním systémem plus (6886,-), adaptivní pneumatické odpružení (54 811,-), multifunkční sportovní kožený volant ve 3ramenném designu s pádly řazení (7321,-), zadní sedadla dělená a sklopná (8706), zařízení pro přepravu dlouhých předmětů včetně vaku na lyže pro 4 páry lyží nebo 2 snowboardy (5620,-), vyhřívání předních sedadel; pouze s elektricky ovládanou bederní opěrkou (10 408.-), elektricky ovládaná kapota zavazadlového prostoru (14 603,-), DVD-/CD měnič; pouze s navigačním systémem plus (18 284,-), potah stropu z černé látky; pouze s černým interiérem (7163,-), vnější zpětná zrcátka s pamětí, elektricky sklopná (6332,-), středová konzole, opěrky rukou a madla ve dveřích v kůži (18 284,-), rozšířené dekorace z jasanového dřeva hnědého přírodního (18 838,-), parkovací asistent funkce automatického parkování v podélném směru s vyhledáním vhodného místa pro zaparkování; pouze s MMI rádiem plus nebo navigačním systémem plus a informačním systémem řidiče (32 887,-), Bang & Olufsen Advanced Sound Systém (168 588,-), komfortní automatická 4zónová klimatizace s digitálními ovladači (18 284,-), asistent nočního vidění; rozeznávání chodců pomocí infračervené kamery; pouze s informačním systémem s barevným displejem (56 196,-), autotelefon bluetooth online včetně WLAN Hotspotu; pouze s navigačním systémem plus (24 457,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 220 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 2900 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.6 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 0
Objem nádrže (l): 75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1740 / 610
Rozměr pneu: 225/55 R17
Audi A6 3,0 TFSI quattro
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4915
b) šířka (mm): 1874
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2912
e) rozchod vpředu (mm): 1627
f) rozchod vzadu (mm): 1618
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
15. 4. 2012 02:52
Audi A6 je skvele auto, nicmene vyssi stredni tride podle ne
Ve vyssi tride podle nemeckych medii vladne nove BMW 5. :yes:
Avatar - rohYpnol
6. 7. 2011 13:30
Re: Pravověrné Audi
Měl jsi možnost osobního setkání s Kizaschi? Je pravda, že v lépe vybavených Passatech je více "pozlátka", ale co do kvality, materiálů a zpracování je Passat (oproti Kizaschi) o půl kola zpět. Na tom nezmění nic ani analogový ciferník.
Avatar - white label
6. 7. 2011 12:25
Re: TESTÍK
Jak na tebe doma volají sem laskavě natahej, zase odcházíš z diskuse jak "spráskaný pes"... ;-)
6. 7. 2011 12:14
Re: TESTÍK
to bolo dost ubohe, ale uz sa mi nechce s tebou dopisovat, nasmial som sa uz dost na tebe takze koncim s notifikaciami na toto vlakno. Trotel si aj budes, stretneme sa pod dalsim clankom dili. >:D >:D
Avatar - white label
6. 7. 2011 12:05
Re: Pravověrné Audi
Tak to není klasika jen u Audi, ale minimálně i u BMW a MB.
Renault se v interiérech zlepšuje výrazně, ale tvému srovnání interiéru současného Passatu s Kizaschi jsem se mírně pousmál, ale je pravda, že u Passatu si musíš za hodnotně vypadající interíér dost připlatit...