Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test bezpečnosti sedadel: Audi, Saab a Volvo špičkou ve střední a vyšší střední třídě

Diskuze (57)
Ze srovnání bezpečnosti sedadel, které zveřejnil Výzkumný ústav německého svazu pojišťoven (UDV), vychází ve střední a vyšší střední třídě nejlépe Audi, Saab a Volvo. Nevyhovující hlavové opěrky mají Jaguar X-Type a BMW řada 3 modelového roku 2008.

Ve výsledcích je obsaženo 32 automobilů střední třídy a 16 modelů vyšší střední a luxusní třídy. Základem srovnání je posouzení tvaru hlavové opěrky a její vhodnosti pro pasažéry různých velikostí postavy a dynamický test, který simuluje zadní náraz v rychlosti přibližně 32 km/h. Výsledky jsou převzaté od britského institutu Thatcham a od IIWPG (Whiplash), hodnocení je ve čtyřech stupních – „dobrý“, „akceptovatelný“, „dostačující“ a „nevyhovující“.

Ve střední třídě obdrželo nejvyšší celkové hodnocení 15 modelů. Úspěch zaznamenala například Alfa Romeo 159, dvojice Audi A4/A5 s různými typy sedadel, Ford Mondeo, Saab 9-3 i odvozený Cadillac BLS nebo nový VW Passat CC. Hodnocení „nevyhovující“ si vysloužily BMW řady 3 a Jaguar X-Type, v obou případech kvůli výsledkům dynamického testu. Jediný model se sníženým hodnocením za tvar opěrky hlavy je Peugeot 407.

Hodnocení sedadel - střední třída
Automobilprovedení sedadlaovládání sedadlatvar hlavové opěrkydynamický testcelkové hodnocení
Alfa Romeo 159standardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Audi A4standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Audi S4sportovní, kožený potah, pevná OHelektrické, 8 směrydobrýdobrýdobrý
Audi A4sportovní, textilní potahmanuální, 8 směrydobrýdobrýdobrý
Audi A5sportovní, kožený potah, pevná OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Audi S5standardní, kožený potah, pevná OHelektrické, 8 směrydobrýdobrýdobrý
BMW řada 3 (do 09/2008)standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Cadillac BLSstandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Citroën C5standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Dodge Avenger (verze USA)standardní, textilní potahčástečně elektrické, 6 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Fiat Cromastandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Ford Mondeo (nový model)standardní, textilní potah, aktivní OHčástečně elektrické, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Hyundai Sonatastandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 8 směrydobrýdobrýdobrý
Chrysler Sebring (verze USA)standardní, textilní potahelektrické, 6 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Jaguar X-Typestandardní, kožený potahelektrické, 6 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Lexus ISsportovná, textilní potahmanuální, 6 směrydobrýdostačujícídostačující
Mazda 6 (nový model)standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Mercedes-Benz C-Klassestandardní, kožený potah, proaktivní OHmanuální, 6 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Opel Signumstandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 6 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Opel Vectrastandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 6 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Peugeot 407standardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směryakceptovatelnýdobrýakceptovatelný
Renault Laguna (nový model)standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
SAAB 9-3standardní, kožený potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
SAAB 9-3standardní, kožený potah, aktivní OHčástečně elektrické, 6 směrydobrýdobrýdobrý
Subaru Legacystandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Subaru Outbackstandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Toyota Avensisstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Toyota Priusstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Volkswagen Passat CCstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Volvo S40standardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 6 směrydobrýdobrýdobrý
Volvo V50standardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 6 směrydobrýdobrýdobrý
Volvo S60standardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 6 směrydobrýdobrýdobrý

Většina aut vyšší střední a luxusní třídy si odnesla nejvyšší hodnocení (10 aut z 16 srovnávaných). Stejně jako ve střední třídě dobře obstály Audi, Saab a všechna Volva, dále také BMW řady 5 a oba Mercedesy. Nejhorším výsledkem je hodnocení „dostačující“ po Jaguar XJ a Lexus LS.

Hodnocení sedadel - vyšší střední a luxusní třída
Automobilprovedení sedadlaovládání sedadlatvar hlavové opěrkydynamický testcelkové hodnocení
Audi A6standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Audi S6sportovní, kožený potah, pevná OHelektrické, 8 směrydobrýdobrýdobrý
BMW řada 5standardní, textilní potah, proaktivní OHčástečně elektrické, 6 směryakceptovatelnýdobrýdobrý
BMW řada 5komfortní, kožený potah, proaktivní OHelektrické, 12 směrydobrýdobrýdobrý
BMW řada 7komfortní, kožený potah, proaktivní OHelektrické, 10 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Citroen C6komfortní, textilní potah, aktivní OHelektrické, 6 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Hyundai Grandeurstandardní, kožený potah, aktivní OHelektrické, 6 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Chrysler 300 Cstandardní, kožený potahelektrické, 8 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Jaguar XJstandardní, kožený potahelektrické, 6 směrydobrýdostačujícídostačující
Lexus LSstandardní, kožený potahelektrické, 8 směrydobrýdostačujícídostačující
Mercedes-Benz E-Klassestandardní, kožený potah, proaktivní OHelektrické, 6 směrydobrýdobrýdobrý
Mercedes-Benz R-Klassestandardní, kožený potah, proaktivní OHelektrické, 8 směrydobrýdobrýdobrý
SAAB 9-5standardní, kožený potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Volvo V70standardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 6 směrydobrýdobrýdobrý
Volvo V70standardní, kožený potah, pevná OHmanuální, 6 směrydobrýdobrýdobrý
Volvo S80standardní, kožený potah, pevná OHmanuální, 6 směrydobrýdobrýdobrý

Zkratka OH značí opěrku hlavy. Aktivní opěrka hlavy při zadním nárazu chrání pasažéra před závažným poraněním krční páteře a aktivuje se posunem sedadla při nárazu. Proaktivní opěrku hlavy aktivují senzory. Sedadlo nastavitelné ve 2 směrech je nastavitelné podélně, ve 4 směrech podélně a výškově, v 6 směrech podélně, výškově a nastavitelný sklon sedáku. Vyšší počet směrů značí např. nastavitelnou bederní opěrku nebo délku sedáku.

Diskuze (57)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 8. 2008 00:01
Re: P.S.: Kde je Mercedes-Benz S
>:D >:D
Avatar - T613
5. 8. 2008 17:56
Re: Morgan Freeman
četl sem.. to je na mašlu :-O
5. 8. 2008 16:14
SEDADLA vs. KRESLA
To, ze severska dvojka poskytuje nejlepsi posezeni napric tridami je bez debat. Synonymem severske dvojky je take bezpecnost. Tudiz vysledek byl ocekavany. Audi se povedlo postavit bezpecne sedadla, za to koncernu gratuluji. Posezeni v nich ale povazuji za trest. Zde je videt o kolik dal jsou seversti bratri. Interier SAABu A Volva je bezchybny.
Avatar - Pierro
5. 8. 2008 15:31
Re: P.S.: Kde je Mercedes-Benz S
mě jo....:o))
Avatar - T613
5. 8. 2008 13:42
Re: P.S.: Kde je Mercedes-Benz S
single ksycht mě nebere >:-[]